۸۳ میلیون هکتار از مراتع کشور ممیزی شد

۸۳ میلیون هکتار از مراتع کشور ممیزی شد

سلام آنلاین / پرس مدیرکل دفتر امور مراتع مدیریت منابع طبیعی و منابع آب کشور گفت: بر اساس بررسی های انجام شده 83 میلیون هکتار از رشته کوه های کشور ممیزی شده است.

جلسه رئیس و کارشناسان کوهستان اداره منابع طبیعی و منابع آب شهرستان فارس امروز 2 مردادماه در محل سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی فارس برگزار شد.

تاکنون بیش از 83 میلیون هکتار از مجموع 84.8 هکتار مورد حسابرسی و 1.8 میلیون هکتار قرار گرفته است. ممیزی نشده در طرح 7 و تا پایان سال 1403. علفزارهای باقیمانده کشور نیز حسابرسی خواهند شد.

ترحم بهزاد گفت: از 83 میلیون هکتار زمین حسابرسی شده، 44 هزار و 20 سامانه عرفی شناسایی و تأیید شده است. وی گفت: از کل مساحت حسابرسی، 44.7 میلیارد هکتار برای برنامه ریزی مراتع و 25 میلیون هکتار آماده شده است. به مدیریت منتقل شد

وی یادآور شد: با هدف حفاظت، نگهداری و احیای مراتع و با مشارکت مرتع داران بیش از 60 درصد مراتع فارس مدیریت می شود که بالاتر از میانگین کشوری است.

بهزاد گفت: متأسفانه در فارس جمعیت دامی استان سه برابر میانگین ظرفیت مراتع کشور است. به علفزارهای استان پرداخت می شود.

مدیرکل دفتر امور کوهستانی سازمان منابع طبیعی و منابع آب فارس در ادامه از اعتبارات مورد نیاز برای تحقق و اجرای برنامه اصلاح و احیای کوهستان فارس خبر داد و گفت: 400 میلیارد ریال از محل اعتبارات است. بازدید استاندار استان برای مدیریت مراتع فارس و اقداماتی از قبیل نظارت، پیشگیری، جابجایی، استفاده از آتش سوزی، جلوگیری از ورود غیرمجاز و امکان پرورش دام و بهره برداری بی رویه از مراتع تعیین شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا