اقتصادی

ژاپن برای انقراض فلاپی‌دیسک دست به کار شد

وزیر دیجیتال ژاپن به فناوری قدیمی که بسیاری در دهه های گذشته ندیده اند، جنگ اعلام کرده است.

وزیر دیجیتال ژاپن که قول داده بود بوروکراسی را از تمبر هانکو تا دستگاه فکس لغو کند، اکنون به دیسک‌های فلاپی اعلام جنگ کرده است.

وزیر دیجیتال ژاپن تارو کونو نوشت که فلاپی دیسک ها به همراه دستگاه های مشابه از جمله سی دی یا میکرو دیسک هنوز برای حدود 1900 مقام دولتی مورد نیاز است و باید حذف شوند.

او روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «ما به سرعت این رویکردها را بررسی خواهیم کرد. فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن حمایت کامل خود را از این اقدام اعلام کرده است. امروز کسی فلاپی دیسک را از کجا می‌خرد؟

ژاپن تنها کشوری نیست که سعی می کند از شر این فناوری قدیمی خلاص شود. وزارت دفاع ایالات متحده در سال 2019 اعلام کرد که استفاده از فلاپی دیسک را که اولین بار در دهه 1960 ساخته شده بود، در سیستم کنترل تسلیحات هسته ای خود پایان خواهد داد. گروه سونی در سال 2011 ساخت فلاپی دیسک را متوقف کرد و بسیاری از جوانان نمی توانند نحوه استفاده از فلاپی دیسک را توضیح دهند.

بر اساس گزارشی از گروه کاری دولت دیجیتال، محدودیت های قانونی استفاده از فناوری های مدرن مانند ذخیره سازی ابری را برای استفاده گسترده در سیستم های اداری دشوار کرده است. این تیم برنامه ها و برنامه ها را بررسی کرده و نحوه بهبود آنها را در پایان سال اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا