«وضعیت جدید سه میدان نبرد داخل آمریکا»، «تقبیح نمایشی‌ها» و «ایران؛ روی خط مدال‌آوری»

واکنش رئیس‌جمهور و رئیس مجلس ایران به جنایات جدید صهیونیست‌ها پیشی گرفتن از ترامپ در برخی از ایالت‌های بزرگ آمریکا، افزایش 58 درصدی محموله‌ها از خاک ایران و تداوم هوشمندی ورزشکاران ایرانی در بازی‌های المپیک بیشترین میزان را نشان می‌دهد. اخبار مهم در شامگاه 30 مرداد.

«وضعیت جدید سه میدان نبرد داخل آمریکا»، «تقبیح نمایشی‌ها» و «ایران؛ روی خط مدال‌آوری»

به گزارش سلام آنلاین، شامگاه 30 مرداد ماه خبری در حوزه های مختلف منتشر شد که در ادامه می توانید آن را بررسی کنید:

کسب مدال های طلا و نقره توسط ورزشکاران ایرانی

ورزش:

تکواندوکار وزن 80+ کیلوگرم ایران مدال طلای المپیک 2024 پایس را به دست آورد

آرین سلیمی تکواندوکار سنگین وزن ایران در فینال المپیک 2024 پاریس به مصاف حریف انگلیسی می رود که در پایان سه راند پیروز می شود و قهرمان المپیک می شود.

در جریان آخرین وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پاریس، امیرحسین زارع، دو دارنده مدال طلا و برنز المپیک، به مصاف گنو پترایشویلی دارنده مدال های المپیک و برنز رفت. مدال طلا از گرجستان و در نهایت 10 برد. 9 شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

همچنین امشب علی داودی سنگین وزن ایران در یک ضرب المپیک 2024 پاریس با شکستن رکورد 205 کیلوگرم چهارم شد.

از سوی دیگر، برای ادامه دو وزن آخر بازی های المپیک 2024 پاریس، رحمان عموزاد دارنده مدال طلای جهان و نماینده وزن 65 کیلوگرم ایران در اولین مسابقه 3 و میانه به میدان رفت. فینال مقابل اسماعیل موسوکایف، کشتی گیر روسی از مجارستان و دارنده مدال طلای جهان 2023 به فینال می رود.

واکنش ایران به جنایات جدید اسرائیل

سیاست:

رئیس و رئیس شورای اسلامی شهر در پیامی جنایات اسرائیل در حمله به مدرسه طبعین غزه را محکوم کردند. رژیم صهیونیستی بیش از 100 فلسطینی را بر اثر انفجار بمب در مدرسه طبین در غزه به شهادت رساند.

مسعود بزیکیان وی در پیامی تاکید کرد که از پارلمان بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشورهای اسلامی خواست تا به مسئولیت‌های خود در حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی برای جلوگیری از تکرار جنایات علیه بشریت تا حد امکان عمل کنند .

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس همچنین تاکید کرد که رژیم صهیونیستی فقط زبان زور را می فهمد و دولت مسلمان باید با صدور بیانیه ای محکم جلوی ماشین کشتار صهیونیست ها را بگیرد.

هریس در ایالت های کلیدی رهبری می کند

جهان:

بر اساس نظرسنجی جدید “نیویورک تایمز” و “کالج سینا” که بین 5 تا 9 آگوست (15 تا 19 اوت) انجام شد، هریس تعداد دموکرات ها را در سه ایالت بزرگ تغییر داد.

بر اساس این نظرسنجی، هریس با اختلاف 4 درصد در میان رای دهندگان احتمالی و اختلاف 3 درصد در میان برخی از رای دهندگان پنسیلوانیا پیشتاز رقیب ریاست جمهوری خود است. اما در میشیگان، معاون رئیس جمهور آمریکا در میان برخی از رای دهندگان 3 درصد از رقیب خود عقب است. در واقع، طبق گزارش نیویورک تایمز، هریس در میان 4 درصد رای دهندگان پیشتاز است. مانند پنسیلوانیا، هریس رئیس جمهور سابق ایالات متحده را در ویسکانسین با اختلاف 4 درصد در میان رای دهندگان احتمالی و 5 درصد در میان برخی از رای دهندگان شکست داد.

حمله مشترک حزب الله به فلسطین اشغالی

در پی حملات راکتی و پهپادی حزب الله لبنان در شمال فلسطین، صدای انفجارهای قوی در چندین منطقه از جمله الجلیل شنیده شد. منابع صهیونیستی از اعلام وضعیت فوق العاده در بیش از 20 منطقه الجلیل علیا در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

این منبع عبری افزود که سیستم هشدار اسرائیل با وجود پرواز 20 دقیقه ای پهپادهای حزب الله در عمق 40 کیلومتری نتوانست حملات حزب الله را رهگیری کند. در همین حال شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آژیر هشدار پهپاد در مناطق وسیعی از جلیل و جولان به مدت 15 دقیقه متوالی به صدا درآمد.

افزایش قابل توجه ترانزیت از ایران

اقتصاد:

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: سال گذشته 18.5 میلیون تن کالا از ایران عبور کرد که رکورد سال گذشته را شکست. این رقم در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 58 درصد افزایش داشته است.

وی در نشست بین المللی وزرای اقتصاد و دارایی بریکس گفت: سال گذشته بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در 16 سال گذشته به ثبت رسیده است. وزن صادرات غیرنفتی کشور نیز در سال گذشته به شدت افزایش یافت.

جایزه ایتالیایی ماشین انیمیشن مشترک ایران و ارمنستان

فرهنگ:

فیلم کوتاه «آواز برگها» محصول مشترک ایران و ارمنستان برنده دوازدهمین جشنواره فیلم آریانو شد.

انیمیشن کوتاه «آواز برگ های پرواز» محصول مشترک استودیو هورخاش و استودیو ارمنی هوشکی فیلم برنده جایزه بهترین انیمیشن دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم آریانو شد.

این کارتون کوتاه در تور جشنواره ای خود در بیش از 50 جشنواره بین المللی حضور داشته و 13 جایزه را از آن خود کرده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا