تازه های کسب و کارعمومی

چگونه بازی ماینکرافت را دو نفره کنیم

ماینکرافت یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ صنعت ویدیو گیم است که طرفداران زیادی دارد. یکی از سرگرمی‌هایی که این اثر ایجاد می‌کند، این است که به شما اجازه می‌دهد با دوستان‌تان وقت بگذرانید. اگر سوال‌تان این است که «چگونه در ماینکرافت دو نفره بازی کنیم؟»، در ادامه با تکنولایف همراه باشید تا پاسخی برای پرسش‌تان پیدا کنید. ماینکراف که پرفروش‌ترین بازی ویدیویی تاریخ است، در میان بزرگسالان و افراد کم سن و سال بسیار پرطرفدار است. بخش چند نفره این اثر بسیار جذاب بوده و تجربه‌ای عالی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. در واقع بخش تک نفره به خودی خود می‌تواند ساعت‌های زیادی شما را سرگرم کند، اما بازی کردن همراه با یک گیمر دیگر لذت تجربه بازی را دوچندان خواهد کرد. در هر رنج قیمتی که مد نظر داشته باشید، لپ تاپ موجود داریم:

برای بازی کردن دو نفره ماینکرفت در نسخه Bedrock کافی است کد دعوت را از سازنده بگیرید و Minecraft را اجرا کنید سپس روی Play کلیک کنید. به بخش Friends و روی Join Realm کلیک کنید. کد دعوتی را که از مالک Realm دریافت کرده‌اید وارد کنید و روی Join کلیک کنید. بازی کردن Lan ماینکرفت در حالی که سرورهای ماینکرفت بهترین راه برای بازی کردن چند نفره هستند؛ اما برای دوستان نزدیک می‌توانید از اتصال LAN ‌ استفاده کنید.

اگر از IP مشترک با شخصی که قصد بازی دونفره با آن را دارید استفاده می‌کنید جوین شدن در سرور مشترک کار راحتی خواهد بود. برای این کار برنامه ماینکرفت را باز کنید و روی گزینه MultiPlayer بزنید. به طور خودکار بازی‌های موجود در شبکه محلی شما را اسکن می‌کند. در این بخش لیست سرورهایی که در LAN ‌ مشترک شما قرار دارد نمایش داده می‌شود. برای رفتن به سرور روی آن دوبار ضربه بزنید.

LAN به طور پیش فرض در Bedrock Edition روشن است. فقط کافی است به تب Worlds بروید و اگر بازی‌های موجود در شبکه شما وجود داشته باشد در اینجا ظاهر می‌شوند و می‌توانید به راحتی وارد آن‌ها شوید. می‌توانید Minecraft Bedrock Edition را با قابلیت تقسیم صفحه (فقط برای کنسول‌ها) در حالت LAN با پشتیبانی از حداکثر چهار بازیکن در یک زمان بازی کنید. ماینکرفت بازی جذاب و پر طرفداری است که دونفره یا چند نفره بازی کردن آن لذتش را دوچندان می‌کند. تمامی موارد و روش‌هایی که می‌توانستید با استفاده از آن اقدام به بازی دونفره ماینکرفت کنید را در این مقاله توضیح دادیم. در صورتی که همچنان درباره این بازی سوال یا ابهامی دارید آن را از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

چگونه ماینکرفت را دو نفره بازی کنیم؟یکی از بازی‌هایی که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته، بازی ماینکرافت هستش مکه جزو بازی‌های صفر درجه به شمار می‌ره و بازیکن در طول بازی تقریباً می‌تونه هر چیزی که دلش می‌خواد رو بسازه. توسعه دهنده‌های این بازی سعی کردن بخش‌های ماجراجویی و خلاقیتش رو توسعه بدن تا جذابیت بازی روز به روز بیشتر بشه.

از اونجایی که خطرات و موانع بازی جوری نیست که مانع از ادامه اون توسط کاربر بشه، افراد می‌تونن این بازی رو تا بی‌نهایت بازی کنن. پس وقتی بازیکن وارد بازی میشه کارهای مختلفی می‌تونه توش انجام بده و برای اینکه تغییراتی که جدیداً اخیراً در بازی به وجود آورده رو در ادامه داشته باشه، باید حتماً قبل از خروج از بازی اونو سیو کنه.

با وجود اینکه تنهایی بازی کردن ماینکرافت هم خیلی لذت بخش و جالبه، اما خیلیا دوست دارن این بازی رو به صورت دو نفره تجربه کنن. اگه شما هم جزو اون دسته از افراد هستین که تمایل به دو نفره بازی کردن ماینکرافت دارین، ما براتون تو این مقاله خرید بازی ایکس باکس خبرهای خوبی داریم و می‌خوایم بهتون روش‌های انجام این کار رو یاد بدیمو پس اگه شما هم نمی‌دونین چطوری بازی ماینکرافت رو دونفره انجام بدین پیشنهاد می‌کنیم خوندن ادامه این مقاله رو از دست ندین.

نحوه دو نفره بازی کردن ماینکرافت

بازی ماینکرافت در حالت تک نفره دارای مودهای مختلفیه که تو هر کدوم از اون‌ها بازیکن یه هدف خاصی رو دنبال می‌کنه. از جمله حالت‌های مختلف یه نفره بازی کردن ماینکرافت می‌تونیم به حالت‌های بقا، هارد کور، کریتیو مود و حالت ادونچر اشاره کنیم. با به طور پیش فرض شما وارد حالت بازی تک نفره می شین، پس برای انجام بازی دو نفره ماینکرافت باید یه سری تنظیمات خاص انجام بدین. از اونجایی که خیلی از افراد تمایل دارن تا مثل گذشته این بازی رو هم به صورت مشترک انجام بدن تا بیشتر سرگرم بشن، توسعه دهنده‌های این برنامه راه‌هایی برای انجام این کار پیش روی کاربراشون قرار دادن.

نحوه دو نفره بازی کردن ماینکرفت در گوشی های اندرویدی

اگه شما ماینکرافت رو روی گوشی اندرویدیتون نصب کردین و می‌خواین به صورت دو نفره اونو با یکی از دوستاتون بازی کنین باید کارای زیر رو انجام بدین: برای انجام این کار لازمه تا هم شما و هم اون شخص که می‌خواین به صورت اشتراکی باهاش این بازی رو انجام بدین یه گوشی اندروید جدا داشته باشین. پس برای دو نفره بازی کردن ماینکرافت لازمه دوتا گوشی اندرویدی که یکیشون نقطه اتصال همراه با اینترنت و اون یکی وای رو روشن می‌کنه نیاز هستش.

اون گوشی که نقطه اتصال رو روشن کرده در بازی پلیر شناخته می شه و کسی که وای فای رو روشن کرده، به عنوان رئیس سرور وارد بازی می‌شه. نکته مهمی که این وسط وجود داره اینه که اگه می‌خواین با دوستتون ماینکرافت رو به صورت دو نفره بازی کنین حتماً باید هر دوتون یه نسخه مشخص از این بازی رو روی گوشیاتون دانلود و نصب کنین تا امکان انجام بازی دو نفره براتون وجود داشته باشه.

دو نفره بازی کردن ماینکرافت در کامپیوتر

اگه می‌خواین بازی ماین کرافت رو در کامپیوترتون به صورت دو نفره بازی کنین باید یه سرور خصوصی به وجود بیارید تا بشه اونو با بقیه به اشتراک گذاشت. مراحل زیر واسه راه اندازی ماینکرافت در سیستم عامل ویندوز ۱۰ هستش. ولی مراحل انجام اون در مک و لینوکس هم شباهت زیادی به این مراحل داره. برای این کار:

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم نحوه دو نفره بازی کردن ماینکرافت در گوشی‌های اندرویدی، جاوا و کامپیوتر رو به شما یاد بدیم تا بتونین این بازی رو با دوستاتون بازی کنین و اوقات خوشی رو تجربه کنین. شما برای دو نفره بازی کردن ماینکرفت چه روشی رو به کار می‌گیرین؟ اگه فکر می‌کنین روش شما راحت‌تره و ما تو مقاله بهش اشاره‌ای نکردیم، ممنون می شیم اونو در بخش کامنت برای ما و بقیه کاربرا توضیح بدین.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا