عمومی

کمبود کامیون برای حمل کالا نداریم/ کرایه حمل را با تاخیر می‌دهند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین مرتضی حنیفه زاده ، مشاور وزیر جهاد کشاورزی ، اخیراً در مورد دلایل کمبود نهاده های دامی دامداران اظهار داشت: به دلیل ورود دام ، دام پس از رسم به سنت وارد کشور نمی شود و باید دست کشاورزان نرسد.

به گفته مشاور جهادگر کشاورزی ، مشکل اصلی اکنون کمبود خوراک دام است. تکالیف انتقال از گمرکات کشور به استانهای دیگر. بنابراین ، با توافق بین مقامات وزارت جهاد کشاورزی ، گمرک و حمل و نقل ریلی ، تصمیم بر این شد که این اقلام دامی باقی مانده در گمرکات کشور در اسرع وقت ترخیص و به تعاونی ها و اتحادیه های مربوطه برسد. سرانجام به کشاورزان.

اگرچه مقامات وزارت جهاد کشاورزی مستقیماً به کمبود جاده رسیدگی نکردند ، اما بر اساس اظهارات قبلی مقامات جهادگر در مورد کمبود جاده ، تلاش برای انتقال ورودی از طریق راه آهن به دلیل اما عدم توانایی در کنار آمدن بود. مشکل حمل نیروی دریایی از طریق جاده به بنادر جنوبی به ویژه بندر امام خمینی (ره) برای حمل کالاهای اساسی به کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

از این نظر ، رئیس هیئت مدیره انجمن ملی مرغ تعیین سطح وی امروز در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: مشکل حمل دام از بندر جنوب به استانها یک مشکل جدی است. بازار صادر می شود و پول با مشکلات نقدینگی حتی دو هفته قبل از حواله به سیستم واریز می شود اما مشکل حمل و نقل از بندر جنوبی به استان بسیار جدی است. مرغداران مجبور می شوند درخواست رانندگان غیرقانونی کامیون را که درخواست می کنند حداکثر 500 کامیون در هر کیلوگرم حمل و نقل بپذیرند ، اما کمبود کامیون و توک توک یا عدم تمایل رانندگان برای رفتن به کار در این منطقه به یک مشکل تبدیل شده است.

معاون وزیر راه: کمبود کامیون نداریم. آنها کارها را برای رانندگان دشوار می کنند

پس از این موضوع ، بابک طالبی ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و راهداری گفت وگو وی درباره اظهار نظر وزارت زراعت در مورد نبود راه های حمل و نقل به آنلاین گفت: جای تعجب نیست که جاده های ما در این کشور بیش از حد عرضه شده و حمل و نقل کالا به دنبال جذب کالا هستند. بنابراین نه گفتن به کامیون ها منطقی نیست.

وی گفت: “وقتی رانندگان حمل و نقل جاده ای ما با دمای بالاتر از 50 درجه به بندر امام كومینی سفر می كنند و در یك كامیون تهویه مطبوع 10 تا 14 ساعت تأخیر دارند.” در حالی كه همین كارمندان بندر به مدت 5 دقیقه در زیر دمای صفر “در آفتاب بودن ، چرا باید آنها را مجبور کنیم که برای جذب کالا به بندر ایما (را) بروند؟”

طالبی گفت: “البته انگیزه رانندگان را داریم.” بعضی از رانندگان به دلیل شغلشان فقط شرایط را تحمل می کنند و به بندر امام (ره) می روند اما می گویند کامیون نه آیندهخوب نیست؛ آژانس متولی منطقه به کامیون ها اجازه ورود به بندر امام خمینی (ره) را در شرایطی که در آنجا قرار داده اند ، نداد.

2000 کامیون در روز به بندر امام

معاون حمل و نقل سازمان راهداری یادآور شد: اکنون روزانه 2 هزار کامیون عازم بندر ایما (را) هستند. ما کالاها را هم برای شرکت های پشتیبانی کننده دام و هم کالاهای GTT (شرکت بازرگانی دولتی ایران) حمل می کنیم.

وی گفت: “ما برای اولویت بندی کالاهای اساسی این دو شرکت (کمک های بازرگانی دولتی و دامی) ، به ویژه گنجاندن دام و محصولات دامی ، تمهیداتی اندیشیده ایم.” به صورت کامل اظهارنامه را دو بار در سالن حمل بار به کالای محلی دولت تقسیم کردیم و اظهارنامه حمل بار خصوصی نداریم. در واقع ، ما تشخیص می دهیم که این اقدامات نقض بخش خصوصی است.

ما از شرکتهای خصوصی حمل و نقل می خواهیم کامیون را برای حمل کالاهای اساسی بفرستند.

طالبی گفت: “ما حتی به شرکت های خصوصی حمل و نقل دستور داده ایم که برخی از نیروهای غیرنظامی خود را به بندر ایما (ره) بفرستند و آنها همچنین با سازمان بزرگراه همکاری خواهند کرد.” در حالی که آنها می توانند بگویند ما آنها را قبول نداریم ، آنها به دعوت اداره راه پاسخ مثبت دادند. با چنین اقداماتی می توانیم قسمت هایی از کار را جمع آوری کنیم و روزانه 2 هزار کامیون به بندر جنوب بفرستیم.

وی تأکید کرد که رانندگان از شرایط بندر و انبار راضی نیستند. آ، بیان شده: رانندگان به دلیل تأخیر مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. البته برخی نارضایتی ها از پایین بودن نرخ حمل و نقل توسط شرکت های دولتی جبران شده است ، اما هنوز کاستی هایی وجود دارد. دروازه ترک ، کمبود فضای ذخیره سازی و بسیاری از مشکلات دیگر ، با وجود هشدارهای فراوان ، اتفاق خاصی برای رفع آن نمی افتد.

ما از تحویل کالاهای اساسی از طریق راه آهن استقبال می کنیم ، اما صاحبان آن علاقه ای ندارند.

معاون وزیر حمل و نقل جاده ای و سازمان راهداری در مورد استفاده از حمل و نقل ریلی برای جابا وی گفت: “ما به عنوان سرپرست بخش راه ، از افزایش سهم حمل و نقل ریلی در ارتباط با جاده ها استقبال می كنیم ، اما سهم بخش ریلی از بار بسیار كم است.”

وی گفت: “به دلیل انعطاف پذیری بخش جاده ، دارندگان كالا تمایل دارند بیش از حمل و نقل ریلی از حمل و نقل جاده ای استفاده كنند.” بعضی از بارها در واقع قطار دارند و فقط باید با قطار حمل شوند. راه آهن همچنین دسترسی مناسبی را برای صاحبان کالا در این زمینه فراهم می کند ، اما صاحبان املاک به دلیل انعطاف پذیری حمل و نقل از یک خانه به خانه دیگر در بخش جاده ، حمل و نقل جاده ای را ترجیح می دهند. اما اگر در حمل و نقل ریلی لازم نیست تغییرات یا اگر در مقصد حمل و نقل مشترک وجود نداشته باشد ، حمل و نقل ریلی بهترین و مطمئن ترین و ارزان ترین گزینه است.

دکمه بازگشت به بالا