علمی و پزشکی

کلاغ‌ها در سوئد ته‌سیگار جمع می کنند/ عکس

اکنون استارت آپ های سوئدی می خواهند از هوش کلاغ برای مقابله با سیگار کشیدن خیابانی استفاده کنند. به گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین، تیمی از Corvid Cleaning در حال آموزش کلاغ ها برای جمع آوری ته سیگار از خیابان هستند.

این شرکت دستگاهی ساخت که بادام زمینی را پس از توزیع به کلاغ ها می رساند. به گفته کریستین گونتر هانسن، این روش هزینه جمع آوری زباله در خیابان ها را تا 75 درصد کاهش می دهد.

به گفته گاردین “به ترتیب سوئد را حفظ کنید” تخمین زده می شود که سالانه بالغ بر یک میلیارد ته سیگار در خیابان های سوئد ریخته می شود که 62 درصد از کل زباله های این کشور را تشکیل می دهد.

تنها در شهر S Sud dert لیه lje در جنوب غربی استکهلم، سالانه 20 میلیون کرون (حدود 2 میلیون یورو) برای پاکسازی جاده هزینه می شود. اکنون پروژه جمع آوری سیگار توسط کلاغ ها به صورت آزمایشی در شهر آغاز می شود.

توماس ترنستروم که جمع آوری زباله در S Sud dert لیه لیه را مدیریت می کند، می گوید: «جالب است که می توانیم به کلاغ ها چیدن را بیاموزیم. سیگار از خیابان ها می آید، اما نمی توانیم به مردم یاد بدهیم که سیگار را در خیابان پرتاب نکنند.

46

دکمه بازگشت به بالا