بین الملل

چین: آمریکا در جایگاهی نیست که درباره تایوان اظهارنظر کند

کنفرانس مطبوعاتی منظم جیانگ یو ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه

ژائو لیجیان ، سخنگوی وزارت خارجه چین در توییتر نوشت: “تایوان تایوان است.” ایالات متحده هیچ موضعی در قبال اظهارات غیرمسئولانه ندارد.

به نظر می رسد اظهارات لی ژیان واکنشی به موضع آمریکا در قبال تایوان است. پنتاگون روز سه شنبه از تایوان در تلاشهای فزاینده چین برای “ایجاد رعب و وحشت” در جزیره با ارتش خود حمایت کرد.

تایوان در این ماه با 153 مأموریت آموزشی نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق چین در حریم هوایی بین المللی در فاصله 100 تا 150 مایلی جنوب غربی جزیره روبرو است. از دید تایپه ، این پروازها دارای انگیزه سیاسی بوده و تهدیدی واقعی است. روز چهارشنبه ، یک مقام چینی گفت که اقدام نظامی چین علیه دولت تایوان و حامیان خارجی آن است و از نظرات تایپه حمایت می کند.

جان کربی ، سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه گفت عملیات نظامی چین در نزدیکی تایوان و دریای شرقی چین و دریای جنوبی چین “بی ثبات کننده است و فقط خطر محاسبات اشتباه را افزایش می دهد.”

سخنگوی پنتاگون با استفاده از نام رسمی چین گفت: “حمایت و حمایت ما از تایوان مطابق تهدید فعلی جمهوری خلق چین است.” و ما از پکن می خواهیم که به راه حل مسالمت آمیز اختلاف در هر دو طرف تنگه پایبند باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا