اجتماعی

یک عضو کمیسیون بهداشت: این همه آلودگی هوا شایسته مردم نیست

یکی از اعضای کمیته بهداشت مجلس تأکید کرده است که کارخانه های اطراف تهران نباید از گازوئیل استفاده کنند.

ملک فاضلی در گفت وگو با سلام آنلاین ، با اشاره به آلودگی جدی در تهران ، گفت: “محیط زیست نعمتی از جانب خداوند است و وظیفه ما است که از آن محافظت کنیم.” مقامات دولتی و کسانی که می توانند از هر راهی به محیط زیست کمک کنند باید تمام تلاش خود را برای حفاظت از محیط زیست انجام دهند.

وی با بیان اینکه سالانه عوامل زیادی باعث آلودگی پایتخت می شوند ، افزود: “یکی از این عوامل جمعیت بیش از حد شهر تهران است که بر روی جغرافیای هر پایتخت قرار می گیرد. مدارا برای افراد براساس توانایی های قابل قبول جغرافیایی. با افزایش جمعیت به این شکل ، ترافیک با وسایل نقلیه نیز باعث آلودگی هوا می شود. ساخت وسایل نقلیه از ابتدا با آلودگی زیاد همراه بوده و بیشتر وسایل نقلیه در تهران چند ساله بوده و آلودگی را افزایش می دهند.

فاضلی اظهار داشت: در حال حاضر زمستان با یک عکس معکوس روبرو است ، جایی که میزان آلودگی این فصل نسبت به تابستان افزایش یافته است ، البته هوای تهران نیز در تابستان آلوده است. در چنین شرایطی ، کارخانه ها در اطراف تهران فعالیت می کنند و سوخت مصرف می کنند که آلودگی را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. سوخت نباید مجاز باشد.

عضو کمیته بهداشت مجلس تأکید کرد که با توجه به شرایط تهران ، نباید هیچ کارخانه ای در اطراف پایتخت وجود داشته باشد که اجازه استفاده از گازوئیل را بدهد. متأسفانه با وجود این وضعیت آلودگی چتری در پایتخت وجود دارد که مناسب مردم ما نیست.

فاضلی در پایان اظهار داشت که طی 30 سال گذشته نباید اجازه ساخت کارخانه در اطراف تهران یا ادامه فعالیت آن داده شود. زیرا دلیلی ندارد که کارخانه ها در قلب مردم فعالیت کنند. با توجه به ظرفیت موجود در کشور ، وجود کارخانه ها فقط روند مهاجرت را افزایش داده و مدیریت این وضعیت با انتقال کارخانه ها امکان پذیر است.

وی افزود: “به طور كلی در تهران بازاری وجود ندارد.” بازار محل صادرات و صادرات است. در شمال و جنوب کشور ما مرزهای دریایی گسترده ای وجود دارد که در آن تبادلات انجام می شود. چه دلیلی دارد که او از بندر کالا به تهران آمد و سپس دوباره به بندر تهران رفت. اینها برعکس توسعه است و یکی از پیامدهای آن افزایش آلودگی است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا