اجتماعی

۷ علت احساس تشنگی مکرر

هنگامی که مقدار آب آزاد شده از بدن از مقدار جذب شده بیشتر شود، بدن شما کم آب می شود. آب معمولاً از طریق تنفس، عرق، ادرار و مدفوع از دست می‌رود.

به گزارش سلام آنلاین. کم آبی با علائم مختلفی از جمله سردرد، خستگی، از دست دادن اشتها، سردرد خفیف و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست همراه است. آب نقش مهمی در بدن دارد، به عنوان مثال، آب بخش مهمی از تمام بافت های بدن است و بسیاری از مواد محلول در آن برای عملکرد سلولی وجود دارد و معمولاً در هر واکنش بدن مورد نیاز است. همچنین برای فعالیت های فیزیولوژیکی مانند هضم، جذب و دفع ضروری است، آب در ساختار و عملکرد سیستم گردش خون نقش دارد و حفظ ثبات فیزیکی و شیمیایی مایع خارج سلولی و درون سلولی از دیگر عملکردهای آب در بدن است. .

به گفته دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، نوشیدن آب زیاد مهم است، اما تشنگی مکرر و مداوم می تواند نشانه ای از سبک زندگی یا مشکلات سلامتی باشد.

هفت دلیل تشنگی مکرر شامل موارد زیر است:

رژیم غذایی پر نمک: زمانی که از رژیم غذایی خود نمک زیادی دریافت می کنید، ادرار می کنید و سلول های شما کم آب می شوند. سلول‌های کم‌آب مواد شیمیایی را به مغز می‌فرستند و آب بیشتری می‌خواهند و شما دائماً احساس تشنگی می‌کنید. کاهش مصرف نمک از طریق رژیم غذایی و نوشیدن آب کافی می تواند این تشنگی را برطرف کند.

صبح پیاده روی کنید: پیاده روی زیاد و تند در صبح بیش از هر زمان دیگری از روز منجر به تعریق می شود. تعریق بیش از حد نیز به معنای کم آبی بدن است. بهتر است زمان دیگری را برای پیاده روی سریع در طول روز انتخاب کنید یا قبل از ورزش از نوشیدن آب کافی مطمئن شوید. نوشیدن آب کافی مرتبط است و باید به زبان بدن خود در مورد آن گوش دهید.

دیابت داشته باشنددر افراد مبتلا به دیابت، قند خون بالا می تواند منجر به ادرار و کم آبی شود. به همین دلیل تکرر ادرار و تشنگی شدید علاوه بر تاری دید از علائم دیابت است. اگر هر سه علامت ظاهر شد، باید با پزشک خود مشورت کنید.

_ دهان خشکهنگامی که غدد بزاقی بزاق کافی تولید نمی کنند، ممکن است برای خلاص شدن از خشکی دهان نیاز به نوشیدن آب بیشتری داشته باشید. خشکی دهان می تواند یکی از عوارض جانبی داروهای تجویز شده برای شما یا آلرژی و سرگیجه باشد. همچنین، بسیاری از بیماری ها وجود دارند که می توانند باعث خشکی دهان شوند. بنابراین، این باید با پزشک مشورت شود.

_ کم خونی: بدن شما برای حمل خون در سراسر بدن به سلول های سالم متکی است. در همین حال، کم خونی خفیف معمولاً با تشنگی شدید همراه است. در مورد نحوه تشخیص و درمان کم خونی با پزشک خود صحبت کنید.

_ دیابت بدون مزهاگرچه دیابت بی مزه ارتباطی با دیابت ندارد، اما دیابت برخی از علائم و نشانه های دیابت مانند کم آبی و انسداد مثانه را دارد. دیابت یک عدم تعادل هورمونی در بدن است که بر جذب آب تأثیر می گذارد.

در این حالت چون مقدار زیادی آب در ادرار از دست می دهید، بدن شما سعی می کند آب از دست رفته را جبران کند. از آنجا که انواع مختلفی از دیابت بی مزه وجود دارد و از آنجا که دیابت بی مزه می تواند ناشی از شرایط مختلف باشد، پزشک آزمایش های مختلفی را برای تعیین بهترین گزینه درمانی برای شما تجویز می کند.

دارو را مصرف کنید: برخی از داروها می توانند منجر به تشنگی مداوم شوند، از جمله داروهای آنتی کولینرژیک و دیورتیک برای درمان فشار خون بالا. در صورت تشنگی مداوم ناشی از مصرف این داروها، حتما با پزشک خود تماس بگیرید تا درمان های جایگزین را به شما توصیه کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا