عمومی

یکه‌تاز طوفان الاقصی – سلام آنلاین

سی سال از آن ظهور در اولین روز بهمن 1372 می گذرد و حاج قاسم برای دانش آموزان آن دوران اسطوره شده است. راز اسطوره توسط شهید حاج قاسم سلیمانی حدود صد روز قبل از شهادت برای فرمانده سپاه فاش شد. وی در جمع رفقا به تشریح تجربه 40 ساله خود در مبارزات خیابانی پرداخت و در پایان خاطرنشان کرد: مهمتر از همه این است که اگر بخواهیم دروس عملی تربیتی بدهیم تاثیر اصلی آن الگو و سرمشقی است که دینشان دارد. همراه با اعمال واقعی و دین در اعمالشان جاری و روان است. مغز سخنان ایشان نقش الگوی شهدا در بین آحاد جامعه و ضرورت بیان صحیح آنهاست.

اگر قرار است از توصیه او در انتخاب مدل و ارائه آن برای روز استفاده شود; خود حاج قاسم به وضوح در گلزنی و محبوبیت پیشرو است.

«اقدامات واقعی و محترمانه» او هنوز در نبرد طوفان الاقصی در معرض دید جهانیان است. همان جنگی که «سید مقاومت» گفت ما را در میدان دنبال کنید نه در گفتار. با اینکه چهار سال از پایان دوران حکومتش در جبهه مقاومت می گذرد، اما به گفته دو طرف میدان نبرد، حاج قاسم همچنان رهبر میدان طوفان الاقصی است.

دشمن از او می ترسد مگر اینکه کشف تونل غزه که رژیم اشغالگر و متحدانش هنوز از آن شگفت زده هستند، کمیت و کیفیت آن و چگونگی دور کردن آن از چشمان سرگردان ناظران اطلاعاتی خود. اصلا. درست است که نمایندگان جنبش حماس گفتند: ایده ساخت تونل 360 کیلومتری در زیر نوار غزه امروز توسط حاج قاسم سلیمانی و عماد مغنیه مطرح شد. اما همه این اطلاعات جدید است. آنها از جزئیات زیادی از کارنامه حاج قاسم اطلاعی ندارند و سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز از مجهز بودن فلسطین به انواع موشک ها و پهپادها و ناوشکن افسانه ای مرکاوا و مهمتر از آن ظرفیت تولید داخلی است. چنین سلاح هایی در این ابعاد. مشکلشان با حاج قاسم بزرگتر است.

کمی به عقب برگردیم سیاست خارجی همزمان با زندگی اش قبل از تابستان 2017 مقاله ای با عنوان «افراد برای تغییر رژیم در تهران می تواند قاسم سلیمانی را به قدرت برساند» منتشر کرد. وی یکی از عوامل را شکست تغییر رژیم در ایران عنوان کرد و گفت: مقامات آمریکایی در گروه های نفرت انگیزی مانند مجاهدین حتی در طیف جامعه ایران به دنبال جانشینان جمهوری اسلامی هستند. این رهنمود نویسندگان را به این نتیجه رسانده است که حتی اگر کودتا در ایران رخ دهد، هرج و مرج خواهد بود و محبوبیت حاج قاسم سلیمانی آنها را شکست خواهد داد. سرلشکر قاسم سلیمانی […] محتمل ترین جانشین است. زیرا او به دلیل نقشش در مبارزه با داعش در سوریه و عراق به طور فزاینده ای در ایران به عنوان یک قهرمان شناخته می شود. در واقع او را «مشهورترین ستاره ایران» می نامیدند و رهبران ایران او را «شهید انقلاب» می نامیدند. بر اساس یک نظرسنجی اخیر، نزدیک به 65 درصد از مردم ایران، سلیمانی را مثبت می دانند. […] با توجه به این شرایط، سیاست ایالات متحده، حتی در صورت موفقیت آمیز بودن، می تواند به بدترین کابوس آمریکا (و اسرائیل) تبدیل شود. دولت ترامپ و کسانی که برای تغییر رژیم فشار می آورند باید مکث کنند و قبل از تشویق بی ثباتی و هرج و مرج، آنچه را که بعدا اتفاق می افتد به دقت بررسی کنند. دولت بعدی ایران می تواند برای واشنگتن مشکلی بزرگتر از دولت فعلی باشد.

این «محبوبیت» یکی از عناصر «ستون مردمی انقلاب اسلامی» است; راز اصلی ترس از حاج قاسم است. محبوبیت «ترور رسمی» نه تنها چهار سال پس از آن به طول انجامید، بلکه به فراتر از مرزهای ایران نیز رسید و پیامدهایی داشت که منجر به ترس گسترده از «حمایت همگانی از آرمان» شد. اورشلیم را آزاد کنید.» محبوبیت به همرزمانش سرایت کرد و اخیراً بازتاب آن را در مراسم تشییع باشکوه «سید رضی موسوی» در سوریه، عراق و ایران تجربه کردیم.

اما محبوبیت او کارکرد دیگری هم دارد. این محبوبیت قدرت تعریف مدل را دارد و این معنا بر ضرورت وصف او می افزاید.

دکمه بازگشت به بالا