اجتماعی

۲۳ درصد از مساحت زمین دیگر قابل بهره برداری نیست

رئیس مرکز ملی مدیریت بحران اقلیمی و خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: تحقیقات اقلیم شناسان نشان می دهد که به دلیل تغییر اقلیم 23 درصد از اراضی و بیابان ها دیگر قابل استفاده نیستند.

به گزارش سلام آنلاین. احد تعزیفی امروز گفت: برآوردها نشان می دهد که حدود 75 درصد کره زمین از حالت طبیعی خود تغییر شکل داده است.

وی افزود: هرگز در تاریخ بشریت زمین با این سرعت تغییر و دگرگون نشده است. در واقع، نرخ تغییر با سرعتی بی سابقه در حال وقوع است.

رئیس مرکز ملی مدیریت اقلیم و خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: تغییرات گسترده اراضی مربوط به بیابان زایی و خشکسالی است که به طور مستقیم معیشت همه افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و باید به این روند رسیدگی کنیم.

وظیفه خاطرنشان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات زیست محیطی زمین ساخته دست بشر است، در واقع به جای حل این مشکلات، مردم بخشی از مشکلات شده اند.

وی گفت: در ایران نیز همین مشکلات را در زمینه تغییر اقلیم و بیابان زایی داریم و به همین دلیل بخش بزرگی از کشور ما با بحران خشکسالی و روند کاهش بارندگی و افزایش دما به ویژه در سال های اخیر مواجه است سه دهه، میزان تخریب افزایش یافته است.

وی افزود: «همه ما مسئولیت حفاظت از تنوع زیستی زمین، مقابله با تغییرات اقلیمی، کاهش آلودگی، استفاده پایدار از منابع طبیعی و حفاظت از گونه ها را داریم».

این سازمان افزود که اقدامات بی‌امان و بی‌امان انسان‌ها، از جمله اقداماتی که تغییرات آب و هوایی را تشدید می‌کند، سیاره زمین و مردم آن را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

وی گفت: کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر و اتخاذ سبک زندگی پایدار یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که بشر در سال‌های اخیر به آن پی برده است با آن. این یک چالش است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا