کتاب «حقوق ادیان» بررسی می‌شود

کتاب «حقوق ادیان» بررسی می‌شود

نقد و بررسی کتاب «حقوق دین» توسط غلامرضا پاژانی، سه شنبه بیست و پنجم بهمن ماه در مرکز گفت و گوی دین و فرهنگ سازمان و روابط فرهنگی اسلامی برگزار می شود.

به گزارش سلام آنلاین، در ادامه نشست تخصصی مرکز گفت و گوی دینی و فرهنگی سازمان ارتباطات فرهنگی و اسلامی، نشست تخصصی با محوریت نقد و بررسی کتاب «حقوق دینی» با حضور و سخنرانی باقر برگزار شد. انصاری از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در ساختمان 14 این سازمان برگزار می شود.

این کتاب که به کوشش غلامرضا پنجهدی تهیه و توسط مؤسسه مطالعات فرهنگ و اندیشه های اسلامی منتشر شده است، شامل مقالاتی چون «حقوق دینی؛ چیستی و چرایی – سید عبدالمجید میردامادی»، حقوق دین؛ کتاب «حقوق دینی» است. مفاهیم و اعتبار – ابوالحسن حسنی “، حقوق بشر یا حقوق دینی – محمدحسین مظفری “، مبانی توهین دینی مجرمانه – حسن آقابابایی، فاطمه توکلی “و” مبارزه با توهین به اسلام از دیدگاه حقوق بین الملل باید سیفا میرمحمدی باشد. .

«عشقلیه الحلول و الحوفرات صفاالدین خزرجی»، «دین به عنوان حقوق – مصونیت – تقی دشتی»، «واکنش نابردبار جهان با دین جدید – محمدحسین کیانی»، تحلیل ادله نجاست و طهارت. اهالی کتاب – سخنان علی اکبر ایزدی فرد، حسن کاویار، محمدجواد حاجی حسینی «و ناصر قربانیا» از دیگر مقالات این کتاب است.

در قسمت مقدمه این اثر آمده است که: کشورهای اسلامی سعی کرده اند با موج توهین و نفرت نسبت به ادیان مختلف به ویژه دین مبین اسلام مانند انتشار کتب افتراهای شیطانی مقابله کنند. توهین به کاریکاتور در برخی روزنامه های غربی یا توهین به قرآن. آنها باید از سازوکارهای موجود در نظام بین المللی حقوق بشر استفاده کنند و با وضع و تصویب قوانین مربوطه و ایجاد منشور اخلاقی، غرب را مجبور به پایبندی به این هنجارها کنند.دین و نهی توهین به طهارت دین است. از سوی دیگر، نمایندگان و وکلای غربی این کشورها تاکید دارند که سازوکارهای سازمان ملل برای حمایت از حقوق بشر و افراد طراحی شده است. بنابراین استفاده از چنین مکانیزمی برای حفظ حقوق دینی، توهم تلقی می شود.

بر اساس این خبر، این نشست ویژه روز سه شنبه 25 بهمن ماه از ساعت 10 الی 12 به همت مرکز گفت و گوی دینی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا