اجتماعی

کاهش موقت آلاینده‌های اصلی هوای جهان در ۲۰۲۰

در گزارش جدید سازمان ملل متحد آمده است که آلودگی جهانی در سال گذشته (2020) با برداشته شدن محدودیت های جهانی به پایین ترین سطح خود رسیده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی هواشناسی (WMO) ، میزان آلودگی و ذرات معلق در بخش هایی از آسیا بیش از یک سوم کاهش یافته است.

آلودگی هوا در آفریقا ، آمریکای جنوبی و آسیای جنوبی به 40 درصد و در بخش هایی از اروپا و آمریکای شمالی اندکی کاهش یافته است.

در این گزارش آمده است که اقدامات جداگانه و محدودیت های ترافیکی منجر به کاهش قابل توجه انتشار گازهای گلخانه ای به ویژه در مناطق شهری شده است.

به گفته کارشناسان ، در دوره محدودیت های کرونا ، کیفیت هوا در بسیاری از نقاط جهان به طور قابل توجهی بهبود یافت و بهبود کیفیت هوا تا حد زیادی به دلیل کاهش بود. ذرات آلودگی را کاهش می دهد.

با این حال ، مدیر این سازمان گفت: افزایش کیفیت هوای جهانی موقتی است و در کوتاه مدت نمی تواند تأثیر مثبت بلندمدتی بر سلامت انسان در زمین داشته باشد.

براساس گزارش سازمان هواشناسی جهانی ، کیفیت هوا در سال 2020 با گزارشات ثبت شده بین سالهای 2019 تا 2015 مقایسه شده است که نشان می دهد سطح دی اکسید نیتروژن ناشی از آتش سوزی تقریباً در همه بخشها 70 درصد افزایش یافته است.

آلودگی یکی از عوامل اصلی مرگ زودرس در جهان است. بر اساس این مطالعه ، آلودگی در بیش از نه سال طول عمر هندی ها را تا 40 درصد کاهش داده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا