حوادث

کاهش آسیب‌های جاده‌ای با راهکارهای دانش‌بنیان

با امضای تفاهم نامه همکاری برنامه ملی راه حل های دانش برای ایمنی حمل و نقل و کاهش آسیب های جاده ای، راه اصلی کاهش تصادفات فراهم می شود.

به گزارش سلام آنلاین. تفاهم نامه همکاری سه جانبه معاونت علمی، فناوری و اقتصادی بر اساس دانش وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با هدف اجرای برنامه ملی راهکارهای دانش بنیان ایمنی حمل و نقل جاده ای و کاهش تصادفات . و مرگ و جرح با نام رایج «کاج» (کاهش خسارت جاده) استنباط شد.

بر این اساس و خارج از مراسم افتتاحیه هفتمین دوره حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، این قرارداد با هدف برنامه ریزی و اجرای طرح ملی راهکارهای دانش بنیان برای ایمنی حمل و نقل جاده ای و کاهش تصادفات و مردم به امضای روح الله رسید. دهقانی فیروزآبادی; معاون علمی، فناوری و اقتصاد بر اساس دانش مهرداد بذرپاش; وزیر راه و شهرسازی و سردار سید کمال هادیانفر؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا و جواد مشایخ؛ معاونت توسعه اقتصادی بر اساس دانش معاونت علمی.

یکی از مهمترین اهداف این قرارداد کمک به حفظ جان و مال مردم در جاده ها و کاهش هزینه های هنگفت ناشی از حوادث رانندگی است.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، طی 20 سال از سال 2002 تا 1401، بیش از 405 هزار نفر در تصادفات جاده ای در کشور کشته شده اند. با وجود تصویب قوانین، اسناد و دستورالعمل‌ها و تشکیل شوراها، کارگروه‌ها و کمیته‌ها، این مشکل همچنان پابرجاست و در چارچوب ساختارهای اداری موجود رسیدگی به آن دشوار است. سالانه حدود 20000 نفر در تصادفات و تصادفات جاده ای کشته و 800000 نفر مجروح می شوند که نیاز به فناوری و نوآوری را دوچندان می کند.

راه حل اولیه این مشکل معمولا بلندمدت است و نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی دارد که با موانع زیادی نیز مواجه است.بسیاری از مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اداری و… با این حال، اکوسیستم، فناوری و نوآوری کشور این امکان را فراهم می کند که با توسعه راه حل های نوآورانه و خلاقانه چابک و اقتصادی، گام های قابل توجهی در جهت حل این مشکل ملی برداشته شود.

انتهای پیام/

انتشارات مقالات حوادث

نویسنده حوادثی هستم که با دقت و دقت بسیار بالا می‌توانم اخبار را ارائه دهم. هدفم ارائه اطلاعات صحیح و قابل اعتماد است.
دکمه بازگشت به بالا