چهار محور برای مشارکت در جهاد حزب الله لبنان

یکه‌تاز طوفان الاقصی - خبرآنلاین

این بخش از پیام امام خامنه ای موجب نگرانی بسیاری از متدینین شده و بسیاری خواهان ارسال آن به لبنان هستند. واقعیت های متفاوت جنگ کنونی در مقایسه با حفاظت از حرم ها نشان می دهد که استقرار پیشنهادی با علمای امروزی مغایرت دارد. با این حساب تا زمانی که می تواند برای جهادگران حضور داشته باشد کار دیگری برای ما وجود ندارد؟ امکانات ما چیست؟ وظایف ما چیست و چه کمکی می توانیم انجام دهیم؟ چهار گزینه به ذهنم رسید:

بر اساس آموزه های قرآن کریم بخشی از جهاد جهاد با پول است. در شرایط کنونی لبنان که پس از فوران ویرانگر بندر بیروت در آگوست 2019 و تحریم های غربی آن در تنگنا قرار دارد کمک های مالی آن هیچ تاثیری بر موفقیت جنگ ندارد. حتی در آیه کریمه نیز جهاد با مال قبل از حیات تأیید شده است: «الژین آمنوا و حجروا و جاهدوا فی سبیل الله با مال و جانشان نزد خداوند بزرگترند آنگاه عادل می شوند. و با مال و جان خود در راه خدا بجنگند آنها صالحند و فضل خدا بر مجاهدان با مال و جانشان بر القاعده است.

قسمت دیگر جهاد تبیین است. این نیز در بحبوحه ظن آغاز عملیات روانی اسرائیل صورت می گیرد. آثار سال ها آموزش فاشیستی بر نظامیان در عملیات های روانی در چنین روزهایی خود را نشان می داد و مرزهای شبهه به درون خانواده های انقلاب می رسید. بدیهی است که آنها سعی دارند از میان ما برای جنگ نرم یکی را انتخاب کنند. حضرت آیت الله العظمی خامنه ای بر اساس فتوایی که چندی پیش در سخنانی اعلام شد تبیین جهادی را یک تکلیف عاجل و روشن دانستند و بر اساس بررسی عملکرد دشمن در نبرد کنونی اهمیت این بخش از جنگ واقعی را کمتر از آن دانستند سایر قسمت ها

یکی از ارکان پیروزی مقاومت از دوران دفاع مقدس تا به امروز ستون معنوی آن است. اگرچه ما مسائلی را که در حمایت اسرائیل از شیطان و بت های او مطرح می شود نادیده می گیریم اما نمی توانیم آموزه های اسلام در مورد تأثیر نماز و تجربیات گذشته خود را نادیده بگیریم. ما نباید این نکته را دست کم بگیریم و از نظر ظرفیت این حداقل کمکی است که می توانیم به مبارزه کنیم.

چهارمین محور موجود برای رستگاری ما؛ در این زمینه حضور دارد و نفوذ قابل توجهی در حمایت دارد. بخشی از برنامه عملیاتی روانی دشمن مبتنی بر تثبیت باور عدم حمایت مردمی از عملکرد جمهوری اسلامی در حمایت از خط مقدم مقاومت بود. وجود میلیون ها جادوی دروغین چنین شامل است. این روزها چنین اجتماعاتی کم نیست اما شاید مهم ترین چیز همین نماز جمعه باشد.

311311

دکمه بازگشت به بالا