اقتصادی

کاهش تورم ژاپن در دستان رئیس بانک بعدی است؟

سیجی کیهارا در پاسخ به این سوال که آیا رئیس کل بعدی بانک مرکزی باید سیاست‌های پولی فوق‌العاده‌ای داشته باشد، بر اهمیت دستیابی به اقتصاد باثبات و پایدار تاکید کرد.

به گزارش سلام آنلاین و به نقل از اینوست. کیهارا گفت: نکته مهم ایجاد شرایط اقتصادی برای افزایش مداوم و پایدار قیمت ها است.

وی گفت که رئیس بعدی بانک مرکزی ژاپن توسط نخست وزیر انتخاب می شود که او را مناسب ترین و مهم ترین چهره برای ثبات پولی و اقتصاد کلان می داند.

کیهارا در پاسخ به این سوال که آیا می توان اقدامات بیشتری برای کاهش اثرات اقتصادی افزایش قیمت سوخت و کالاها انجام داد، گفت که دولت آماده پاسخگویی است. در صورت لزوم با انعطاف پذیری.”

وی افزود: اولویت در حال حاضر افزایش دستمزدها است. دستیابی به افزایش دستمزد بهترین استراتژی رشد برای ما است.

دولت نخست وزیر فومیو کیشیدا یارانه هایی را برای تعیین قیمت گاز و قبوض آب و برق و تشویق شرکت ها به افزایش دستمزدها در نظر گرفته است زیرا تصویب نرخ بهره به دلیل افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی با مشکل مواجه شده است.

انتخاب کیشیدا برای جانشینی هاروهیکو کورودا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، که دوره ریاست وی در آوریل به پایان می رسد، احتمالاً بر اینکه بانک مرکزی بتواند محرک اصلی خود را به زودی پس از اینکه تورم بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی خود باقی می ماند، تحت تأثیر قرار دهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا