علمی و پزشکی

۵ توصیه برای بهبود «زخم»

همه ما “جراحات” را تجربه کرده ایم. بیشتر زخم ها در افراد سالم زمانی که تمیز و عاری از عفونت باشند سریع تر بهبود می یابند، اما برخی از زخم ها برای بهبودی نیاز به مداخله پزشکی دارند. برای بهبود سریع زخم ها، می توان نکات تغذیه ای را در نظر گرفت.

به گزارش سلام آنلاین. ما همه مجروحیم. بیشتر زخم ها در افراد سالم زمانی که تمیز و عاری از میکروب باشند سریعتر بهبود می یابند. در حالی که سایر انواع آسیب ها شدیدتر هستند و اغلب نیاز به مداخله پزشکی دارند. خوشبختانه انتخاب یک رژیم غذایی سالم که انرژی، ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین لازم را تامین کند به بهبود این زخم ها کمک می کند.

به گفته دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، خوردن برخی مواد غذایی می تواند به بهبود زخم ها به شرح زیر کمک کند:

برای بهبود زخم ها، از یک رژیم غذایی سالم و متعادل استفاده کنید که شامل غذاهای کافی از همه گروه های غذایی مانند پروتئین، میوه ها، سبزیجات، شیر و غلات کامل باشد.

سبزیجات و میوه های غنی از ویتامین C مانند توت فرنگی یا کلم پیچ بخورید. برای دریافت روی کافی، غلات کامل را انتخاب کنید و غذاهای پروتئینی مانند تخم مرغ، گوشت، شیر یا غذاهای دریایی مصرف کنید. برخی از زخم ها ممکن است برای بهبودی نیاز به ویتامین ها و مواد معدنی خاص تری داشته باشند. قبل از شروع رژیم با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

در هر وعده غذایی یا میان وعده یک منبع پروتئین بخورید. منوهای نمونه ممکن است شامل تخم مرغ برای صبحانه، لوبیا یا عدس برای ناهار، ماست یا پنیر برای میان وعده و مرغ یا گوشت گاو کبابی برای شام باشد.

نوشیدن مقدار زیادی آب.

برای مدیریت زخم های خود، بیماران دیابتی باید سطح قند خون خود را کنترل کنند تا از ایجاد جراحات و بهبودی جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا