اجتماعی

/گزارش/ کشکانِ رو به پایان – سلام آنلاین

سلام آنلاین / لرستان کاگان به راحتی فراموش نمی شود و باید هر از گاهی در حافظه هر خاطره تلخی ذکر شود. هر بار که نام این شورشی ذکر می شود ، خاطره ویرانی وی قلب هزاران و اگر اغراق آمیز نیست ، میلیون ها انسان را لمس می کند.

چگونه می تواند افکار عمومی را از خشم خاکان سال 1998 ، راهپیمایی قدرت از فافان به سوی مردم پلدختر ، یا پدری که جسد خود را با موج های خروشان جلوی چشمانش گرفته و … پاک کند.

سیلی کان خان هنوز روی صورت پل ساوات پاک نشده است ، که یک بار دیگر با کم آبی و کمبود آب بدن خشم خود را نسبت به مردم ابراز کرده است.

آیا کشمیر بود که در طغیان سال گذشته ، به سختی و بدون آب در جیب خود برای گریه ، به 3000 متر مکعب در ثانیه رسید؟ هیچ کس باور ندارد که Kakan شروع به جدا شدن از آب کرد.

خشکسالی بی سابقه است

مهرداد فتحی بیرانوند ، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان به سلام آنلاین گفت: “ما در بسیاری از رودخانه های استان با خشکسالی روبرو هستیم و این بر محیط زیست تأثیر منفی می گذارد.”

وی افزود: به عنوان مثال رودخانه کاخان یکی از رودخانه های غنی کشور است ، اما امسال در بسیاری از نقاط با خشکسالی کامل روبرو هستیم.

این مقام مسئول افزود: خشکسالی در قفقاز یکی از مهمترین رودخانه های رودخانه لرستان است.

معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست لوره لوره افزود: “چند سال پیش در انتهای شهر پلدختر شاهد خشک شدن رودخانه بودیم ، اما اکنون می توان خشکسالی را در بعضی از نقاط مشاهده کرد و آب جاری نیست. و بسیاری از حیوانات رودخانه از بین رفته اند.

مقامات هنوز اقدامات مشخصی برای ساخت سد انجام نداده اند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی ، امام جمعه پلدختر روز جمعه گفت: “مسئولان باید برای جلوگیری از خشکسالی رودخانه کاخان که نام آن مربوط به طغیان است و در” این به دلیل خشکسالی است “فوت کردند ، اساساً فکر کنند.

وی اظهار داشت: در دو سال گذشته خشکسالی و تغییرات آب و هوایی باعث کاهش چشمگیر آبهای رودخانه کنعان شده است و این امر کشاورزان ، باغداران و کارشناسان را نگران کرده است.

موسوی افزود: “سالهاست که موضوع کمبود آب رودخانه کاکاکان مطرح شده و ساخت دو سد در قسمت بالای رودخانه تصویب شده و مطالعه سد جولول به پایان رسیده است.” اما متأسفانه علی رغم خواسته های مردم ، Phal Sap گفت که ساخت این سد ، مقامات را اجرا نمی کند.

در ماه اوت ، خاکان کاملا خشک است.

داریوش حسن نژاد ، مدیرعامل شرکت آب لرستان نیز به سلام آنلاین گفت: رودخانه کاخان تقریباً خشک است اما در بعضی جاها آب وجود دارد که اکنون زادگاه منطقه است و خشک است.

وی با اشاره به اینکه در برخی از قسمتهای پایین رودخانه کاکان ، جایی که آب هنوز در دسترس است ، شاهد محصولات هیدروپونیک هستیم: “

مدیرعامل شرکت آب لس آنجلس گفت: “بارندگی ما به صورت باران است و به موقع برف در زمین نمی ریزیم زیرا آب باران لرستان 50٪ از زمان جریان دارد.” این بخار تبخیر می شود. و در آخر اینکه ، 10٪ از آن به خاک نفوذ می کند ، اما وقتی خواب است ، به آرامی نفوذ می کند.

وی تأکید کرد که به احتمال زیاد خاقان در ماه اوت خشک خواهد شد.

حسن جدید گفت: “ما یک اخطار مطلق داده ایم که رودخانه کاخان اکنون کاملاً خشک شده است ، اکنون میزان تخلیه در پلدختر کمتر از چهار روز پیش است.”

مدیرعامل شرکت آب لوران گفت: برداشت اینقدر نیست که بتوان گفت رودخانه را خشک کرده است.

وی افزود: “اگر سد عیوشان را نداشته باشیم ، قسمتهایی از چاگلوندی خشك می شود.”

انتقال آبهای زیرزمینی و سطحی به آب باران ممنوع است

اسپاردیا حسنانی ، رئیس گروه جهادی لهاسا به سلام آنلاین گفت: “ما اعلام کرده ایم که انتقال آب از منابع زیرزمینی و سطحی برای زمین های خشک ممنوع است.”

وی گفت: “در لارستان ، ما 13 میلیارد مترمکعب داریم ، این بدان معناست که 11 درصد مساحت آب کشور ، یعنی حدود 780،000 هکتار ، چهار دهم جمعیت یک کشور است.” 8 میلیون نفر ، یعنی دو و دو- دهم جمعیت کشور و دو و هشت دهم ، یک و یک هفتم مساحت کشور را داریم ، اما مساحت آب مسدود شده 214 میلیون متر مکعب است که برابر با 50 میلیارد متر مکعب در کشور است که نشان می دهد که کمتر از نیمی از کل آمریکای لاتین آب است.

وی افزود: شاخص توسعه لرستان در این جمله است که می توانیم نیمی از آب را کنترل کنیم ، که خود باعث شده هم دچار سیل و هم از خشکسالی یعنی سیل زمستانی و بلایا شویم. “خشکسالی”. این به ما آسیب می زند و این چرخه معیوب تا زمانی که مشکل را حل نکنیم ادامه دارد.

حسنی مقدم اظهار داشت: مشکل عدم انطباق با الگوی کشت از زیرمشکلات این مشکل است.

به نظر من نکته بعدی سیلابی شدن سد است: “امواج خشک در جاده ها اگر در پاییز آبیاری کنند تقریباً خشک ترین سال قرن گذشته هستند.” درختان سقوط می کنند. آنها با 80 میلیون متر مکعب 100٪ شبنم خواهند بود.

وی تاکید کرد که میزان تخلیه آب در سد عیوشان نسبت به سال گذشته به نصف کاهش یافته است.

زمستان و آوریل غیر معمول است

حسنی با اشاره به اینکه ما هشدارهای لازم را داده بودیم ، افزود: کارشناس هواشناسی پیش بینی کرد که در ماه آوریل زمستان عادی داشته باشیم اما این اتفاق نیفتاد و طبیعی نبود. ما در آخرین ستاد بحران استان که با خشکسالی و محصولات آبیاری روبرو هستیم هشدارهای لازم را ارائه داده ایم. “زمین بارانی ممنوع است.

La Rizhan ، رئیس سازمان جهادی کشاورزی La Rizan گفت: “ما به کشاورزان محلی و غیربومی هشدارهای لازم را داده ایم که الگوی کشت را دنبال نمی کنند.” محصولات آبیاری ، اما ما به كشاورزان توصیه كرده ایم كه امسال یك گیاه هیدرنگی كه خشك سال است ، كشت نكنند.

وی گفت: ما اعلام کرده ایم که انتقال آب از منابع زیرزمینی و مناطق سطحی به زمین های دیم ممنوع است.

وی افزود: ما دو توصیه به كشاورزان داریم كه در صورت پیروی از آنها می توانیم مشكل را حل كنیم. در حالت اول ، گفتیم که آنها نباید نیروگاه های برق آبی را به طور کامل در زمین های آبیاری پرورش دهند و مقدار خاک زیر محصولات آبیاری را کاهش دهند. به گفته حسنی مقدم.

نکته دوم این است که کشاورزان باید خود را فدا کنند تا امسال آبیاری کم داشته باشند ، یعنی اگر دوره آبیاری 5 روز باشد ، به 7 روز افزایش دهید ، دوره آبیاری را کاهش دهید اما مدت زمان آن را افزایش دهید.

وی گفت: “ما در استان برداشت غیرقانونی داریم و معتقدیم كه شركت آب محلی باید موتورهای پمپ نصب شده غیرقانونی را جمع آوری كند ، به عنوان مثال 17 موتور پمپ را همزمان در كاكاكان پمپ می كند.” ما مسئول برخورد با این افراد هستیم ، این به عهده شرکت آب محلی است.

75٪ رودخانه کاگان به پایین سرازیر می شود

حسن رضاییان فرماندار پلدختر درباره خشکسالی در منطقه کاکان به سلام آنلاین گفت: بیش از 75 درصد تخلیه آب در رودخانه نسبت به سال گذشته داریم ، قابل پیش بینی است و در بسیاری از نقاط احتمال خشک بودن آن وجود دارد.

وی گفت: “ما آماده خشک کردن برخی از اطلاعات هستیم.”

رضاییان افزود: “اطلاعات مربوط به خشکسالی این رودخانه بزرگ در لرستان تبدیل شده است و مدت ها پیش بینی ها انجام شده است.”

پاول ادودو فرماندار افزود: “كشت هیدروژن بالاتر از ما است و ما نمی خواهیم تا آنجا كه می توانیم كشت هیدروپونیك داشته باشیم ، سعی كرده ایم از آن جلوگیری كنیم.”

علت اصلی خشک شدن کشکان ایستگاه پمپاژ غیرقانونی و غیرمعمول است.

عظیم دادگر ، رئیس خانه کشاورز لوره لور نیز به سلام آنلاین گفت: با توجه به شاخص بارندگی پراکندگی ، یکی از کارهایی که باید انجام دهیم مدیریت آب و مدیریت آکواریوم ها با طیف وسیعی از فعالیت ها برای مدیریت حجم کم است. از بارندگی در استان.

وی گفت: “متأسفانه کانال ها خشک شده اند. بارندگی و توزیع نامناسب در فصل بارندگی منجر به ذخیره نشدن شده است.”

وی گفت: “از آنجا كه شاخه و باران شدید داریم ، جایی برای ذخیره آن نداریم و آب از جایی كه می خواهیم فاصله دارد.”

قاضی گفت: “این کاهش بارندگی به این معنی است که چیزی مانند ذخیره آب زیرزمینی یا ذخیره آب زیرزمینی در استان رخ نداده است.”

رئیس خانه کشاورز لرستان ، “به دلیل شاخص بارندگی پراکنده ، یک چیز وجود دارد که باید انجام دهیم: مدیریت زیستگاه و مدیریت آکواریوم با طیف وسیعی از فعالیت ها برای کنترل میزان بارندگی. دلیل یکی بودن کاک از شاخه های اصلی کیک خشک شود.

وی خاطرنشان کرد: دلیل اصلی خشک شدن کشکان وجود ایستگاه های پمپاژ غیرمجاز و غیرمجاز است که بدون مجوز فعالیت می کنند و به پایین دست نمی رسند.

قاضی گفت: “این ایستگاه ها کنتور هوشمند ندارند ، به عنوان مثال ، منطقه چم با چهار دستگاه مجوز کار ساخته شده است ، اما فعالیت ماشین آلات بیشتری را می بینیم که در آنجا کار آب باید توسط هر دو سودجو انجام شود.” به پایین نرسید

رئیس خانه کشاورزان لایلستان در مورد برآورد خسارت خشکسالی گفت: تیم ارزیابی خسارت سازمان جهاد کشاورزی لرستان در مناطق مختلف فعالیت می کند زیرا تمام بخشهای کشاورزی و دامداری آسیب دیده و میزان خسارت اعلام می شود. به زودی.

به گزارش سلام آنلاین ، رودخانه کارکان ، بدترین طغیان در لرستان و منبع اصلی رودخانه کرخه ، در تابستان خشک شده است و هیچ کس نمی تواند در این زمینه کاری انجام دهد ، ترتیبات ویژه ای برای رودخانه های دیگر استان در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا