عمومی

یک خبر خوب برای آنها که کرونای خفیف گرفته‌اند

یک مطالعه علمی جدید از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان داده است که افراد مبتلا به عفونت خفیف یا بدون علامت Covid-19 ممکن است در بدن آنتی بادی هایی داشته باشند که می توانند از آنها در برابر ویروس برای زندگی محافظت کنند.

به گزارش سلام آنلاین. ایران-ایران رویترز به نقل از وی نوشت: “یک مطالعه جدید درباره مطالعات علمی محققان دانشگاه واشنگتن در ایالات متحده آمریکا روز گذشته (24 مه 2021) در مجله Natural Science منتشر شد.” اگرچه قبلا تصور می شد که ایمنی تنها چند ماه پس از عفونت خفیف انسفالیت به طول می انجامد ، تحقیقات جدید شواهدی از ایمنی طولانی مدت در افراد مبتلا به بیماری کرون را خفیف یا بدون علامت یافته است.

دکتر علی البادی ، یکی از اعضای تیم تحقیقاتی در دانشگاه واشنگتن دی سی ، گفت: مدت زیادی در کرونا نیست. اما این سو mis تفاهم از داده ها است. کاهش سطح آنتی بادی پس از عفونت حاد طبیعی است و به صفر نمی رسد. سلولهای آنتی بادی علی رغم کاهش سطح آنتی بادی در خون ، در بدن آلوده باقی می مانند. سلولهای تولید کننده آنتی بادی در افرادی که به مدت 11 ماه بیمار بودند ، یافتیم. این سلول ها در بدن انسان مادام العمر می مانند و آنتی بادی تولید می کنند و این خود گواهی محکم برای ایمنی طولانی مدت است.

وی افزود: در طی عفونت ویروس ، تعداد سلولهای ایمنی تولید کننده آنتی بادی به سرعت افزایش یافته و در خون گردش می کند که باعث افزایش سطح آنتی بادی در بدن می شود. با پیشرفت عفونت ، بیشتر این سلول ها می میرند و سطح آنتی بادی در خون کاهش می یابد ، اما فقط تعداد کمی از سلول های تولید کننده آنتی بادی ، به نام “سلول های پلاسمای طولانی مدت” ، به مغز استخوان مهاجرت می کنند. آنها در حال آزاد کردن آنتی بادی های سطح پایین در جریان خون برای محافظت از بدن در برابر خطر عود ویروس هستند.

نیویورک (سلامت رویترز) – بر اساس یک مطالعه جدید ، افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب خفیف یا متوسط ​​، کمتر احتمال دارد دوباره مبتلا شوند.

این تیم 77 داوطلب را که به ویروس آلوده بودند مورد تحقیق قرار داد و فقط شش نفر در بیمارستان بستری شدند. در این مطالعه ، سطح آنتی بادی های ویروس در خون داوطلبان در فواصل سه ماهه بررسی شد.

علاوه بر آزمایش خون توسط تیم تحقیقاتی در فواصل هفت ماه پس از بهبودی داوطلبان ، از 18 نفر از آنها 5 نمونه از مغز استخوان گرفته شد و بعد از 4 ماه دوز دوم مجدداً گرفته شد.

این تیم همچنین از 11 نفر که به ویروس کرونا آلوده نبودند نمونه مغز استخوان گرفتند و یافته ها را مقایسه کردند. در مقایسه ، این گروه 15 نمونه از 19 سلول تولید کننده آنتی بادی (ویروس کرونا) را در نمونه های مغز استخوان یافتند. این سلولها همچنین در نمونه ای از پنج داوطلب که آزمایش دوم نخاع را انجام داده اند ، دیده شده اند.

گروه نمونه نخاعی هیچ یک از 11 داوطلب را که هرگز با سلولهای سازنده آنتی بادی عروقی دچار بیماری کرونا ویروس قلب نشده بودند ، مشاهده نکردند.

دکتر علی البادی می گوید: “افراد مبتلا به بیماری کرونا ویروس قلب خفیف معمولاً دو تا سه هفته پس از عفونت ویروس را پاک می کنند.” بنابراین ، 7 یا 11 ماه پس از عفونت ، هیچ ویروسی قادر نخواهد بود سیستم ایمنی بدن را آلوده کند و سلول های تولید کننده آنتی بادی تقسیم نخواهند شد. آنها به آرامی در مغز استخوان می نشینند و پادتن ها را پنهان می کنند. آنها از زمان برطرف شدن عفونت به طور نامحدود این کار را انجام داده اند.

محققان معتقدند افرادی که آلوده هستند و هیچ گونه علائم و نشانه ای ندارند ، در درازمدت نسبت به ویروس ایمنی دارند – تا زمانی که زنده هستند. با این حال ، این نظریه هنوز نتوانسته است در افراد مبتلا به عفونت های شدید تعمیم یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا