علمی و پزشکی

کشف مومیایی مرموز ۱۲۰۰ ساله/ عکس

به گزارش خبرگزاری سلام آنلاین، باستان شناسان دانشگاه ملی سن مارکوس، یک مومیایی مرموز را در مقبره ای زیرزمینی در پرو کشف کردند.

بقایای این مومیایی در سایت باستان‌شناسی کاجامارکیلا، در 15.5 مایلی شهر ساحلی لیما، در شرایط خوب و سالم پیدا شد و کارشناسان قدمت این اثر را تخمین می‌زنند. 800 تا 1200 سال

اگرچه این روش کار بسته شده با طناب در حالت جنینی ممکن است در نگاه اول غیرعادی و غیرعادی به نظر برسد، اما محققان معتقدند که این شکل دفن بخشی از این آیین است. اجساد سنتی در قسمت جنوبی پرو.

آثار باستانی، آثار تاریخی

از سوی دیگر، در مقبره هایی که اجساد مومیایی پیدا شد، بقایایی مانند سرامیک، ابزار سنگی و بقایای گیاهی نیز یافت شد.

علاوه بر این فسیل هایی از پشه های دریایی در اطراف قبر پیدا شده است که کارشناسان معتقدند پس از خاکسپاری مراسم و مراسمی برای این مومیایی با همراهی اعضای خانواده همراه با غذا و هدایا از جمله موش های دریایی برگزار شده است. به مرده بده!

آثار باستانی، آثار تاریخی

طبق تحقیقات و مدارک موجود، جسد مومیایی فوق مردی بین 25 تا 30 ساله بوده که طبق شواهد و قرائن احتمالاً یک سلبریتی با موقعیت اجتماعی بالا در زندگی خود بوده و داخل آن را کنترل می کرده اند جواهرات آمریکای جنوبی .

آثار باستانی، آثار تاریخی

مدیر بررسی باستان شناسی کاجامارکیلا ضمن مهم دانستن آثاری که در بررسی این محوطه یافت می شود، گفت: خیر و کاملاً تصادفی آن را پیدا کرد. شگفت انگیز و در عین حال واقعا لذت بخش بود.

منبع: CNN

227227

دکمه بازگشت به بالا