اقتصادی

۸۰ درصد ارزش بورس در اختیار ۲۵ درصد بنگاه هاست

یک استاد دانشگاه گفت تنها 25 درصد ارزش کل بورس سهام متعلق به شرکت است ، فقط 25 درصد که 25 درصد کل شرکت ها حدود 80 درصد ارزش کل بازار را در اختیار دارند.

به گزارش سلام آنلاین ، حسین صمصامی اظهار داشت: “به طور معمول کسانی که امور مالی را رصد می کنند ، سهام بورس را بازار می دانند در حالی که بورس بخشی از اقتصاد است.”

وی در یک پخش رادیویی گفت: “آنچه در بازار سهام ایران اتفاق افتاده است روند منطقی و متعادلی را طی نکرده است.”

وی گفت: “این بازار برای بخش واقعی اقتصاد و سرمایه گذاری محلی این شرکت مناسب نیست ، زیرا دلایل اصلی مربوط به انتظارات کارگزاران ، تبلیغات و موارد مطرح شده در این بخش است.” “

وی گفت: متأسفانه در مورد بورس تبلیغات زیادی صورت می گیرد و می گویند مردم باید به بورس مراجعه کنند. سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار به همین صورت و غیره است. » این تبلیغات و بحث هایی که مطرح شده راه غلطی را برای مردم فراهم می کند و مردم از طریق حساب های اعتباری که با این شرایط دارند وارد بازار شده اند.

ساما گفت: “کارشناسان از ابتدا به مردم هشدار داده اند که مراقب باشند زیرا این بازار هیچ ارتباطی با اقتصاد واقعی ندارد ، مطمئناً پایدار نیست و طبیعی است که رو به زوال باشد.”

یک استاد دانشگاه گفت: “مطالعه ای که ما در پایان دهه اول ماه مه امسال انجام دادیم نشان داد که حدود 80٪ از کل سرمایه بازار توسط این شرکت برگزار شده است ، فقط 25٪.” در تأمین 25٪ سهام این شرکت ، حدود 80٪ از قیمت کل سهام در اختیار آنها است.

وی افزود: “این نشان می دهد كه ساختار وراثتی در زنجیره تأمین وجود دارد و برخی از شركت ها از قدرت بالایی در ارزیابی سهام برخوردار هستند. با این وجود ، ممكن است چیزی در این بخش پدیدار شود.” بیا بیرون. “

صمصامی اظهار داشت: در بحث تقاضا کمتر از 10 شخص حقوقی فعال در بورس سهام وجود دارد که به عنوان متقاضیان اصلی این بازار در نظر گرفته می شوند.

وی متقاضیان اصلی بورس را اشخاص حقوقی عنوان کرد و گفت: ارزش دارایی این اشخاص حقوقی بیش از 500 هزار میلیارد دلار است که آنها با هر دو دارایی معامله می کنند. این. به بیان صریح 500000 میلیارد فیل معادل بودجه عمومی کشور است.

وی گفت: “این ساختار انحصاری عرضه و تقاضا نشان می دهد که برخی از گروه های عرضه و تقاضا نیز هدف قرار گرفته اند.”

سامسامی یادآور شد: “وقتی قیمت سهام در بازار افزایش می یابد ، بسیاری از افراد برای سرمایه گذاری وارد بازار می شوند بدون اینکه بدانند در پشت صحنه چه می گذرد ، اما وقتی بازار سهام بخشی از آن است ، ما در مورد روند کلی صحبت می کنیم.” با نگاهی به اقتصاد ، می بینیم که این یک روند سالم ، منطقی و منطقی نیست.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا