دسترسی ۹۸ درصد جمعیت روستایی کشور به اینترنت پرسرعت

دسترسی ۹۸ درصد جمعیت روستایی کشور به اینترنت پرسرعت

بر اساس آخرین اظهارات وزیر ارتباطات، با هشت هزار روستای متصل بالای 20 خانوار و سه هزار روستای زیر 20 خانوار، تعداد روستاهای متصل بالای 20 خانوار از 80 درصد در اوایل افزایش یافته است. 97 درصد و 98.5 درصد از جمعیت روستایی کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

به گزارش سلام آنلاین، نزدیک به یک دهه است که رشد و توسعه فضای مجازی بستر جدیدی را برای کسب و کارهای دیجیتال فراهم کرده است، به طوری که امروزه بسیاری از افراد از اعضای خانواده خود برای ارائه خدمات هستند. حضور در این فضا؛ بنابراین می توان یک حق اساسی شهروندان در هر کشوری را حق داشتن یک رابطه باثبات دانست زیرا به یک حق تبدیل شده و باید در این زمینه عدالت برقرار شود.

قابل ذکر است که عدالت ارتباطی مختص مناطق شهری نیست و مناطق روستایی و صعب العبور نیز باید از این حق برخوردار شوند. بنابراین تمرکز بر ایجاد رابطه پایدار و پایدار برای روستا بیش از گذشته در دولت سیزدهم مورد تاکید و تمرکز قرار گرفته است.

یکی از اقدامات کلیدی که در سه سال اخیر برای این هدف بزرگ در دستور کار قرار گرفته است، رسانه ملی است که در سه سال گذشته بیش از 65 درصد رشد داشته و نسبت به گذشته دو برابر شده است. این شبکه در کنار سایر مزایا، امکان تسریع در روند اتصال روستاها را برای دستیابی به عادلانه ارتباط هر چه بیشتر فراهم می کند.

دسترسی روستاها به اینترنت در هزار روز خدمت دولت سیزدهم هدف مهمی است که با تاکیدات دولتمردان تا حدود زیادی محقق شده است، از این رو اخیرا عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات. – اخیراً در شبکه های اجتماعی داخلی پیامی در مورد آخرین وضعیت ارتباطات و اینترنت روستا منتشر کرده است: با اتصال 8000 روستای بالای 20 خانوار و 3000 روستای کمتر از 20 خانوار، روستاهای متصل تر. بیش از 20 خانوار از 80 درصد در ابتدای دولت به 97 درصد افزایش یافت.

وی تاکید کرد: به این ترتیب 98.5 درصد جمعیت روستایی کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

لازم به ذکر است که اکثر روستاهایی که در این مدت پوشش ارتباطی برقرار شد، روستاهایی با معایب مربوط به وجود زیرساخت ها از جمله راه، برق و زیرساخت های شبکه بودند که از الزامات ایجاد پوشش اینترنتی محسوب می شدند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا