علمی و پزشکی

کشف عملکرد متفاوت مغز افراد مبتلا به میگرن با کمک ترن هوایی!

بر اساس گزارش شفافیت و به نقل از ScienceAlertبه نظر می رسد افراد مبتلا به میگرن هنگام حرکت در قطار هوایی ، حتی در همه آنها ، به دلیل حرکت و سرگیجه دچار حالت تهوع می شوند. همچنین تفاوت هایی در فعالیت عصبی این افراد وجود دارد.

اگرچه پیوند بین میگرن و حالت تهوع ناشی از حرکت از مدتها قبل مشخص بوده است ، اما این روش جدید می تواند هنگام تصویربرداری از این احساسات ، تصاویر دقیق تصویربرداری مغزی (FM) از مغز ثبت کند.

آرن ، متخصص مغز و اعصاب در دانشگاه هامبورگ آلمان می گوید: “افراد مبتلا به میگرن اغلب هنگام بروز علائم میگرن از سرگیجه و مشکلات تعادل شکایت می کنند.”

با شبیه سازی یک قطار هوایی ، متوجه شدیم که این مشکلات نه تنها به دلیل علائم میگرن ، بلکه به دلیل تغییرات در قسمت های مختلف مغز ایجاد شده است. تشخیص و هدف قرار دادن این مناطق از مغز می تواند به شما در درک میگرن و یافتن بهترین درمان برای آنها کمک کند.

می و همکارانش در این آزمایش از 20 نفر مبتلا به میگرن و 20 فرد سالم استفاده کردند.

همزمان با اسکن مغز ، تصاویر قطارهای هوایی صوتی برای این افراد پخش شد.

این تجربه هیچ گونه حمله میگرنی در شرکت کنندگان ایجاد نکرد ، اما 65٪ از میگرن ها احساس تهوع کردند. این آمار در گروه کنترل 30 درصد است. احساس تهوع در افراد مبتلا به میگرن به مدت طولانی ادامه دارد و تشدید می شود.

محققان اسکن MRI را بررسی کردند تا افزایش فعالیت را در پنج قسمت از مغز افراد مبتلا به میگرن مشاهده کنند. دو مورد از این پنج حوزه وظیفه پردازش تصویر را بر عهده دارند.

تحقیقات هنوز در مراحل ابتدایی است ، اما مقایسه مغز افراد مبتلا به میگرن با مغز افراد سالم با علائم مربوط به حملات میگرن ممکن است برای دانشمندان مفید باشد.

پانزده درصد بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان از میگرن رنج می برند و یافتن علت این سردرد و یافتن راه درمانی می تواند برای بسیاری مفید باشد.

دکمه بازگشت به بالا