جهان گرم ترین روز های خود را می گذراند؟

جهان گرم‌ترین روز‌های خود را می‌گذراند؟

اطلاعات تکمیلی:

گروهی از دانشمندان محاسبه کرده اند که میزان گرمایش جهانی به بالاترین حد خود رسیده است و 92 درصد از گرمای بی سابقه توسط انسان ایجاد می شود.

پنجاه و هفت دانشمند از سراسر جهان از روش های مورد تایید سازمان ملل برای بررسی آنچه در پس موج گرمای ویرانگر سال گذشته بود استفاده کرده اند.

آنها گفتند که با وجود سرعت سریع گرمایش، هیچ مدرکی دال بر افزایش قابل توجه تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان فراتر از افزایش سوخت های فسیلی مشاهده نکردند.

دمای ثبت شده در سال گذشته به حدی غیرعادی بود که دانشمندان در مورد آنچه در پشت این جهش عظیم وجود داشت و اینکه آیا تغییرات آب و هوایی در حال شتاب گرفتن است یا عوامل دیگری در این مورد بحث کردند.

پیرس فورستر، نویسنده اصلی، دانشمند آب و هوا در دانشگاه لیدز، می گوید: “اگر به جهان در حال شتاب گرفتن یا عبور از یک دسته بزرگ نگاه کنید، همانطور که ما پیش بینی کرده بودیم، همه چیز در درجه حرارت افزایش می یابد. اول اینکه، فقط بدتر خواهد شد. .

او و نویسنده دیگری معتقدند که این تا حد زیادی با تجمع دی اکسید کربن ناشی از افزایش استفاده از سوخت های فسیلی توضیح داده می شود.

در سال گذشته، نرخ گرمایش به 0.26 درجه سانتیگراد (0.47 درجه فارنهایت) در هر دهه رسید (از 0.25 درجه سانتیگراد در سال گذشته).

فورستر گفت که تاستر تفاوت قابل توجهی ندارد، اگرچه نرخ سالانه را به بالاترین میزان ثبت شده تبدیل می کند.

با این حال، دانشمندان بر این باورند که این گزارش وضعیت هشدار دهنده تری را ارائه می دهد. آندریا داتون، دانشمند آب و هوا در دانشگاه ویسکانسین که در این برنامه حضور نداشت، گفت: «انتخاب اقدام اقلیمی به یک بحث سیاسی تبدیل شده است، اما این گزارش باید به مردم یادآوری کند که این یک انتخاب اساسی است.

آسوشیتدپرس با استناد به نویسندگانی که هر هفت تا هشت سال ارزیابی علمی سازمان ملل را برای ارائه به روزرسانی های علمی سالانه تنظیم کرده اند، اعلام کرد که سال گذشته 1.43 درجه سانتی گراد گرم تر از میانگین سال های 1850 تا 1900 بود که 1.31 درجه سانتی گراد بود. ناشی از فعالیت های انسانی است. 800 درصد دیگر از گرمایش به دلیل ال نینو و گرم شدن گذرا طبیعی اقیانوس آرام است که آب و هوا را در سراسر جهان تغییر می دهد، همچنین گرم شدن غیرمعمول در امتداد اقیانوس اطلس و سایر رویدادهای آب و هوایی تصادفی دیگر.

در 10 سال بزرگتر که دانشمندان ترجیح می دهند از همان سال استفاده کنند، جهان از زمان ماقبل صنعتی به حدود 1.19 درجه سانتیگراد (2.14 درجه فارنهایت) گرم شده است.

در این گزارش آمده است: از آنجایی که جهان به مصرف زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی ادامه می دهد، احتمالاً زمین در 4.5 سال آینده به نقطه ای خواهد رسید که نتواند از سطح پذیرفته شده بین المللی برای گرم شدن 1.5 درجه سانتیگراد تجاوز کند. 2.7 درجه فارنهایت) باید اجتناب شود.

این نکته با مطالعات قبلی همخوانی دارد که نشان می دهد اگر مسیر انتشار گازهای گلخانه ای تغییر نکند، زمین تا اوایل سال 2029 حداقل 1.5 درجه گرم می شود.

فورستر، در بخش دیگری، گفت که یک برخورد واقعی با 1.5 درجه ممکن است چند سال بعد اتفاق بیفتد، اما اگر تمام کربن مصرف شود، اجتناب ناپذیر خواهد بود.

دانشمندان می گویند که اگر سرعت گرمایش زمین از 1.5 درجه سانتیگراد بیشتر شود، پایان جهان یا بشریت نخواهد بود، بلکه بسیار بد خواهد بود. مطالعات قبلی سازمان ملل نشان داده است که طیف وسیعی از تغییرات در اکوسیستم زمین احتمالاً 1.5 تا 2 درجه افزایش می یابد، از جمله از بین رفتن صخره های مرجانی سیاره ای، یخ های دریای قطب شمال، گیاهان و جانوران و حوادث آب و هوایی شدید که در حال بدتر شدن هستند .

دکمه بازگشت به بالا