عمومی

۳۱۰ هکتار اراضی طبیعی دامغان بذرکاری شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی اکبر عباسی راد بعدازظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران به همت اداره منابع طبیعی دامغان از اجرای سه مرحله پویش عمومی بذر و نهال در سطح زمین خبر داد و گفت: 310 هکتار از سطح شهرستان. : این یک برنامه است.

وی با بیان اینکه این طرح همچنین با هدف حفاظت از عرصه های طبیعی و ملی و ارتقای مشارکت مردمی انجام شده است، گفت: کاشت و اصلاح سبزی ها باعث جلوگیری از روان شدن هوا و آب و ترویج فرهنگ حفاظت و احیای منابع طبیعی می شود.

مدیر منابع طبیعی دامغان تصریح کرد: پویش بذر و نهالستان با همکاری هلال احمر، جهاد کشاورزی، محیط زیست، دست اندرکاران و بهره برداران از طرح های منابع طبیعی، دهیاران و اعضای شوراهای روستا و مسلمانان محلی انجام می شود. “

عباسی راد با بیان اینکه در فاز اول این پروژه 40 هکتار زمین در محدوده کوه سیاه قرار گرفته است، گفت: تویه دروار با ارس و زرشک نهال و در بیش از 20 هکتار با گونه آنگوس و کاشت گیاهان کوهی: در مرحله دوم پویش همگانی کاشت بذر و نهال با همکاری مجریان و بهره برداران چاه های جدید شمال یزدان آباد حدود 150 هکتار مرتع با تیپ بیابانی و ردیف کاشت و بذرکاری انجام می شود.

وی افزود: این سومین مرحله این پروژه با مشارکت مردم محلی ضاحیه و اعضای شورای اسلامی روستا می باشد. مهماندویی هلال احمر و اداره محیط زیست شهرستان بیش از 100 هکتار از علفزارهای اطراف روستا را سمپاشی و بذرپاشی کردند.

دکمه بازگشت به بالا