اجتماعی

کسی به خاطر نداشتن ویلچر و عصا خانه‌نشین نشده/توضیحات بهزیستی درخصوص تامین ویلچربرقی

رئیس دفتر بهزیستی و توانبخشی روزانه سازمان بهزیستی از پیش بینی افزایش 38 درصدی اعتبارات توانبخشی و تجهیزات بهداشتی خبر داد.

رامین رضایی در گفت وگو با سلام آنلاین. وی با بیان اینکه مجموع وام های تخصیص یافته در سال گذشته برای تامین تجهیزات توانبخشی 39 میلیارد تومان بوده است، گفت: 25 درصد این وام ها صرف خرید تجهیزات بهداشتی و مابقی برای کمک توانبخشی شده است.

وی با اشاره به مبلغ وام تجهیزات توانبخشی در سال 1401 از پیش بینی افزایش 38 درصدی این وام ها خبر داد و گفت: هیئت مدیره باید میزان افزایش را تایید کند. سال گذشته اعتبارات به طور کامل برای این موضوع تخصیص داده شد و برای امسال باید منتظر ماند و دید که آیا اعتبار تجهیزات توانبخشی با توجه به اعتبارات به طور کامل تخصیص می یابد یا خیر.

رئیس ستاد ملی توانبخشی و بهزیستی کشور با اشاره به اینکه عمده تجهیزات مربوط به کمک توانبخشی تامین ویلچر برای هر نفر بوده است، افزود: ویلچر یک نفره در سال گذشته پیش از این حدود 3 میلیون تومان بوده است. معلولان باید 3 میلیون تومان می پرداختند اما امسال نیز به دلیل افزایش قیمت ها این رقم تغییر می کند.

رضایی افزود: برخی از کمک‌های توانبخشی گران‌تر است و بستگی به میل فرد دارد. بخشی که بیش از نیاز فردی و هزینه های اعتباری فردی است توسط خود فرد پرداخت می شود و سازمان بهزیستی فردی طبق دستورالعمل های مالی سازمان پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه در تامین تجهیزات معلولان تفاوتی وجود ندارد، رویکرد سازمان بهزیستی در تامین تجهیزات توانبخشی را با توجه به تورم و افزایش قیمت تجهیزات توانبخشی تشریح کرد و سازمان های بهزیستی رویکرد مشترکی دارند و آن این است که نیازهای مردم هر استان بر اساس توان اقتصادی سازمان کمک ها را بین استان ها توزیع می کنند. تا کنون هیچ کس نتوانسته است راه حل کامل را ارسال کند، که عجیب نیست. . طبیعتاً سعی کرده ایم عادلانه آن را توزیع کنیم و چشم انداز ما توزیع عادلانه خدمات است.

رئیس ستاد توانبخشی و بهزیستی روزانه کشور در پاسخ به این سوال که آیا تجهیزات توانبخشی به صورت کالایی توزیع می شود یا به صورت کمک بلاعوض بین مشتریان توزیع می شود؟ یادآور می شود: سازمان بهزیستی هر استان توانایی تهیه برخی کالاها از جمله ویلچر، ساعت نیشکر را دارد. رسا برای تهیه و ثبت پیشنهادات خود وارد سامانه راه اندازی شد و پس از آن تولیدکنندگان کالاهای خود را عرضه کردند. انجام می دهند. سازمان های بهزیستی سعی می کنند با کیفیت ترین کالاها را با کمترین قیمت ارائه شده خریداری کنند.

وی گفت: اما برخی کالاها را ما ارائه نمی دهیم، به عنوان مثال ویلچر برقی برای همه معلولان نیست، اما سازمان بهزیستی برای افرادی که معلولیت دارند و نیاز به اولویت کار دارند ویلچر برقی ارائه می کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا