کاهش دردِ دندان درآوردن در نوزادان؛ از تجویز خودسرانه مُسکن‌ها پرهیز کنید

کاهش دردِ دندان درآوردن در نوزادان؛ از تجویز خودسرانه مُسکن‌ها پرهیز کنید

مراقبت از کودک با دندان درآوردن کار ساده ای نیست و والدین باید اطلاعات لازم را در مورد نحوه کمک به این کودکان داشته باشند.

به گزارش سلام آنلاین، دندان ها معمولا از 4 تا 7 ماهگی شروع می شوند و کودکان در 3 سالگی حدود 20 دندان شیری خود را از دست می دهند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده می گوید علائم رایج دندان درد شامل تحریک پذیری، تب خفیف، ترشح بزاق و میل به جویدن مواد جامد است.

به گفته این سازمان. روی آوردن به مسکن های بدون نسخه مانند بنزوکائین یا لیدوکائین یا داروهای هومیوپاتی درمانی برای دندان درد نیست.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدار داده است که این محصولات در واقع می توانند برای کودکان مضر باشند و منجر به صدمات جدی و حتی مرگ شوند.

نام های تجاری متداول محصولات مراقبت از بهداشت دهان بدون نسخه حاوی بنزوکائین عبارتند از Anbesol، Cepacol، Chloraseptic، HurriCaine، Orabase، Orajel و Topex.

از وسوسه امتحان این داروها در کودکان مبتلا به پوسیدگی دندان خودداری کنید.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده توضیح می دهد که استفاده از بنزوکائین می تواند منجر به بیماری جدی و گاهی کشنده ای به نام متهموگلوبینمی شود که در آن ظرفیت حمل اکسیژن گلبول های قرمز بسیار کاهش می یابد.

به همین ترتیب، محصولات حاوی لیدوکائین نیز برای نوزادان مضر هستند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده هشدار داده است که می تواند منجر به حوادث جدی مانند مشکلات قلبی، آسیب شدید مغزی و حتی مرگ شود. علاوه بر این، محلول لیدوکائین ویسکوز خوراکی در صورت مصرف بیش از حد ممکن است باعث تشنج در نوزادان و کودکان شود.

والدین چگونه می توانند به فرزندان خود کمک کنند؟

به گزارش نشریه پزشکی «مدیکال اکسپرس»، کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا توصیه می کنند در چنین مواردی برای کاهش درد او، لثه های کودک خود را به آرامی مالش و ماساژ دهید (بشویید و تمیز کنید).

دادن یک حلقه لاستیکی به آنها برای جویدن نیز توصیه می شود. با این حال، مطمئن شوید که حلقه محکم باشد (پر از مایع نباشد.)

سازمان غذا و داروی ایالات متحده توضیح می دهد که اگر این ماده خیلی سفت باشد، می تواند به لثه های کودک آسیب برساند. حتما کودکان را زیر نظر داشته باشید تا از حوادث تصادفی جلوگیری کنید.

بهداشت دهان و دندان چالشی است که با آموزش در دوران کودکی و مراقبت از دندان های شیری آغاز می شود. اغلب والدین به مراقبت از دندان های شیری توجه نمی کنند زیرا این امر موقتی است. اما در واقع داشتن دندان های سالم در بزرگسالی با مراقبت از دندان در دوران کودکی مرتبط است.

آموزش مراقبت از دندان از زمانی شروع می شود که کودک دندان های شیری داشته باشد و این مراقبت به عنوان یک عادت مهم در روند رشد و تکامل سلامت دهان و دندان تلقی می شود.

بسیاری از والدین به اشتباه فکر می کنند که دندان های شیری مهم نیستند زیرا در دراز مدت جای خود را به دندان های دائمی می دهند. اما در واقع مراقبت ناپایدار از دندان کودک می تواند اثرات جبران ناپذیری بر سلامت دهان و دندان داشته باشد. داشتن دندان های سالم در بزرگسالی اهمیت بیشتری دارد و این سلامت دندان از دوران کودکی برقرار می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا