اجتماعی

کاهش ۳۷ درصدی بارش در تهران/ لزوم مدیریت مصرف آب

مدیرکل هواشناسی استان تهران از کاهش 37 درصدی بارندگی در استان از ابتدای سال آبی جاری نسبت به بلندمدت خبر داد و تاکید کرد: در این شرایط نیاز به کنترل مصرف آب تامین می شود.مقدمه.

مازیار غلامی در گفت وگو با سلام آنلاین وی افزود: از ابتدای سال زراعی (اول مهرماه) تا 24 بهمن میانگین بارندگی در تهران 74 میلی‌متر بوده که نسبت به بلندمدت 37 درصد کاهش داشته اما نسبت به سال قبل از آن. افزایش 23 درصدی بارندگی به ثبت رسید. پارسال کمتر باریده بود امسال کمتر.

وی تاکید کرد: افزایش بارندگی نسبت به سال گذشته به این معنا نیست که می تواند مشکل کمبود بارندگی را حل کند، بنابراین لزوم کنترل مصرف آب و صرفه جویی اکیدا توصیه می شود زیرا بارندگی به دست آمده تنها می تواند 26 درصد را تامین کند. تقاضای سالیانه آب

مدیرکل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه همه شهرستان های استان تهران نسبت به سال گذشته بارندگی بیشتری داشته اند، گفت: فیروز کوه 55 میلی متر، دماوند 31 میلی متر، قرچک 23 میلی متر، پیشوا 13 میلی متر، پاکدشت 11 میلی متر، ورامین 10 میلی متر، شهر. بارندگی ری 7 میلی متر، رباط کریم 6 میلی متر و بهارستان 2 میلی متر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

غلامی با اشاره به وضعیت دمایی استان تهران گفت: در این مدت دمای هوا حدود 2.7 درجه سانتی گراد بیشتر از دمای بلند مدت (30 سال) و نسبت به سال گذشته 2.3 درجه سانتی گراد بوده است. دما ثبت شد..

وی در پاسخ به سوال سلام آنلاین، آیا با توجه به هدف سازمان ملل برای رسیدن به افزایش 1.5 درجه ای دمای کره زمین، افزایش دما در استان تهران نگران کننده تلقی می شود؟ او گفت: «1.5 درجه متوسط ​​دما برای کل جهان از جمله استوا، قطب ها، عرض های جغرافیایی و قاره های مختلف است، بنابراین این رقم می تواند هشدار دهنده تر از 2.7 درجه سانتیگراد باشد.» 7 درجه سانتیگراد، تنها افزایش در دما یک استان است

غلامی در پایان درباره پیش بینی دما و بارندگی در ماه های آینده بیان کرد: پیش بینی می کنیم در سه ماه آینده میانگین دما حداقل 1 تا 2 درجه بالاتر از نرمال باشد و بارندگی در خوش بینانه ترین شرایط به حد نرمال برسد. بنابراین با توجه به افزایش و کاهش دما، از نظر منابع آبی وضعیت چندان خوبی نداریم و تهران همچنان در خشکسالی به سر می برد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا