بین الملل

کرملین: روسیه همچنان طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد

سخنگوی کرملین در کنفرانس خبری هفتگی خود موضوع افغانستان و پناهندگان از تحولات اخیر و حضور شخص رئیس جمهور روسیه در نشست بعدی مجمع اقتصادی شرق را مطرح کرد.

به گزارش سلام آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در یک کنفرانس خبری این هفته در مورد افغانستان و طالبان صحبت کرد که روسیه حکومت طالبان را به رسمیت نمی شناسد. هنوز در افغانستان پرداخت نشده است.

پسکوف به عنوان نماینده دولت روسیه اذعان داشت که این جنبش اکثر مناطق افغانستان را تحت کنترل خود دارد.

وی گفت: “می دانید ، روسیه هنوز طالبان را به رسمیت نشناخته است و همانطور که قبلاً گفتیم ، ما وضعیت افغانستان را از نزدیک زیر نظر داریم.” واقعیت این است که ما معتقدیم که طالبان اکنون بر افغانستان حکومت می کنند یک واقعیت است.

سخنگوی کرملین افزود: “در این بین ، ما منتظر هستیم که طالبان گام های بیشتری را برای برقراری نظم و امنیت بردارند ، به ویژه برای مردم افغانستان و دیپلمات های روس برای خدمت در این کشور.”

پسکوف در ادامه به بیان موضع روسیه در قبال مهاجرین افغان که به طور فزاینده ای توسط طالبان هدف قرار گرفته اند ، پرداخت.

وی گفت: “مشخص نیست موضع نهایی ما در مورد مهاجران افغان چگونه خواهد بود ، اما مقامات اداره مهاجرت و وزارت امور خارجه در برنامه ریزی مشارکت دارند.”

پسکوف تأکید کرد که موضع روسیه در این مورد زمانی پایان می یابد که اوضاع همیشه در حال تغییر روشن شود.

سخنگوی کرملین همچنین از ایجاد مکانیزمی برای روابط روسیه و آمریکا در مورد تحولات در افغانستان خبر داد و گفت: “روابط روسیه و آمریکا در مواقع ضروری برقرار می شود ، اما این داستان. ، نیاز به تغییر و اطلاعات در سطح بالا دارد.

وی خاطرنشان کرد که نیکولای پاتروشف ، رئیس شورای امنیت روسیه اخیراً با مشاور امنیت ملی ایالات متحده در مورد وضعیت افغانستان مکالمه تلفنی داشته است.

در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی ، پسکوف از حضور ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه در نشست مجمع اقتصادی شرق خبر داد. این دیدار از 2 تا 4 سپتامبر در ولادیوستوک روسیه برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا