یک شاسی‌بلند برقی از کره‌جنوبی راهی ایران شد/ عکس

امیر مسعود عابدیندر 14 آگوست 2023، شاسی بلند الکتریکی کیا EV5 تحت نظارت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) رونمایی شد. این خودروی الکتریکی در تاریخ 25 آگوست در نمایشگاه خودروی چنگدو به طور رسمی رونمایی خواهد شد. خودروی برقی به تازگی وارد سامانه واردات شده و به زودی توسط کوشا خودرو به ایران تحویل داده می شود.

SUV الکتریکی

طراحی و ظاهر این خودرو مشابه دیگر مدل های برقی این شرکت با نام EV است. پرخاشگری و در عین حال مدرنیته و آینده از عناصر طراحی خودروی الکتریکی کیا هستند. در نمای جلو، چراغ های جلو به صورت متصل به هم طراحی شده اند. از آنجایی که این خودرو از برق استفاده می کند، فضای زیادی برای دیدن جلو بدون ازدحام وجود دارد.

SUV الکتریکی

نمای عقب از سبک نور L شکل استفاده می کند. به طور کلی نسخه تولیدی EV5 مشابه نسخه مفهومی آن است.

SUV الکتریکی

کابین EV5 مجهز به صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی 12.3 اینچی و کیلومتر شمار و فرمان D-cut است. شارژ بی سیم و نورپردازی داخلی از دیگر امکانات این خودرو است.

این خودرو در نسخه های تک موتوره و دو موتوره موجود است. نسخه تک موتوره از یک موتور 215 اسب بخاری و 310 نیوتن متری نیرو می گیرد که نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. نسخه دو موتوره در مجموع 308 اسب بخار قدرت و 480 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. توان تولید شده در این مدل به هر دو محور منتقل می شود. باتری های 64 و 88 کیلووات ساعتی این خودرو از نوع LFP Blade و ساخت شرکت BYD هستند. این سنگ ها بردی بین 530 تا 720 کیلومتر را فراهم می کنند.

SUV الکتریکی

کیا EV5 در چین توسط سرمایه گذاری مشترک کیا یودا در کارخانه آنها در Yancheng ساخته می شود.

322

دکمه بازگشت به بالا