اعلام میزان کفاره و فطریه از سوی دو تن از مراجع تقلید

اعلام میزان کفاره و فطریه از سوی دو تن از مراجع تقلید

در نظر بگیرید که روزهای پایانی ماه مبارک رمضان را می گذرانیم. طبق روال هر سال و در آستانه عید سعید فطر برخی مراجع تعداد زکات فطره امسال را اعلام کرده اند.

به گزارش سلام آنلاین، دفاتر آیت الله سیستانی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله مکارم شیرازی تعداد و تعداد فطریه های امسال را اعلام کردند:

آیت الله جوادی آملی:

نظر آیت الله جوادی آملی در مورد میزان فطریه و تأخیر روزه ماه مبارک رمضان، میزان فطریه برای هر نفر بر اساس نیروی موجود در گندم زار سه کیلوگرم و دیگری یا مساوی و این قیمت ها باید باشد. به نرخ روز پرداخت می شود.

همچنین لازم به ذکر است که مبلغ مربوط به پیشگیری از بارداری اجباری روزانه 12000 تومان (دوازده هزار تومان) و مبلغ روزه داری عمدی 720000 تومان (هفتصد و بیست هزار تومان) در روز می باشد.

آیت الله سیستانی:

دفتر آیت الله سیستانی تعداد و تعداد فطریه های امسال (1402 هجری قمری / 1444 هجری قمری) را اعلام کرده است.

از آنجایی که زکات فطره برای هر نفر سه کیلوگرم است، مقدار آن فطریه به جای آرد شصت هزار (60) هزار تومان و به جای برنج ایرانی، فطریه سیصد و شصت (360) هزار تومان و به جای آن فطریه می باشد. یکصد و پنج (105) هزار تومان برنج غیر ایرانی شناسایی شده است.

آیت الله مکارم شیرازی:

دفتر آیت الله مکارم شیرازی تعداد زکات فطره را اعلام کرد و به تمامی دفاتر ایشان در سراسر کشور رفت.

به گفته آیت الله مکارم شیرازی زکات فطره امسال گندم 60 هزار تومان و برنج 240 هزار تومان است. مومنان در انتخاب این موارد مختارند.

تأخیر روزه غیر اختیاری دوازده هزار تومان است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود و تأخیر روزه عمدی هفتصد و بیست هزار تومان است.

لازم به ذکر است که طبق ماده 1692 عهدنامه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در تبیین مشکل زکات فطره بر کسانی که قبل از غروب آفتاب در شب عید فطر بالغ شده اند مکلف است. یعنی باید خرج خود را بپردازند و هر خورنده باید یک وعده غذایی (حدود سه کیلوگرم) از غذای محلی اعم از گندم، جو، خرما، برنج، ذرت تهیه کند. و غیره.

همچنین طبق فتوای آیت الله مکارم شیرزی، اگر یکی فقط در شب افطار عید فطر مهمان دیگری باشد، بر عهده خود اوست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا