اقتصادی

چگونه از حملات “در پشتی” جلوگیری کنیم؟

انواع حملات سایبری روز به روز در حال افزایش است و داشتن اطلاعات کافی و مناسب در مورد آنها می تواند کاربران را در برابر این حملات مقاوم و مجهزتر کند.این همان «درب پشتی» است.

به گزارش سلام آنلاین، Back Door نوعی برنامه مخرب یا آسیب پذیری امنیتی است که به هکرها اجازه دسترسی به سیستم کاربر را می دهد. در این روش هکرها از طریق مکانیسم های امنیتی به سیستم کاربر دسترسی غیرمجاز پیدا می کنند، بنابراین کاربر متوجه نفوذ هکر نمی شود، زیرا در پس زمینه سیستم کاربر اجرا می شود، شناسایی آنها معمولا مشکل است. مصرف کنندگان، بسیار دشوار است.

در واقع Back Door به شما این امکان را می دهد که سیستم کاربران را هک کنید و اطلاعات آنها را به روش های مختلف سازماندهی کنید. هکرها معمولاً از بدافزار برای کنترل سیستم کاربران استفاده می کنند. آنها می توانند اطلاعات شخصی کاربران را از راه دور سرقت یا دستکاری کنند.

همچنین می توانند دستورات مختلفی را بر روی سیستم کاربر اجرا کرده و بدون اطلاع کاربر هرگونه تغییری را در سیستم کاربر ایجاد کنند. به عنوان مثال، نام کاربری، رمز عبور اپلیکیشن مورد استفاده و مهمتر از آن، اطلاعات حساس مانند اطلاعات بانکی کاربر را از طریق درب پشتی سرقت می کنند و آنها را فاش می کنند.

اما راه های مقابله با انتقاد چیست؟

علی اصغر زارعی – کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات – مهندس فناوری اطلاعات به سلام آنلاین گفت: حتما نرم افزارهای آنتی ویروس و آنتی ویروس را روی سیستم خود نصب کنید. آنتی ویروس مناسب برای امنیت دستگاه مهم و ضروری است، اما کافی نیست و علاوه بر این، یک برنامه آنتی ویروس ایمن برای یافتن نرم افزارهای مخرب روی سیستم خود نصب کنید.

همچنین از نرم افزارهای متن باز که معمولا رایگان هستند استفاده کنید، زیرا کد این برنامه ها عمومی است و برخی کارشناسان آن ها را بررسی می کنند که آیا درب پشتی یا کد آن وجود دارد یا خیر. بنابراین Back Door to app برای هک راحت تر و مناسب تر است.

چگونه نرم افزار متن باز را پیدا کنیم؟

کارشناسان می گویند در موتورهای جستجو مانند گوگل، نام برنامه را به همراه کلمه Open Source Alternative جستجو کنید و معادل Open Source را جستجو و نصب کنید. فراموش نکنید که نسخه های تقسیم شده ویندوز و سایر برنامه ها همیشه دارای یک درب پشتی هستند. اما نکته مهم این است که نرم افزار مورد نیاز خود را از بازار و منابع معتبر دانلود کنید، زیرا بازار غیررسمی می تواند نرم افزارهایی را با نرم افزارهای Backdoor یا مخرب ارائه دهد.

علاوه بر موارد ذکر شده برای رسیدگی به بازخورد همیشه باید سیستم عامل و نرم افزار خود را به روز کنید و مطمئن شوید که از آخرین نسخه نرم افزار استفاده می کنید. همچنین مطمئن شوید که وب‌سایت‌هایی که استفاده می‌کنید امن هستند، زیرا وب‌سایت‌های با امنیت پایین می‌توانند با استفاده از ابزارهای خاصی که دسترسی به درب پشتی را فراهم می‌کنند، آلوده شوند.

فایل های مشکوک دریافتی روی سیستم خود را باز نکنید. فایل های مشکوکی که توسط افراد غریبه برای شما ارسال می شود را باز نکنید زیرا ممکن است این فایل ها حاوی ویروس و بدافزار باشند و امکان دسترسی به درب پشتی را فراهم کنند.

کلیک بر روی لینک های آلوده و مخرب حریم خصوصی شما را به خطر می اندازد و سیستم شما را آلوده می کند و راه را برای درب پشتی هموار می کند. بنابراین مهمتر از آن، مطمئن شوید که لینک هایی که ارسال می کنید کثیف نیستند. برای یافتن لینک های مشکوک به Virustotal.com مراجعه کنید و روی تب URL کلیک کنید و پس از وارد کردن لینک روی دکمه Enter یا نماد ذره بین کلیک کنید در صورت دریافت پیغام No Engines این URL را علامت گذاری کنید. بله امن است و انجام می شود. تهدید امنیتی نیست یعنی هیچ یک از موتورهای جستجوی آنتی ویروس این سایت لینک آلوده را پیدا نکردند. بنابراین مراقب درب پشتی باشید تا از ورود کسی به سیستم خود جلوگیری کنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا