اجتماعی

کمپین واکسیناسیون افراد معلول، کم‌برخوردار، معتاد و بی‌خانمان در تهران

مدیر اداره بهداشت تهران می گوید افراد کم درآمد ، مهاجران غیرقانونی ، متخلفان مواد مخدر و افرادی که در شهرک های غیررسمی شهر زندگی می کنند از طریق کمپین “تهران” واکسینه می شوند. “قیامت”.

به گزارش سلام آنلاین و بر اساس اعلام شهر ، زینب نصیری ، رئیس اداره بهداشت عمومی تهران ، در مورد کمپین “تهران در حال احیا است” گفت: “متأسفانه افرادی در تهران هستند که در برنامه واکسیناسیون نیستند. واکسن ها هنوز تهران ، همراه با سازمانهای مربوطه ، واکسن را در دستور کار این افراد قرار داده است. افراد آسیب پذیر ، مهاجران غیرقانونی ، مصرف کنندگان مواد مخدر ، افرادی که در شهرک های غیررسمی شهر زندگی می کنند از طریق این کمپین واکسینه می شوند.

نصیری در مورد اهمیت واکسیناسیون عمومی افزود: “واکسیناسیون عمومی زمانی م effectiveثر است که همه افراد جامعه صرف نظر از موقعیت اجتماعی آنها واکسینه شوند.” در راستای این کمپین و با یک رویکرد ، واکسیناسیون افراد مسن و معلولانی که به دلیل معلولیت یا نارسایی در خانه خود واکسینه شده اند به راحتی واکسینه می شود.

وی بر اساس روند واکسیناسیون این افراد گفت: “اداره کل بهداشت تهران از هفته گذشته از طریق مرکز معلولین و سالمندان اطلاعات جمعیت ثبت شده را جمع آوری می کند. در صورت عدم واکسیناسیون ، به یک مرکز واکسیناسیون سیار

مدیر اداره بهداشت و درمان استان تهران گفت: “یکی دیگر از فعالیتهای اداره بهداشت تهران در این کمپین ، ترغیب افراد دارای معلولیت است که نمی خواهند واکسینه شوند ، به این معنی که همکاران ما در خانه هستند.” و مرکز معلولیت ، پس از شنیدن دلایل آنها ، مشاوره و اطلاعات کافی در مورد مزایای واکسیناسیون را در اختیار آنها قرار می دهد.

نصیری با اشاره به اطلاعات کمپین “تهران احیا می شود” ، افزود: انجمن معلولین اداره کل سلامت شهر تهران در حال حاضر 10 هزار عضو فعال دارد. شهروندان متقاضی واکسن باید در سیستم “همسایگان من” یا با شماره تلفن 137 و شماره گیری 6 برای اعلام وضعیت واکسیناسیون خود ثبت نام کنند تا نیروهای متحرک در محل اقامت حضور داشته باشند.

مدیر اداره بهداشت تهران در مورد تعداد افراد آسیب پذیر در تهران گفت: بر اساس آخرین اطلاعات سازمان بهزیستی در سال 95 ، حدود 120 هزار معلول در سطوح مختلف معلولیت در تهران زندگی می کنند ، اما به دلیل اینکه با این حال ، روند ثبت نام افراد دارای معلولیت در کشور به اعلامیه سازمان بهزیستی و صدور کارت معلولیت بستگی دارد متأسفانه این آمار هنوز دقیق نیست و نمی تواند به عنوان منبع مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا