نگاه سازمان بازرسی پیشگیرانه و اصلاح امور است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

نگاه سازمان بازرسی پیشگیرانه و اصلاح امور است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین احمد آقایی در گفت و گوی اختصاصی با گیلان با بیان اینکه در نظام اجتماعی کشور و بر اساس قانون اساسی سازمان بازرسی بر اساس قانون و برای حفظ و حراست عالی ترین مرجع نظارتی در قوه قضائیه محسوب می شود اظهار داشت: در این راستا سازمان بازرسی و نظارت بر قوه قضائیه به عنوان بالاترین مقام نظارتی بر قوه قضائیه به حساب می آید حقوق شهروندی و حمایت از حقوق عمومی و مبارزه با فساد ما به وظیفه خود در حمایت از حقوق شهروندان و حفظ حاکمیت قانون و اخلاق عمل می کنیم.

وی با اشاره به اولویت های قانونی سازمان بازرسی افزود: اولین اولویت قانونی سازمان بازرسی در استان گیلان ایجاد بستر مناسب برای کار است. آنچه امروز خانواده ها را نگران کرده موضوع بیکاری و بیکاری است بنابراین ما موظفیم از سرمایه گذاران خوشنام حمایت کنیم و بستر مناسبی را برای اقدامات آنها بر اساس قانون مداری و رفع دغدغه های رهبرانقلاب ایجاد کنیم. این به بخش تولید کمک می کند.

گیلان گفت: باید از بخش خصوصی برای ایجاد یک تریبون شغلی حمایت کنیم. سرمایه گذار ابتدا به دنبال امنیت است تا در آن فعالیت اقتصادی داشته باشد و سپس به دنبال سودی است که می توان برای خود به دست آورد.

وی ادامه داد: در این راستا در نظر داریم با کمک سایر نهادها در کنار بخش خصوصی پنجره سرمایه گذاری در استان گیلان راه اندازی کنیم تا بستر مناسبی برای فعالیت های اقتصادی سرمایه گذاران ایجاد شود و به کمک آن بتوانیم برخی از مشکلات بیکاری را حل کنیم.

آقایی بر اساس قانون راهبرد سازمان بازرسی را حمایت از مدیران عنوان کرد و گفت: بازرسی ها در راستای پیشگیری و اصلاح است بنابراین از مدیران معتبر حمایت می کنیم.

وی با توجه به ابلاغ طرح کلان قوه قضائیه به سازمان بازرسی کل کشور افزود: طرح های ناچیز سازمان بازرسی در سطح استان نیز در حال رصد است. به این معنا از طریق برنامه مورد و بالاتر عجبپیشنهاد می کنیم مشکلات دستگاه را برطرف کنید.

بازرس کل گیلان از ارائه ۵۳۵ مورد اصلاحات و درخواست از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: این گزارش های اصلاحی برای رفع مشکل به بالاترین مقام دستگاه ارائه می شود. یک قسمت گزارش پرونده شامل شکایات مردمی و قسمت دیگر شامل اظهارنامه هایی است که به صورت ناشناس در سامانه 136 ارسال شده است.

اجرای 48 مورد بازدید که موجب اختلال در دستگاه ها در طول سال شده است

وی با اشاره به اطلاعیه های مردمی در 6 ماهه اخیر 13 پرونده به دادسرا ارائه کرده است. در این راستا 11 پرونده محکوم و 2 مورد تبرئه شدند.

آقایی تذکرات و تذکرات بازرسان را برای بهبود وضعیت دانست و افزود: در صورت عدم توجه به این تذکرات برخورد ما تند بوده و واکنش نمایندگان پیگرد قانونی خواهد داشت.

بازرس کل شهرستان گیلان با تایید اینکه در تمامی جرایم اعم از فعل یا قصور تخلف صورت گرفته است گفت: 31 دستگاه در استان فعالیت دارند بنابراین در بازرسی و تهاجم به تخلفات این دستگاه ها رسیدگی شد. . به عنوان مثال در حوزه بهداشت و درمان عدم حضور پزشک و پرسنل درمانگاه در صورت بروز مشکل با بیماران تخلف و جرم است و پیگرد کیفری را به دنبال دارد.

وی مدیر دستگاه را مسئول نظارت مستقیم دیگران دانست و افزود: نبود مدیر تضییع حقوق بیت است. اموال و حاکم هم سوء استفاده کرد و هم جنایات.

آقایی با بیان اینکه در همه این نهادها تخلفاتی صورت گرفته است اعلام نقش مدیریتی برای مدیران ادارات را با تاخیر دانست. اموال در نظر گرفته شده است

وی رویکرد قانونی سازمان بازرسی را “بازرسی بدون وقفه دستگاه” عنوان کرد و به 48 مورد نفوذ دستگاه ها در طول سال اشاره کرد و در برخی موارد ناهماهنگی هایی در این موسسه وجود دارد بنابراین ابتدا هشدارها و پیشنهاداتی برای اصلاح و رفع آنها ارائه می کنیم. اگر مشکل حل نشد قانون را اجرا می کنیم.

بازرس کل گیلان با اشاره به انتشار سیاست کلی جمعیت توسط رهبرانقلاب در سال 93 و ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانان در سال 1400 تصریح کرد: جوانان نقش مهمی در قدرت حکومت دارند؛ جوانان و نوجوانان نقش مهمی در قدرت دولت دارند. این در حالی است که جمعیت کشور ما در حال افزایش است و ما باید به طور استراتژیک تغییر کنیم تا جایگزین افراد مسن شویم.

دکمه بازگشت به بالا