افزایش تلفات و خسارات سیل در مرکز اروپا

افزایش تلفات و خسارات سیل در مرکز اروپا

منابع محلی امروز (دوشنبه) از افزایش سیل رودخانه ها در اروپای مرکزی و بدترین تلفات ناشی از بدترین سیل در حداقل دو دهه اخیر در این منطقه خبر دادند.

به گزارش سلام آنلاین، در پی وقوع سیل از اتریش تا رومانی دست کم 15 نفر کشته شدند.

بارش شدید باران در روزهای اخیر در چندین کشور در اروپای مرکزی و شرقی منجر به آبگرفتگی سقف ها و جاری شدن سیل شده است و جمهوری چک، لهستان، اتریش و رومانی با وضعیت وخیمی روبرو هستند.

مقامات جمهوری چک اولین تلفات سیل امروز را گزارش کردند. گفته می شود که او در شمال شرقی رودخانه کراسوکا غرق شده است. هزاران نفر از مناطق سیل زده تخلیه شده و صدها هزار خانواده برق قطع شده اند. بسیاری از جاده ها و راه آهن نیز بسته شد.

وضعیت به ویژه در مناطق مرزی لهستان و جمهوری چک وخیم گزارش شده است. این مناطق شاهد بدترین سیل در 30 سال گذشته بوده اند. دولت جمهوری چک قرار است امروز در مورد ارائه کمک های مالی اضطراری به مردم سیل زده تصمیم گیری کند.

کرنوف در 240 کیلومتری شرق پراگ روز گذشته دچار سیل شد. معاون شهردار در مصاحبه با CTK گفت 70 تا 80 درصد کرونو سیل زده است و برای تخلیه شهر خیلی دیر شده است. این بدترین سیل است که شهر از زمان سیل فاجعه بار سال 1997 به خود دیده است.

خطر شکست سد در اتریش

به گزارش دویچه وله، هواشناسان در روزهای آینده نیز بارش شدید باران در اتریش را پیش بینی کردند. اتفاقی که خطر ریزش برخی سدها را در کشور شعله ور کرده است. در همین حال، سد «سنت پل» فروریخت و مقامات به سرعت به محل حادثه شتافتند.

25 هزار امدادگر در استان «نیردستریش» در کشور عملیات امداد و نجات را انجام می دهند و همزمان امدادگران توسط 1000 زن و مرد در ارتش کشور پشتیبانی می شوند.

شهر “کلوتزکو” لهستان پس از ریزش یک سد با سیل شدید مواجه است. همچنین هشدار سیل در شهر “برسلاو” صادر شد. برق مناطق سیل زده قطع شد و برخی از مناطق نیز با مشکل ارتباطی از طریق شبکه تلفن مواجه بودند. به دلیل سیل، شرکت های راه آهن لهستان حرکت قطارها به جمهوری چک را متوقف کردند.

دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان بار دیگر خواستار تخلیه منطقه سیل زده شده است.

طغیان رودخانه ها در کشور همسایه آلمان باعث افزایش شدید سطح آب برخی رودخانه ها در ایالت های «بایرن» و «زاکسونی» شده است. آژیر خطر در بایرن به صدا درآمد و انتظار می رود در روزهای آینده اوضاع آرام شود. با این حال، در درسدن، پیش‌بینی می‌شود که سطح البه در روزهای آینده به افزایش خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا