اجتماعی

ژاپن “وزارت مبارزه با تنهایی” تاسیس کرد

ژاپن به دلیل عواقب جدی اپیدمی کرونا و تأثیر آن در افزایش نرخ خودکشی ، یک “وزارتخانه تنها” را به کابینه خود اضافه کرده است.

به گزارش سلام آنلاین ، تحقیقات قبلی نشان داده است که این کشور دارای انزوای اجتماعی بالایی است که احتمالاً به فرهنگ این کشور برمی گردد. ساعتهای طولانی را در محل کار خود سپری کنید است.

این مشکل به ویژه در میان افرادی که تنها زندگی می کنند ، توسط اپیدمی ها تشدید می شود.

ژاپن تایمز گزارش داد كه نخست وزیر یوشیهیده سوگا ، در پاسخ به درخواست اقدامات دولت برای مبارزه با انزوای اجتماعی و جلوگیری از افزایش نرخ خودكشی ، تتسوشی ساكاموتو را به عنوان سرپرست وزارت منصوب كرد.

آمارها از افزایش خودکشی ها در ژاپن تا سال 2020 خبر می دهد براساس پلیس ملی ژاپن ، در مجموع 20919 نفر در ژاپن تا سال 2020 خودکشی می کنند. این رقم نشان دهنده افزایش 750 مورد در مقایسه با 2019 است. در 11 سال گذشته این اولین بار است که میزان خودکشی افزایش می یابد.

این افزایش مربوط به افزایش خودکشی در زنان و جوانان است. با این حال سودا تأکید کرد که تنهایی متفاوتی وجود دارد که باید در نظر گرفت. همچنین گزارش شده است که افراد مسن ساکن خانه های سالمندان به دلیل ازدحام بیش از پیش منزوی شده اند.

دولت ژاپن همچنین یک گروه ویژه برای هماهنگی کار وزارتخانه های مختلف برای مبارزه با تنهایی تشکیل داده است.

ژاپن در مطالعات اجتماعی همیشه رتبه ضعیفی داشته است. در سال 2015 ، یک نظرسنجی جهانی که توسط دفتر کابینه انجام شد نشان داد که 16.1 درصد از افراد بالای 60 سال ژاپنی به کمک مراجعه نکردند ، که بالاترین تعداد در جهان است. ژاپن ، ایالات متحده (13٪) و سوئد (10.8٪) در رده های دوم و سوم جهان قرار دارند.

به گزارش ایندیپندنت ، به نظر می رسد سایر کشورها در حال مقابله با این بحران هستند و محدودیت های ارتباطات از راه دور و انحصارات فشار انزوا را افزایش داده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا