عمومی

۷ عادت خودویرانگر و شیوه‌های حذف‌ آنها

ادامه کار و داشتن اعتقادات خاص می تواند نشانه ای از رفتار خود تخریبی باشد. چنین نگرشی می تواند توانایی های شما را محدود کرده و از یادگیری و رشد شما جلوگیری کند.

به گزارش سلام آنلاین ، “کراسان” افزود: برخی از این عادت ها ممکن است بی ضرر به نظر برسند ، اما اثرات طولانی مدت آنها در زندگی فرد ، اگر بدون کنترل رها شود ، می تواند مخرب باشد. صدمات زیادی خواهد دید نکات زیر را دنبال کنید تا در مسیر بهتری در زندگی قدم بردارید.

خود ویرانگر

بسیاری از افرادی که از افسردگی یا اضطراب رنج می برند اعتقاد دارند که در انجام هر کاری مهارت ندارند. اگر آنها در مصاحبه شغلی موفق نشوند ، هفته ها طول می کشد تا دوباره تلاش کنند و برای کار دیگری اقدام کنند. اگر در این آزمون موفق نشوند ، به راحتی تسلیم می شوند و هرگز آنچه را باید یاد بگیرند یاد نمی گیرند.

رهول | به جای تمرکز روی آنچه اشتباه رخ داده است ، بر اوقات خوب یا چیزهای بدی که آموخته اید تمرکز کنید. بعد از تجربه یک مصاحبه تلخ شغلی ، حداقل می توانید در یک سری مصاحبه ها به چیزهایی فکر کنید که نمی خواهید انجام دهید. این یعنی شما چیزی یاد گرفته اید.

تظاهر به بی لیاقتی کنید

گاهی اوقات وانمود می کنید که توانایی انجام کاری را ندارید. فقط به این دلیل که در نوشتن خوشنویسی مهارت ندارید به معنای یادگیری آن نیست. ممکن است برخی از افراد استعدادهای ذاتی را برای مهارت های خاصی داشته باشند ، اما این استعدادها در صورت عدم استفاده اهمیتی نخواهند داشت.

رهول | اگر مهارت کافی در این زمینه ندارید و واقعاً می خواهید رشد کنید ، سعی کنید قبل از اینکه به خود بگویید توانایی ندارید یاد بگیرید. قبل از قبول شکست ، روش های مختلف یادگیری را امتحان کنید.

غرق در غم و اندوه

احساس بد نسبت به خود شما را به جایی نمی رساند. همه کمبود دارند. داشتن این نوع نگرش که در یک سیاره بدبخت هستید ، نوعی پیش بینی است که درست می شود. غرق در غم و اندوه شما چیست؟ با پایان مراسم ترحم به خود ، با اتلاف وقت گرانبهای خود که می توانید برای پیشرفت خود استفاده کنید ، رنج خواهید برد.

رهول | خود ترحم اغلب ناشی از تفکر خطرناک است. این تنظیمات را می توان از طریق تمرینات ذهنی منظم انجام داد جایی که شما فرصت آن را دارید که ذهن خود را تجزیه و تحلیل کنید و آن را به سمت بهتر تغییر دهید.

عصبانیت خود را بر روی دیگران بریزید

افراد خود ویرانگر اغلب بیش از دیگران بی ادب و بیرحم هستند. در حالی که این برای سو ab استفاده کننده خوب نیست ، اما دلیلی ندارد دیگران را به خاطر بدبختی خود مقصر بدانید. در حقیقت ، مهربانی با دیگران می تواند انگیزه شما را فراهم کند تا همیشه احساس خوشبختی کنید و در مسیر مهربانی به شما کمک کند.

رهول | این را هدف شخصی خود قرار دهید که هر روز سخنان خوبی به والدین یا دوستان خود بگویید ، یا می توانید سخنان خوبی به صندوقدار فروشگاه بگویید. به هر حال ، مهربان بودن به تغییر طرز فکر شما در مورد دیگران کمک می کند.

فرار از احساسات

افراد خود تخریبی ، چه از طریق مصرف مواد مخدر و چه از طریق چیزهای دیگر ، احساسات خود را پنهان می کنند. آنها می توانند چهره ای شاد نشان دهند و دیگران را متقاعد کنند که همه چیز خوب است ، اما سرکوب منجر به فوران فوری در آینده خواهد شد. افراد خود ویرانگر نه تنها از احساسات منفی بلکه از احساسات مثبت نیز فرار می کنند. حتی بعضی اوقات حتی از دیدن اینکه واقعاً خوشحال هستند می ترسند و شروع به جستجوی مشکلات زندگی می کنند. اگر همیشه به دنبال منفی در زندگی هستید ، مطمئناً آن را پیدا خواهید کرد!

رهول | احساس تقابل می تواند ترسناک باشد ، اما اغلب بعد از نوشتن قدرت خود را از دست می دهند. سعی کنید هر روز احساسات و دلایل خود را یادداشت کنید. اگر این باعث اضطراب بیش از حد شما شده است ، مرحله بعدی ممکن است کمک گرفتن از یک مشاور یا درمانگر باشد.

نادیده گرفتن بهداشت شخصی

افرادی که خود را نابود می کنند اغلب خیلی مراقب نیستند. آنها غذای سالم نمی خورند ، به باشگاه نمی روند و به طور منظم استحمام یا اصلاح نمی کنند. آنها می توانند در تمیز کردن محل زندگی خود و زندگی در شرایط ناپاک و ناسالم سهل انگاری کنند. متأسفانه ، همه این عوامل نشان دهنده افسردگی شدید است. اگر آنها فقط یک قدم به سمت پیشرفت بردارند ، می توانند نور انتهای تونل را ببینند.

رهول | هر هفته روی یک تغییر مثبت تمرکز کنید. برای هفته اول می توانید هر روز دوش بگیرید. هفته آینده یکی دو غذای سالم امتحان کنید. طی یک یا دو ماه ، برای یک تمرین ثبت نام کنید یا یک برنامه ورزشی منظم داشته باشید. هر قدم کوچک شما را به مسیر درست می رساند.

ایثار غیرضروری

بعضی از ما تمایل داریم دیگران را خوشحال کنیم که وقتی برای خودمان وقت نمی گذاریم ، خواه با داوطلب شدن ، کار سخت یا بیرون رفتن با دوستان ، زیرا احساس می کنیم مجبور به این کار هستیم. بنابراین بیشتر ما بدون دلیل خود را به نفع دیگران غافل می کنیم.

رهول | هر روز وقت بگذارید. می توانید در ساعات منظمی که از خواب بیدار می شوید به پیاده روی بروید یا شب زمان کوتاهی را به انجام سرگرمی مورد علاقه خود بپردازید. هرچه هست ، برای خود وقت بگذارید و اگر نیاز به مراقبت از خود دارید ، از گفتن چیزی نترسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا