اقتصادی

گسترش چتر آموزش‌های مهارتی برای معتادان بهبودیافته

بر اساس گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه ای، در شش ماهه نخست امسال به بیش از 15 هزار و 900 نفر برای معتادان متجاهر آموزش حرفه ای ارائه شد.

به گزارش سلام آنلاین، معتادان از آسیب های جسمی و روحی جدی رنج می برند، بنابراین این گروه باید حمایت بیشتری از نهاد سرپرستی داشته باشند. از جمله این حمایت ها ایجاد بستر مناسب برای توانمندسازی و اشتغال زایی است تا روند بهبود و پذیرش اجتماعی و جذب آنها به بازار کار اجرایی شود.سریعتر.

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور موظف است 25000 معتاد متجاهر بازپرور شده را طبق توصیه سازمان بهزیستی کشور، دانشگاه علوم پزشکی، زندانهای کشور و اقدامات آموزشی و فنی تحت پوشش آموزش فنی و حرفه ای تحت پوشش قرار دهد. .

بر اساس گزارش سازمان آموزش فنی و حرفه ای، در شش ماهه نخست امسال، 15 هزار و 917 دوره حرفه آموزی به 7 هزار و 705 معتاد متجاهر، آموزش دیده در زندان ها و 5 هزار و 141 نفر آموزش دیده و در 15 مرکز مواد مخدر آموزش دیده اند. از قانون مبارزه با مواد مخدر (مرکز درمانی تحت پوشش بهزیستی) و 3071 نفر در مرکز ماده 16 قانون (مراکز درمان محدود معتادان درمان شده) آموزش دیدند.

چتر آموزش مهارت را برای معتادان شفا یافته گسترش دهید

هدف از آموزش به افرادی که در حال بهبودی هستند، توانمندسازی آنها، ارتقای مهارت‌ها و ایجاد اعتماد به نفس و کمک به تأمین درآمد و معیشت برای بهبودیافته‌ها و خانواده‌هایشان است.

به گفته کارشناسان، آموزش های مهارتی ابزاری ضروری برای توسعه شغلی در سطح جامعه است و نقش مهمی در کاهش مخاطرات اجتماعی، توانمندسازی و افزایش درآمد معتادان دارد به گونه ای که پس از رؤیت فنی و حرفه ای. آموزش به دلیل مهارت های پلت فرم برای کار آنها ارائه می شود و زندگی سالمی دارند.

به گزارش سلام آنلاین، در میان گروه هدف سازمان های آموزش فنی و حرفه ای، معتادان متجاهر رو به بهبود هستند. از این حیث یکی از وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه ای تربیت 25000 معتاد بهبودیافته بر اساس مصوبه هیئت مدیره و انعقاد تفاهم نامه همکاری سالانه با ستاد است.مرکز مبارزه با مواد مخدر که پوشش خواهد داد. معتادان بهبودیافته از طریق آموزش های مهارتی به ستاد معرفی شدند.

انتهای پیام/

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تخصص در زمینه اخبار و تحلیل‌های مرتبط با اقتصاد هستم. به شما اطلاعات و نظراتی را ارائه می‌دهم که با کیفیت و قابل اطمینان هستند تا شما بتوانید در مسائل اقتصادی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا