ام وی ام X33 اس اگر چه خودروی بی عیب و ایرادی نیست، ولی پیشرفت فوق العاده آن در مقایسه با نسل قبل، چیزی است که به راحتی نمیتوان از آن چشم پوشی کرد…صنعت خودروسازی چین سالهاست که با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و دور نیست آن روزی که شاهد حضور خودروسازان این کشور در بازارهای بزرگ اروپایی و آمریکایی باشیم. وضعیت فعلی بازار چین چیزی است شبیه به آن چه که کرهایها در دهه ۹۰ میلادی با آن دست و پنجه نرم میکردند. ولی آن روزها گذشت، کرهایها پیشرفت کردند و اکنون، خودروسازهای این کشور موفق شدهاند برخی از مهمترین بازارهای جهانی را قبضه کنند.
صنعت خودروی چین در مسیر درستی قرار گرفته، چینیهایی که زمانی که فقط یک کپی کننده صرف بودند این روزها کانسپت طراحی میکنند و مدلهایی جدید هر روز روانه بازار مینمایند. کافی است سری به اخبار پکن که همین چند روز پیش به کار خود پایان داد بزنید تا ببینید چینیها تا چه اندازه پیشرفت کردهاند. کمپانی چری را میتوان یکی از شرکتهای پیشگام صنعت خودروی کشور چین نامید. شرکتی که در نمایشگاه امسال پکن حضوری فعال داشت و مردم ایران، بیش از ۱۰ سال است که با محصولات این کمپانی آشنایی دارند.
این مقدمه را گفتیم تا برسیم به خودروی ام وی ام X33 اس، خودرویی که سال ۹۵ در نمایشگاه خودروی مشهد رونمایی شد و پس از ورود به بازار، توانست فروش خوبی را تجربه کند. این خودرو که در واقع نسل جدید ام وی ام ایکس ۳۳ محسوب میشود، از هر نظر که فکرش را بکنید در مقایسه با مدل قبلی خود بهتر شده است و شاهد خودرویی بسیار خوب هستیم.فروش لوازم یدکی ام وی ام x33 از محصولات و خدمات گروه لوازم یدکی شرکت ما می باشد.
ام وی ام X33 اس از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ، با ۱۳۶ اسب بخار نیرو و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد. این خروجیها به کمک یک گیربکس CVT به چرخهای جلو انتقال داده میشوند. این موتور با بهره مندی از استاندارد آلایندگی یورو ۵، به ازای هر صد کیلومتر مسافت، به طور متوسط در حالت ترکیبی ۹.۵ لیتر بنزین مصرف میکند.این خودرو با داشتن ابعادی برابر با ۴۳۹۰ میلی متر طول، ۱۷۶۵ میلی متر عرض، ۱۷۰۵ میلی متر ارتفاع و ۲۵۱۰ میلی متر طول بین دو محور، جزو کراس اورهای کامپکت بازار دسته بندی میشود
حال که تا حدودی با این خودرو آشنا شدهایم، بیایید به بررسی مزایای آن بپردازیم و به این سؤال پاسخ دهیم که چرا باید یک ام وی ام X33 اس بخریم؟ البته همان طور که همیشه گفته شده، موارد مطرح شده در این مطالب در صورتی که جزو معیارهای شما برای خرید یک خودرو باشد به دردتان خواهد خورد، البته در آیندهای نزدیک در مطلبی جداگانه به بررسی معایب این خودرو و دلایل نخریدن آن هم پرداخته خواهد شد. لطفاً در ادامه مطلب با زوم فور کار همراه باشید.
۱ – طراحی زیبا و جذاب
یکی از بخشهایی که این روزها چینیها بسیار در آن سر و صدا کردهاند طراحی ظاهری خودروهاست، نمونههای زیبایی از مخلوقات طراحان چینی را امسال در نمایشگاه پکن میتوانستیم در قالب انواع مدلهای نسل جدید و همچنین کانسپت ها ببینیم. مدیران خودرو زمانی که از X33 اس به عنوان نسل جدیدی این خودرو رونمایی کرد، به وضوح میتوانستیم پیشرفتهای خوبی که در طراحی این خودرو انجام شده است را ببینیم. خودرویی که در مقایسه با نمونه قبلی خود بسیار زیباتر شده و از یک طراحی معقولتری برخوردار است.
در بخش جلویی خودرو چراغهای باریک و جلوپنجره که آن هم اتفاقاً از یک طراحی باریک بهره میبرد و به هم متصل شدهاند، ظاهری زیبا به خودرو دادهاند. از دیگر موارد قابل توجه این بخش میتوان به چراغهای مه شکن و دیلایت در دو سوی سپر و یک دریچه ورودی هوای بزرگ و تزئینات کرومی مختلف اشاره کنیم.
در کنارهها، شاهد یک طراحی متین و باوقار برای این خودرو هستیم که گلگیرهای عضلانی جلو ظاهر آن را مردانهتر کرده است. رینگهای ۱۷ اینچی این خودرو به نظر اندازه مناسبی برای این خودرو دارند و ظاهری اسپرت به X33 اس بخشیدهاند. بخش عقب خودرو کمترین تغییرات را داشته ولی به طور کلی، در مقایسه با نسل قبلی بسیار بهتر شده است. از مهمترین موارد این بخش میتوان به دو چراغ مه شکن روی سپر، چراغ ترمز سوم که در بالای خودرو نصب شده و لاستیک یدکی خودرو که بخش اعظمی از طراحی قسمت عقب را به خود اختصاص داده اشاره کرد.
۲ – موتور خوب
همان طور که اشاره کردیم، ام وی ام X33 اس به یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۶ سوپاپ با ۱۳۶ اسب بخار نیرو و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده که در این بازه قیمتی، موتوری قوی محسوب میشود. البته یکی از معایب فنی این خودرو را میتوان استفاده از گیربکس CVT نام برد که همان طور که می دانید عملکرد خیلی خوبی در قیاس با گیربکسهای عادی اتومات از خود نشان نمیدهند.
همین گیربکس باعث شده تا شتاب گیری خودرو خوب نباشد، به عبارتی دیگر بخواهیم بگوییم، اگر مدیران خودرو از یک گیربکس خوب در کنار این موتور استفاده میکرد، قطعاً این خودرو میتوانست عملکرد فنی بهتری در مقایسه با شرایط فعلی داشته باشد. همچنین گفتنی است که کمپانی در نسل جدید این خودرو دو حالت رانندگی اکو و اسپرت را برای آن در نظر گرفته است. همان طور که حدس میزنید در حالت اکو تعویض دندهها سریعتر اتفاق می افتند تا خودرو مصرف سوخت کمتری داشته باشد و در حالت اسپرت، با تأخیر در تعویض دنده خودرو از تمامی نیروی موتور قبل از تعویض دنده به بالا استفاده میکند.
۳ – کابین زیبا و جادار
همان طور که در بخش معرفی ابعاد بدنه ام وی ام X33 اس گفتیم، این خودرو در واقع یک کراس اور کامپکت محسوب میشود، ولی با این حال، کابین آن فضای خوبی در اختیار سرنشین قرار میدهد. کیفیت ساخت کابین در مقایسه با نسل قبلی این خودرو، فوق العاده بهتر شده و از مواد اولیه مرغوب و شاید بتوان گفت بهترین نوع پلاستیک در این رده قیمتی استفاده شده است. طراحی بخشهای مختلف کابین هماهنگی و ارگونومی خوبی با هم داشته و تمامی کنترلهای سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی و دیگر بخشها به راحتی در دسترس راننده است.
قابل توجه ترین مورد در کابین ام وی ام X33 اس را شاید بتوان صفحه نمایش لمسی ۸ اینچ آن مطرح کرد که حس و حال مدرنی به این خودرو بخشیده است. استفاده از تزئینات قرمز رنگ در طراحی داشبورد یکی دیگر از مواردی است که داخل کابین این خودرو به خوبی جلب توجه میکند. با توجه به فاصله بین دو محور نسبتاً بالای خودرو، سرنشینان ردیف عقب فضای پا و سر نسبتاً خوبی دارند و ام وی ام X33 اس را به طور کلی میتواند خودرویی جادار به نسبت ابعاد بدنه خود نامید.
۴ – امکانات و آپشن های خوب
در این بخش ام وی ام X33 اس بسیار خوب عمل کرده و حتی میتوان در مقایسه با رقبای هم وطن این خودرو، برگ برنده را به X33 اس داد. البته همه خودروهای چینی در این بخش معمولاً چیزی کم نمیگذارند و امکانات، تجهیزات و آپشن های خوب خودروهای چینی یکی از جذابیتهای اصلی آنها برای خریداران در بازار محسوب میشود.
از مهمترین امکانات آن میتوان به مواردی مانند کروز کنترل، سیستم مولتی مدیا و MP3 با پشتیبانی از بلوتوث و USB، غربیلک فرمان مجهز به کنترلهای سیستم صوتی و کروز کنترل، مجهز به کیت اسپرت بدنه، تریم داخلی دو رنگ، سنسور عقب، دوربین عقب، اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، پشتیبانی از تکنولوژی میرور لینک، کامپیوتر سفری، سان روف برقی دو حالته، ۴ بلندگوی استریو، صندلیهای چرمی رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچ، سیستم تهویه مطبوع هوشمند و چندین مورد دیگر اشاره کرد.
۵ – سواری و هندلینگ مناسب
به طور کلی، اگر بخواهیم کیفیت سواری و هندلینگ ام وی ام X33 اس را با نسل قبل خود مقایسه کنیم، تفاوتهای بین آن دو مانند تفاوت شب و روز است. اگر چه هنوز هم کیفیت سواری این خودرو فوق العاده نیست و با مدلهای اروپایی و ژاپنی و کرهای فاصله زیادی دارد، ولی با این حال نمیتوان به سادگی از کنار پیشرفت خوب این مدل گذشت. به طور کلی، فرمان این خودرو نرم بوده و راننده کنترل خوبی روی آن دارد. البته به دلیل این که خودرو به سیستم کنترل پایداری مجهز نیست، بهتر است سر پیچها کمی محتاطانه با آن رانندگی کنید.
به طور کلی، سر پیچها چسبندگی خودرو به جاده خوب است و هندلینگ خوبی از خود نشان میدهد. شاید اگر با همین سرعت چینیها به پیشرفت خود ادامه دهند، خیلی زودتر از آن چه فکرش را میکنیم بتوانند کرهایها و ژاپنیها را بگیرند.
معرفی و بررسی ام وی ام X33
ام وی ام در واقع همان تیگو است که در سال 2010 کمپانی چری آن را با فیسلیفت جدید روانه بازار کرد. این خودرو تیگو 3 و در ایران ام وی ام X33 نام داشت. اولین MVM X33 در سال 93 شمسی به ایران وارد شد.این خودرو بارها از نظر فنی و ظاهری فیسلیفت شده است و در سال 2020 نیز این خودرو با نام MVM X33S نیو فیس با همان سبک و سیاق فیسلیفتهای اول و دوم خود طراحی و به توسط کمپانی مدیران خودرو وارد ایران شده است.
از آنجایی که کراساوورهای کامپکت در ایران بسیار محبوب هستند، این خودرو مورد توجه واقع شده و به نظر میرسد همچنان در ایران بازار خوبی داشته باشد. از طرفی مصرف سوخت کم، فضای مناسب کابین و صندوق و مهمتر از همه طراحی جذاب باعث میشود که این خودرو گزینه ایدهآلی برای خانواده ایرانی باشد.
یکی از دلایل اصلی برای خرید از فروشگاه لوازم یدکی ام وی ام مدیران خودرو، اطمینان از اصالت و کیفیت لوازم است. فروشگاههای معتبر لوازم یدکی ام وی ام تضمین میکنند که محصولاتی که عرضه میکنند اصلی و با کیفیت هستند. این به شما اطمینان میدهد که لوازمی که خریداری میکنید، متناسب با استانداردهای ام وی ام و امکانات خودرویتان هستند