کابوس ترامپ بر سر مهاجرین/آیا بزرگ‌ترین اخراج عمومی تاریخ آمریکا در راه است؟

کابوس ترامپ بر سر مهاجرین/آیا بزرگ‌ترین اخراج عمومی تاریخ آمریکا در راه است؟

دونالد ترامپ وعده داده است که در صورت انتخاب مجدد، مهاجران غیرقانونی را در مقیاس وسیع اخراج خواهد کرد.

به گزارش سلام آنلاین، فخرالدین اسدی در یادداشتی در بصیرت نوشت:

رئیس جمهور سابق آمریکا کارزار انتخاباتی خود را با حمله به مهاجران غیرقانونی در این کشور آغاز کرده است. با این حال، مهاجران قانونی، به ویژه رنگین پوستان، به خوبی از سیاست های منفی جمهوری خواهان آگاه هستند. از سوی دیگر دموکرات ها سعی می کنند از قدرت رای مهاجران در مبارزات انتخاباتی خود به ویژه در ایالت های حساس و تعیین کننده (ایالت های خاکستری) استفاده کنند و آن را یک مزیت برای خود می دانند. دونالد ترامپ وعده داده است که در صورت انتخاب مجدد، مهاجران غیرقانونی را در ملاء عام اخراج خواهد کرد.

اکثر این مهاجران غیرقانونی از بستگان مهاجران قانونی هستند یا با راهنمایی آنها به آمریکا سفر کرده اند.

جی دی ونس، معاون ترامپ اخیراً در مصاحبه ای با ABC به تعداد مشخصی اشاره کرد که در صورت انتخاب ترامپ و بازگشت به کاخ سفید، میزان اخراج مهاجران را مشخص می کند. درست است که کامالا هریس شکست خورد و ما با یک میلیون شروع می کنیم و ادامه می دهیم.

آیا وعده ترامپ عملی خواهد شد؟

در اینجا پیروزی یا شکست ترامپ و هریس در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را پیش بینی نخواهیم کرد! اما واضح است که رئیس جمهور سابق آمریکا حتی در صورت پیروزی در انتخابات، قدرت مخالفت و اجرای وعده های خود در خصوص اخراج گسترده مهاجران غیرقانونی را ندارد. به عبارتی با وجود شعار “اکنون اخراج بیشتر!” به گفته کارشناسان، این به یک شعار اساسی کمپین ترامپ تبدیل شده است و پرچم ها و بنرهای آن را می توان در همه راهپیمایی های حامیان ترامپ مشاهده کرد. ممکن است همه این مهاجران را همزمان اخراج کند. حامیان مهاجرت هشدار داده اند که هزینه انسانی اخراج بالا خواهد بود. بسیاری از خانواده ها از هم پاشیده خواهند شد و بسیاری از خانه ها و محل های کار در سراسر ایالات متحده مورد حمله قرار خواهند گرفت. بنابراین ملاحظات امنیتی و اجتماعی قطعاً اقتدار ترامپ را برای اجرای این تصمیم بحث برانگیز تضعیف خواهد کرد و برعکس، انتقاد عمومی از او را افزایش خواهد داد. در واقع، ملی گرایان و نژادپرستان سفیدپوست که در گروه هایی مانند «پسرهای مغرور» گرد هم آمده بودند از تصمیم رئیس جمهور سابق آمریکا استقبال کردند.

آمار مهاجران غیرقانونی ایالات متحده

بر اساس آخرین داده های وزارت امنیت داخلی و مرکز تحقیقات پیو، حدود 11 میلیون مهاجر بدون مدرک در ایالات متحده زندگی می کنند. این رقم از سال 2005 ثابت مانده است. نکته اینجاست که بسیاری از مهاجران غیرقانونی برای ادامه زندگی در معادلات اجتماعی و حتی بازار کار (عمدتاً بازار کار سیاه) برای چندین سال مشکل چندانی ندارند.

اکثر این افراد برای مدت طولانی در این کشور زندگی می کنند. حدود چهار پنجم آنها بیش از یک دهه است که در ایالات متحده زندگی می کنند. مهاجرانی که بدون مجوز قانونی در ایالات متحده به سر می برند، حق دارند روند مناسبی از جمله حق حضور در دادگاه قبل از اخراج را داشته باشند. افزایش ناگهانی تعداد افرادی که اخراج خواهند شد مستلزم افزایش ظرفیت سیستم دادگاه های مهاجرت است. این دادگاه ها در حال حاضر دارای صف های طولانی و تاخیر هستند. با این حال، با توجه به پرونده آنها، بسیاری از شهرها و مناطق بزرگ کشور قوانینی را تصویب کرده اند که پلیس را از مداخله و همکاری با نیروهای داعش باز می دارد.

ترامپ و دولت پیچیده آمریکا

کمپین ترامپ وعده داده است که این “شهرهای امن” را سرکوب کند، اما سیستم چند صلاحیتی ایالات متحده، که در آن قوای مقننه محلی، ایالتی و فدرال نقش دارند، کار را پیچیده می کند. کاتلین بوش-جوزف، یک تحلیلگر سیاست در موسسه سیاست مهاجرت (MPI) مستقر در واشنگتن، به بی بی سی گفت که همکاری بین ICE و مقامات محلی برای اجرای یک برنامه اخراج در مقیاس بزرگ کلیدی است.

جوزف بوش موارد اخیر را به عنوان نمونه ذکر می کند. در اوایل این ماه، روسای پلیس مناطق بوراد و پالم بیچ در فلوریدا اعلام کردند که سربازان خود را برای کمک به یک برنامه بزرگ اخراج اعزام نخواهند کرد.

بسیاری از حوزه های دیگر وجود دارند که با طرح گسترده اخراج ترامپ همکاری نخواهند کرد. این امر اجرای چنین برنامه ای را دشوارتر می کند. بنابراین مخالفت فرمانداران برخی از ایالت های بزرگ و برخی دوستان مهاجر با تصمیم ترامپ مانع بزرگ دیگری است که جمهوری خواهان قدرت رفع آن را به راحتی نخواهند داشت. در همین حال، تصمیم دادگاه عالی در سال 2022 به این معنی است که دادگاه نمی تواند حکمی علیه قانون و سیاست مهاجرت صادر کند. این بدان معنی است که آنها سعی می کنند برنامه های خود را با وجود چالش های قانونی پیش ببرند.

در دوران ریاست جمهوری بایدن، بیشتر اخراج ها بر مهاجران تازه وارد در مرز متمرکز بود. مهاجرانی که در ایالات متحده و مناطق دور از مرزهای این کشور اخراج می شوند، اکثراً افرادی با سابقه کیفری هستند که تهدیدی برای امنیت ملی تلقی می شود. حملات بحث برانگیز محل کار در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال 2021 پایان خواهد یافت. اخراج افراد دستگیر شده در ایالات متحده، بر خلاف دستگیرشدگان در مرز، در ده سال گذشته حدود 100000 نفر باقی مانده است. تحلیلگران اجتماعی، امنیت و مهاجرت در ایالات متحده معتقدند که رقم یک میلیون نفر در یک سال مستلزم گنجاندن نیروی کار و منابع فوق العاده ای است که در عمل وجود ندارد.

کارشناسان گمان می کنند که 20000 مامور و حامی ICE می توانند حتی تعداد انگشت شماری از یک میلیون میلیون نفر را که کمپین ترامپ وعده داده است ردیابی و جستجو کنند! اخراج مهاجران فرآیندی طولانی و پیچیده است. یافتن و دستگیری مهاجران غیرقانونی تنها اولین قدم در یک سفر طولانی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا