علمی و پزشکی

کمک ۶.۳ میلیون دلاری ژاپن به ایران از طریق WHO جهت تقویت توان کشور برای مقابله با کرونا

به گزارش شفاف، سند کمک امروز در مراسمی توسط دکتر سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران و هیروتاکا متئو، کاردار سفارت ژاپن در جمهوری ژاپن ارائه شد.دولت اسلامی ایران با حضور دکتر جلال نائلی معاون روابط بین الملل با امضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

بر اساس این پروژه 6.3 میلیون دلاری، شش دستگاه MRI برای گسترش قابلیت‌های کووید-19 کشور خریداری خواهد شد. این دستگاه ها در بیمارستان های دولتی استان تهران (2 دستگاه) خوزستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و چهارمحال و بختیاری نصب می شود و نمایندگان سازمان بهداشت جهانی مسئولیت کلیه مراحل زایمان و آموزش آنها را بر عهده خواهند داشت. .

دکتر جعفر حسین با تشکر از کمک های مالی دولت و سفارت ژاپن برای بهبود نظام سلامت کشور در مقابله با کووید 19، گفت: این کمک 6.3 میلیون دلار در پاسخ به دولت موثر است. جمهوری اسلامی ایران به گسترش کووید 19 به ویژه در زمینه تشخیص و درمان کمک خواهد کرد. دستگاه MRI که سازمان بهداشت جهانی با این کمک خریداری خواهد کرد، نه تنها در پاسخ به کووید-19 خدمت می کند، بلکه برای مدت طولانی برای سایر بیماری ها نیز استفاده خواهد شد.

ماتسئو، کاردار سفارت ژاپن در ایران گفت: این بیماری همه گیر به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان است و نه تنها زندگی انسان ها، بلکه اقتصاد جهانی را نیز به خطر می اندازد. دولت ژاپن از همان ابتدای شیوع این بیماری، واکنش فوری را برای نجات جان افراد و کاهش اثرات اجتماعی و اقتصادی این بیماری ضروری دانست.

وی گفت: معتقدم این شش دستگاه MRI از طریق تشخیص و درمان آن در نقاط مختلف کشور به جلوگیری از گسترش بیشتر عفونت کروناویروس کمک خواهد کرد.

ماتسئو تاکید کرد که تقویت بخش سلامت یکی از اولویت های اصلی سفارت وی است. وی خاطرنشان کرد: دانش و فناوری ژاپن در این زمینه می تواند نقش مهمی در تقویت روابط ایران و ژاپن داشته باشد.

پس از پایان این مراسم دکتر نائلی معاون اداره کل روابط بین الملل وزارت بهداشت از کمک های مالی دولت ژاپن و همچنین حمایت های قبلی از وزارت بهداشت ایران تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که در حال حاضر و همکاری های آینده به نیازمندان کمک خواهد کرد، آنها کمک می کنند، آنها کمک می کنند.

سفیر سفارت ژاپن در ایران همچنین از تلاش‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت امور خارجه ایران و سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با کووید-۱۹ تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که به زودی بر جهان غلبه شود. چالش های ناشی از این همه گیری N.

از زمان ورود کووید-19 در اوایل سال 2020 (اواخر سال 2009)، دولت ژاپن حدود 34 میلیون دلار برای حمایت از ایران در مبارزه با این بیماری همه گیر از طریق آژانس های مختلف سازمان ملل متحد فراهم کرده است. کشورها از جمله سازمان بهداشت جهانی، توسعه سازمان ملل متحد. برنامه. سازمان بین المللی مهاجرت، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، برنامه جهانی غذا، و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر مشارکت داشته اند. تا به امروز، کمک های مالی از ژاپن شامل سی تی اسکن، سونوگرافی، تجهیزات بیوپسی عروقی، راه های هوایی ثابت و قابل حمل، و همچنین بخشی از هزینه خرید آنژیوگرافی با هواپیما و سیستم های تصویربرداری دیجیتال قابل حمل است. دولت ژاپن همچنین در جولای 2021 حدود سه میلیون دوز واکسن ژاپنی آسترازنکا را از طریق مکانیسم کوواکس در اختیار ایران قرار داد.

دکمه بازگشت به بالا