اجتماعی

چگونه زمان تحصیل را به سابقه بیمه‌پردازی‌مان اضافه کنیم؟

دانشجویان نیز مانند بسیاری در این کشور می توانند تحت پوشش سازمان های تامین اجتماعی قرار بگیرند و در حین تحصیل برای خود سوابق بیمه ای ایجاد کنند. سوابق بیمه دانشجویی تامین اجتماعی با افراد شاغل تفاوتی ندارد و پس از فارغ التحصیلی به سوابق شغلی آنها مرتبط می شود.

به گزارش سلام آنلایندر صورتی که پس از فارغ التحصیلی، بیمه فرد در سایر صندوق های بیمه ای مانند نیروی بازنشستگی کشوری، نیروهای مسلح و … ادامه یابد. سوابق بیمه اجتماعی مدت تحصیل آنها به صندوق بیمه دیگری منتقل می شود.

برای بیمه دانشجویی چه شرایطی باید داشته باشیم؟

بیمه دانشجویی تامین اجتماعی که برای سالیان متمادی به صورت عمومی بیمه خوداشتغالی امکان پذیر است بسیار راحت و ساده است و برای بیمه شدن توسط بیمه دانشجویی شرط اصلی این است که دانش آموزانی که در سطح جهانی تحصیل می کنند. مرکز به آموزش عالی رسمی تبدیل می شود.

برای این بیمه در شرایط عادی و در صورت داشتن سن 18 تا 50 سال، نیازی به داشتن سابقه بیمه قبلی نیست. اما دانش آموزان بالای 50 سال باید سابقه پرداخت حق بیمه قبلی برابر با سن 50 را داشته باشند. البته اگر فردی سابقه پرداخت حق بیمه قبل از 10 سال را داشته باشد از شرط سنی معاف است و اگر دانشجو در هر سنی باشد می تواند تحت بیمه دانشجویی قرار گیرد.

آیا بیمه دانشجویی بیمه ای قابل اعتماد و معتبر است؟

بیمه دانش آموزی طرحی است که سال هاست توسط سازمان تامین اجتماعی اجرا می شود. علاوه بر راحتی، مزایای ارزنده ای برای دانش آموزان دارد که از همه مهمتر شروع پرداخت بیمه و ایجاد سوابق بیمه ای از سنین پایین و تاثیر آن بر سن بازنشستگی دانش آموز است.

سازمان تامین اجتماعی متولی طرح‌های بیمه دانش‌آموزی، بزرگترین و فعال‌ترین سازمان در زمینه بیمه‌های اجتماعی در کشور است که بر اساس جمعیت تحت پوشش این سازمان می‌توان گفت یک نفر است. دو تن از ایرانیان تحت سلطه سازمان هستند. این سازمان یک نهاد عمومی تحت کنترل دولت است که تداوم خدمات و تعهدات خود را در قبال بیمه گذار تضمین می کند.

حق بیمه دانشجویی چقدر است؟

برای محاسبه و پرداخت بیمه دانشجویی نکته ای وجود دارد و اینکه نوع خدمات مورد نیاز سازمان تامین اجتماعی در هر نرخ متفاوت است و متقاضی در انتخاب یکی از این نرخ ها مختار است. نرخ 12 درصد حق بیمه دانشجویی شامل خدمات بازنشستگی و پس از بازنشستگی می شود، یعنی با انتخاب این نرخ و پرداخت حق بیمه، بیمه گر می تواند پس از رسیدن به سن قانونی و تجربه و در صورت فوت پس از رسیدن به سن بازنشستگی، بازنشسته شود. بازماندگان وی بر اساس مقررات تامین اجتماعی و در صورت احراز شرایط قانونی بیمه خواهند شد.

سایر نرخ های بیمه دانشجویی 14 درصد است و خدمات بازنشستگی و قبل و بعد از بازنشستگی محدود به این نرخ پرداخت حق بیمه است.

کامل ترین نوع بیمه دانشجویی 18 درصد است که شامل بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت می شود.

مهلت پرداخت حق بیمه ماهانه حداکثر تا آخرین روز دو ماه آینده خواهد بود.

آیا با این بیمه می توان از خدمات درمانی استفاده کرد؟

اگر دانش آموزی تحت پوشش بیمه درمانی همسر یا والدین خود باشد، برای استفاده از بیمه درمانی نیازی به پرداخت هزینه جداگانه ندارد و می تواند با توجه به همسر خود به استفاده از بیمه نامه ادامه دهد. یا سایر والدین درخواست بیمه در صورت تمایل به استفاده از بیمه درمانی تامین اجتماعی می توانند هزینه درمان انفرادی را نیز پرداخت کنند و از خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی استفاده کنند.

درمان به ازای هر نفر طبق مصوبه هیأت وزیران سالانه 91 هزار تومان برای هر نفر در سال 1401 تعیین می شود.

چگونه برای بیمه دانشجویی ثبت نام کنیم؟

ثبت نام در طرح بیمه دانشجویی و پرداخت حق بیمه ماهانه این طرح بیمه بسیار ساده است و نیازی به مراجعه به شعبه تامین اجتماعی ندارد.

با استفاده از رایانه شخصی یا حتی تلفن همراه پس از ثبت نام اولیه در سامانه خدمات غیر مشارکتی سازمان به نشانی es.tamin.ir هر مرحله از فسخ قرارداد و پرداخت حق بیمه ماهانه در منوی شما قابل انجام است.بیمه / بیمه گر ویژه / عقد قرارداد بیمه دانشجویی.

در این سامانه شرایط متقاضی با توجه به سن و سابقه قبلی پرداخت حق بیمه بررسی می شود و در صورت احراز شرایط تنها با چند کلیک می توانید با فسخ قرارداد و پرداخت ماهانه توسط بیمه دانشجویی بیمه شوید. حق بیمه حق بیمه و استفاده از مزایای این طرح بیمه.

حتی اگر کامپیوتر یا تلفن ندارید، می توانید برای فسخ قرارداد بیمه دانشجویی خود به شعبه رسمی یا سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور مراجعه کنید. ضمناً همکاران تامین اجتماعی در مرکز روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در تمامی ساعات شبانه روز و حتی روزهای تعطیل برای مشاوره و رفع مشکلات پیش آمده برای مخاطبان با شماره تلفن 1420 تماس خواهند گرفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا