اقتصادی

چین اقتصاد را به چالش کشید

کاهش رشد در فعالیت های تولیدی چین با انتظارات برای بهبود مواجه است.

داده‌ها نشان می‌دهد که فعالیت‌های تولیدی چین در ماه مارس کند شد و شک‌ها را در مورد قدرت بهبود پس از اپیدمی در فعالیت کارخانه‌ها در میان تقاضای ضعیف جهانی و بازار کساد املاک و مستغلات ایجاد کرد.

پس از پایان سیاست بیماری های عفونی چین در دسامبر و تقویت بخش حمل و نقل، مسکن و خدمات ساخت و ساز، فعالیت ها با سریع ترین سرعت در 12 سال اخیر گسترش یافت.

بر اساس داده‌های اداره ملی آمار (NBS)، شاخص مدیران خرید (CPC) به 51.9 رسید، از 52.6 در فوریه، درست بالاتر از انتظارات اقتصاددانان رویترز که 51.5 بود و بالاتر از یوان در برابر یوان بود. دلار. .

فعالیت اقتصادی چین در دو ماه اول سال 2023 با افزایش سرمایه گذاری در مصرف و زیرساخت ها و رشد خرده فروشی افزایش یافت. با این حال، در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی و نگرانی‌های مالی در خارج از چین، این رشد ممکن است طولانی نباشد.

هر گونه کندی ناشی از بحران اخیر در بخش بانک جهانی می تواند به تقاضا برای کالاهای چینی آسیب برساند و تولیدکنندگان را تحت فشار قرار دهد.

بر اساس گزارش رویترز، دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال جاری به دنبال کاهش 3 درصدی رشد در سال گذشته، که کمترین رشد در نزدیک به نیم قرن اخیر است، هدف متوسط ​​رشد حدود 5 درصدی را در سال جاری تعیین کرده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا