تازه های کسب و کارعمومی

چگونه رزین شفاف داشته باشیم؟

آدامس یا آدامس چگونه کار می کند و چه فوایدی دارد؟ امروزه در هر جای خانه که بگردید از رزین استفاده می شود و یکی از محصولات مرتبط با آن را خواهید یافت.

برای ساخت رنگ های ساختمانی، طرح های میز، انگشتر، گردنبند و سایر لوازم جانبی و هزاران کاربرد دیگر که شامل رزین می شود. این متریال براق و زیبا زیبایی را به همه چیز در اطراف ما آورده است. اما با گذشت زمان، می تواند آنها را کمی کسل کند و جلوه اصلی را از آنها بگیرد.

اگر تا به حال از فضاپیمای رزینی استفاده کرده باشید، پس از استفاده طولانی مدت با این مواد آشنا خواهید شد. اولین چیزی که در این مورد در نظر بیننده خودنمایی می کند این است که زیبایی اصلی را ندارد. بقیه نباید فانتزی باشند و باید چشم را به هم بکشند.

به همین دلیل در چنین مواقعی باید با پولیش رزین یا پولیش رزین آن را به حالت اولیه برگردانید. اما چگونه در این مطلب با توضیح کامل مراحل پولیش رزینی همراه شما هستیم. با انجام دقیق مراحل ذکر شده قادر خواهید بود رزین را بدون هزینه زیاد پولیش کنید و زیبایی سابق خود را به دست آورید.

پولیش رزین چیست؟

قبل از اینکه به مراحل پولیش رزین برسیم، لازم است این وضعیت را روشن کنیم که در طی این مراحل از مواد شیمیایی استفاده نخواهیم کرد یا از رزین مجدداً روی وسایل اطراف خود استفاده نمی کنیم.

برای صیقل دادن این موارد به ابزارهای بسیار ساده نیاز دارید، اولاً قیمت خرید بسیار پایین است و ثانیاً هر فردی با سطح توانایی می تواند به راحتی مراحل را در خانه انجام دهد.

روش های مختلف پولیش رزین

اما برای درخشندگی و جلا دادن رزین از چه روش هایی می توان استفاده کرد؟ امروزه شرکت های زیادی را می بینیم که مایل به تولید رزین های پولیش و مواد شیمیایی مورد استفاده برای پولیش هستند. همانطور که برای این منظور مشخص شده است

این شرکت ها این اقلام را با مواد و سازه های طراحی شده خاص تولید کرده و در دسترس عموم قرار می دهند. تاثیری که این مواد می توانند بر چیزهای براق اطراف ما داشته باشند به کیفیت و وضعیت ساخت، مواد و ترکیبات به کار رفته در فضای داخلی بستگی دارد.

بنابراین اولین راه برای رسیدن به این هدف استفاده از مواد شیمیایی موجود در بازار است که احتمالاً برای این منظور نیاز به خرید و پرداخت هزینه خواهد داشت.

روش دوم پولیش ابریشم مصنوعی از چند مرحله ساده پیروی می کند درست مثل پولیش کردن هر قطعه دیگری، با کاغذ سنباده و پولیش می توانید رزین را به راحتی جلا دهید و آن را مانند روز اول زیبا و صاف کنید.

مراحل پولیش با رزین

مراحلی که در زیر برای پولیش رزین فهرست کرده ایم شامل نکاتی است که باید در نظر بگیرید رعایت نکردن نکات ذکر شده نتیجه کار را برای شما نامطلوب می کند و در حین کار مشکل ایجاد می کند

پس از همه، در ابتدای فرآیند، ما باید شما را به اقدامات احتیاطی ایمنی و بهداشتی دعوت کنیم. از آنجایی که در هنگام اجرای این مراحل خطر آسیب به دست ها و موارد مشابه وجود دارد، حتما از دستکش استفاده کنید و مراقب باشید.

مرحله اول: تمیز کردن رزین

در مرحله اول برای برداشتن رزین لازم است سطح آن جدا شود. برای این منظور می توانید از نظافت ساده استفاده کنید. کمی آب گرم و صابون یا کمی مایع ظرفشویی راه حلی برای شما در این زمان است. البته اگر فکر می کنید سطح رزین شما واقعا کثیف است، می توانید از یک شوینده قوی استفاده کنید.

در نهایت کمی صبر کنید تا رویه محصول تمام شود. همچنین می توانید از پارچه های خشک و نرم برای خشک کردن این محصول استفاده کنید.

مرحله دوم سمباده زدن روی رزین

مرحله دوم پولیش رزین، سنباده زدن است. سنباده زدن یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن حباب های رزین است و مهمترین مرحله در پرداخت رزین است.

برای صیقل دادن رزین های اطراف خود باید این مرحله را با دقت و تمرکز بالایی انجام دهید. به یاد داشته باشید، اگر از سمباده خوب استفاده نکنید، روند کار به خوبی پیش نمی رود و باید از نو شروع کنید.

هنگام دوخت سطح رزین به نکات زیر توجه کنید:

برای شروع از کاغذ سنباده ضخیم استفاده کنید. خشن ترین کاغذ سنباده را انتخاب کنید و در رزین قرار دهید.

هنگامی که سطح رزین شکسته شد و تمام قسمت های زبر جدا شد، نوبت به استفاده از کاغذ سنباده نرم می رسد.

اگر سطح پلاستیکی شما هنوز به اندازه کافی صاف و براق نیست، فرآیند سنباده زدن را به ترتیب قبلی تکرار کنید.

در پایان مرحله سندبلاست، هیچ گونه برآمدگی، فرورفتگی یا نقص دیگری روی سطح رزین وجود نداشته باشد.

مرحله اول سنباده را با شن 180 شروع کنید و سپس به سمت سنگ ریزه نرم تر بروید.

توجه داشته باشید که اگر فقط از سمباده درشت استفاده کنید، نمی توانید از شر شیارهای بسیار ریز روی سطح رزین خلاص شوید.

مرحله سوم تیز کردن چسب است

در مرحله سوم و آخر باید سطح خنک و صاف رزین را پولیش کنید. برای این کار به یک ماده پولیش نیاز دارید. برای این منظور از محصولات مختلفی که معمولا در هر خانه یافت می شود استفاده کنید. روغن نباتی برای پولیش چوب، لاک شیر، کشنده، واکس پولیش ماشین و غیره استفاده می شود. در این بخش قابل استفاده است.

فواید پولیش رزینی چیست؟

انجام مراحل بالا برای تمیز کردن و پاکسازی رزین، کاردستی رزین شما را دوباره زیبا می کند. واقعیت این است که تشک سطح رزین باعث می شود نتوانید مانند قبل از آن به زیبایی استفاده کنید.

این مراحل به راحتی زیبایی آن را باز می گرداند. علاوه بر این، استفاده از این روش باعث افزایش طول عمر محصولات رزین اطراف شما می شود.

نتیجه

با انجام این چند مرحله ساده سطحی صیقلی و براق روی انواع رزین ها خواهید داشت. انجام چنین کارهایی در محل کار می تواند پول زیادی را روی دستتان بگذارد. با این ابزار ساده و با کمترین قیمت می توانید تمام اجسام پلیمری اطراف خود را جلا دهید. پس از کدر شدن سطح رزین باید هر چند سال یکبار آن را پولیش کنید. از اینکه با سیماب رزین همراه بودید، از شما سپاسگزاریم.

دکمه بازگشت به بالا