اقتصادی

گندم کاران از هم اکنون به فکر تامین بذر خود باشند

تولید کنندگان گندم در حال حاضر به فکر تهیه بذر خود هستند

سلام آنلاین / کردی رئیس سازمان جهادی کشاورزی کرد خاطرنشان می کند که استان کردستان هر ساله به بیش از 95 هزار تن بذر گندم نیاز دارد و اقدامات لازم برای تهیه بذر برای کشاورزان در سال آینده در نظر گرفته شده است. در مورد تأمین بذرهای خود از گندم خود یا سایر کشاورزان برجسته فکر کنید تا هنگام کاشت با کمبود بذر روبرو نشویم.

محمد فرید ساپری اظهار داشت که استان کردستان سالانه به بیش از 95000 تن گندم نیاز دارد ، طبق تجربه سالهای گذشته حدود 2 تا 15000 تن انواع مختلف دانه و دانه. تأیید شده تأمین می شود و حدود 75000 تن باقی مانده ، از طریق بذرهای خود مصرفی یا بذرهای کشاورزان به کشاورزان عرضه می شود.
وی با اشاره به استراتژی تأمین بذر برای سال آینده ، افزود: عرضه رسمی بذر توسط 13 شرکت فرآوری استان به میزان 30 هزار تن گندم خود مصرفی و روش های کشاورز به کشاورزان تهیه کننده بذر اصلی تقاضا در حدود 70،000 تن خواهد بود.
رئیس سازمان جهادی کشاورزی کرد تأیید کرد که در صورت لزوم ، 5000 تن غلات گندم از طریق مرکز تجارت تعاونی روستایی و مرکز هرج و مرج بخش خصوصی و عمومی تأمین می شود.
وی گفت: “با توجه به خشکسالی بی سابقه در استان ، گندم کاران باید به فکر تأمین غلات خود از کشاورزان اصلی یا کشاورزان پیشرو باشند تا ما با کمبود بذر روبرو نشویم.”
به گزارش سلام آنلاین ، به نقل از روابط عمومی سازمان جهادی کشاورزی کردستان ، کارشناسان جهادگر مزارع برتر و مزارع جدید را با کیفیت و خلوص در سطح استان ها شناسایی کرده اند که در آن کشاورزان می توانند با کارشناسان هماهنگ کنند. بذرهای خود را از این طریق تهیه کنید.
وی با بیان اینکه پرداخت سهولت به کشاورزان در سطح کشور در حال بررسی است ، خاطرنشان کرد: به کشاورزان استانی مکان های ارزان تری به صورت کارت زارع برای تهیه بذر و کود اختصاص می یابد.
وی گفت: “در سال زراعی جاری ، 36000 تن برنامه تولید بذر در رده های مختلف با 13 شركت فرآوری بذر در حال اجرا است كه پیش بینی می شود به دلیل كمبود بذر ، این تعداد به 20 هزار تن برسد.” کلاسهای مختلف نژادی را ارائه می دهد.
وی گفت: بذور ارقام جدیدی که در حال فعالیت هستند ، از جمله کنترل علفهای هرز ، لقاح رسمی ، محلول پاشی ، کنترل سن مادران و دوقلوها ، حدود 10 هزار تن در استان تنظیم شده است. با توجه به.
ساپری خاطرنشان کرد: برای جذب و توزیع 10 هزار تن بذر جدید بیش از 60 میلیارد تن نقدینگی لازم است. وی افزود: تهیه این مقدار پول نقد به مسئله اصلی تأمین بذر بیش از بذرهای تعیین شده تبدیل شده و تصمیمات لازم است. باید در زمان باقیمانده انجام شود.
وی در پایان یادآور شد: علاوه بر بذر گواهی شده و بذر محلی ، کشاورزان باید به فکر تهیه بذر خود مصرفی از محصولات خود یا سایر کشاورزان باشند.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا