اجتماعی

گسترش شهرهای قرمز کرونا از جنوب به سمت مرکز کشور

شهر سرخ کرونا از جنوب به مرکز کشور در حال گسترش است و این یک هشدار دهنده برای موج پنجم بیماری است. در یک زمان ما شاهد شناسایی موارد تغییر در هند و آفریقای جنوبی در قسمت جنوبی کشور بودیم.

به گزارش سلام آنلاین. در حال حاضر 181،186،717 مورد Covid-19 در جهان وجود دارد که 165،772،000،239 مورد بهبود یافته است ، اما متاسفانه 3.925.2222 نفر جان خود را از دست داده اند. در همین حال ، در کشور ما 3 میلیون و 167 هزار و 741 نفر به بیماری کرونا ویروس قلب مبتلا شده اند که از این تعداد 2 میلیون و 835 هزار و 633 بیمار درمان شده و 83،845 نفر از هموطنانمان بر اثر بیماری کرونا ویروس قلب که از دست داده اند ، فوت کرده اند.

امروز ، طبق گفته وزارت بهداشت ، هفته گذشته شاهد افزایش مداوم موارد مثبت در کرونا بودیم و تعداد بیماران مثبت در کشور نسبت به هفته گذشته حدود 4٪ افزایش داشت. در استان های جنوبی کشور ، به ویژه در پنج استان بوشهر ، هرمزگان ، سیستان و بلوچستان ، کرمان و یزد ، شاهد افزایش روند بیماری ها هستیم.

در حقیقت ، طبق گفته دکتر آلریزاری ، سخنگوی ستاد مرکزی کرونا ، باید توجه داشت که تابستان و جهش های در حال ظهور در واقع می توانند در شیوع بیماری موثر باشند. بنابراین ، یک روش خاص برای جلوگیری از شیوع بیماری ؛ اول پیروی از پروتکل و دوم واکسین کردن افراد مسن و بیمار.

لازم به ذکر است که طبق آخرین آمار وزارت بهداشت ، 4 میلیون و 2220 هزار و 243 نفر دوز اول کرولادوس ، یک میلیون و 288 هزار و 777 نفر دوز دوم دریافت کرده اند و تعداد کل واکسیناسیون در کشور 5 مورد است. 1،709،020 دوز

در همین حال ، در حال حاضر 32 شهر سرخ ، 174 شهر نارنجی و 242 شهر زرد در کشور وجود دارد.

تاج قرمز از جنوب تا مرکز کشور امتداد دارد.

در همین حال ، لازم به ذکر است که طبق گفته وزارت بهداشت ، ما شاهد گسترش کرونا تاج قرمز از جنوب به مرکز کشور هستیم. بنابراین مهران در ایلام ، تنگستان ، دشتستان ، دشتی ، دیر ، عسلویه و کنگان در بوشهر ، دماوند و فیروزکوه در تهران ، ایرانشهر ، خاش ، زابل و زاهدان در سیستان و بلوچستان ، گراش ، لارستان و لامرد در فاس ، بم ، سودان جنوبی ، کاگان خا ، کرمان و منچو در کرمان ، بستک ، بندرلنگه ، بندرعباس ، پارسیان ، جاسک ، حاجی آباد ، خمیر ، رودان ، قشم و میناب در هرمزگان و یزد در یزد. در کشور قرمز کرونا است.

طبق گزارش وزارت بهداشت ، تعداد موارد مثبت یافته شده در کشور در هفته گذشته ، از 28 ژوئن تا 3 ژوئیه 1400 ، 61293 مورد بوده است. تعداد بیمارستانهای جدید کشور در این مدت 8410 بیمارستان و تعداد فوتهای جدید 854 نفر بوده است.

بر این اساس ، در کشور ما ، در بیماران بستری در این بیماری اندکی کاهش یافت (کمتر از نیم درصد) ، 8.2 درصد از مرگ و میرهای ناشی از بیماری کاهش یافته و 4 درصد افزایش یافته است. تعداد مثبت بیماران نسبت به هفته قبل

تهران

در هفته گذشته در تهران ، از 28 ژوئن تا 3 ژوئیه 1400 ، تعداد موارد مثبت یافت شده 5993 مورد ، تعداد پذیرش شده در بیمارستان 1601 مورد و تعداد مرگ و میر جدید در این مدت 120 نفر بوده است.

بر این اساس ، در تهران شاهد کاهش 10.5 درصدی پذیرش در بیمارستان ، 32 درصد افت مرگ و میر و 8.7 درصد افزایش در بیماران بودیم.

در تهران ، در هفته های اخیر تعداد بیمارستان ها و مرگ و میرها در این استان کاهش یافته است ، اما میزان بستری شدن در بیمارستان ها از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر از میانگین کشوری کمتر است.

البرز

در هفته های اخیر تعداد بیمارستان ها و مرگ و میرها در این استان افزایش یافته است و میزان بستری شدن در بیمارستان ها و مرگ و میر نسبت به میانگین کشوری بسیار دور شده است.

ایلام

در ایلام روند رو به افزایش بستری در بیمارستان ادامه دارد ، اما در تعداد مرگ و میرها در استان کاهش یافته است. در این هفته میزان بستری در بیمارستان بالاتر از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر کمتر از میانگین کشوری است.

کارمن

در هفته های اخیر در کنتاکی افزایش چشمگیری در عملیات بیمارستان ها و تعداد کشته ها افزایش یافته است. میزان بستری در بیمارستان هنوز بالاتر از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر استانها از میانگین کشوری بالاتر است.

هورمون ها

تعداد بیمارستانهای استان اندکی کاهش یافته است ، اما تعداد کشته شدگان ثابت است. میزان بستری شدن در بیمارستان و میزان مرگ و میر از میانگین کشوری بالاتر است. تقریباً دو برابر میانگین کشوری.

بوشهر

روند افزایش اقامت در بیمارستان تا جایی متوقف شده است که امید می رود وضعیت ادامه یابد یا کاهش یابد. اما تعداد کشته ها افزایش یافته است. نرخ تصادفات بالاتر از میانگین کشوری و نرخ مرگ و میر هنوز بالاتر از میانگین کشوری است.

یزد

در هفته های اخیر روند افزایش تعداد بیمارستان های استان برای سومین هفته متوالی ادامه داشته و تعداد مرگ و میرها نیز افزایش یافته است. تعداد بیمارستانها از میانگین کشوری و میزان مرگ و میر از متوسط ​​کشور بیشتر است.

کوزوستین

تعداد بیمارستانها در این هفته کاهش یافته و تعداد کشته شدگان در این استان نیز کاهش یافته است. با این حال ، میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در این استان هنوز از میانگین کشوری بالاتر است.

سیستان و بلوچستان

در هفته های اخیر ، روند افزایش بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر همچنان ادامه دارد. نرخ بستری در استان برای اولین بار در یک سال به میانگین کشوری رسیده و میزان مرگ و میر استان از میانگین کشوری فاصله گرفته است.

سارس

در این هفته ، تعداد بیمارستان ها و مرگ و میرها در استان ها رو به افزایش است. میزان بستری شدن در بیمارستان از متوسط ​​کشور کمتر است ، اما میزان مرگ و میر کمی بالاتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا