عمومی

چگونه از احساس تنهایی رها شویم؟

تنهایی احساسی است که اکثر مردم آن را تجربه می کنند، اما با ساده ترین مراحل می توانید این احساس را از خود دور کنید.

به گزارش سلام آنلاین. سلام آنلاین “حتی قبل از تشدید احساس تنهایی و پریشانی عاطفی در طول همه گیری کووید-19، تحقیقات نشان داده است که درصد بالایی از مردم تنهایی را تجربه می کنند. تا جایی که زندگی را تاریک و بی معنی می بینید. این وضعیت در نهایت منجر به مشکلات جسمی مانند درد فیزیکی، بی خوابی و ضعف در سیستم ایمنی.

البته این تنهایی را با تنهایی اجتماعی اشتباه نگیرید. می توانید از دیگران و جامعه دور باشید اما احساس تنهایی نکنید و در عوض می توانید با دیگران باشید اما احساس تنهایی کنید. البته تنهایی زمانی اتفاق می افتد که از تنهایی غمگین و خسته شده باشید، اما تنهایی اجتماعی تنها یکی از شرایطی است که ارتباط منظمی با سایر افراد جامعه نداشته باشید.

زمانی که احساس می کنید نمی توانید از غم و تنهایی فرار کنید، روش های زیر را امتحان کنید:

1. تنهایی را بازنشانی کنید

زمانی احساس تنهایی می شود که نیاز شما به تعامل اجتماعی و ارتباط با دیگران برآورده نشود. افراد مختلف نیازهای تعاملی متفاوتی دارند و اگر برآورده نشود احساس تنهایی می کنند. مثال:

اگر بیشتر شب را با دوستان و عزیزان خود می گذرانید، ممکن است در شب که در کنار آنها نیستید احساس تنهایی کنید. اما اگر به تنهایی اجتماعی عادت دارید، هفته ای یک شب با دوستانتان بمانید این نیاز را برطرف می کند.

* اگر با همسر یا اعضای خانواده خود رابطه خوبی ندارید، حتی اگر با هم باشید، باز هم احساس تنهایی می کنید.

بیشتر مردم برای احساس خوشبختی به روابط نزدیک و دوستی نیاز دارند. اما به گفته محققان کمی تنهایی و تنهایی نیز مهم است. زیرا فرد فرصت کاوش در خود، تفکر خلاق و خودآگاهی را به دست می آورد که در نهایت باعث کاهش اضطراب و افسردگی فرد می شود.

2. آنچه را که دارید تحسین کنید

وقتی احساس تنهایی می‌کنید، تمرکز بر چیزهای مثبت زندگی‌تان دشوار است، اما اگر هر روز را به شکرگزاری برای همه چیزهایی که اکنون دارید بگذرانید، احساس بهتری خواهید داشت. یک تکه کاغذ بردارید و هر چیزی را که از داشتن آن خوشحال هستید بنویسید. به گفته محققان، قدردانی روزانه از چیزهای مثبت در زندگی می تواند احساس تنهایی را به خصوص در افراد مسن کاهش دهد.

3. سکوت خانه را بشکن

اگرچه موسیقی یا صداهای دیگر احساس تنهایی را کاهش نمی دهد، اما کمی آرامش بخش و آرامش بخش است. صدا در پر کردن خلاء زندگی و ذهن شما و جلوگیری از احساس تنهایی نقش دارد.

بر اساس مطالعات انجام شده، موسیقی وضعیت روانی فرد را بهبود می بخشد و کتاب ها او را از افکار مزاحم موقت دور می کند.

گوش دادن به برنامه‌های رادیویی محبوب یا تماشای قسمت‌های مورد علاقه‌تان نه تنها شما را آرام می‌کند، بلکه احساس خوبی نیز به شما دست می‌دهد.

4. با یک دوست تماس بگیرید

حتی اگر به طور منظم با خانواده یا دوستان خود معاشرت نمی کنید، همچنان می توانید با آنها در تماس باشید. مطالعات نشان داده است که تعاملات مجازی مانند تماس های تلفنی یا تماس های اینترنتی باعث کاهش احساس تنهایی مانند سفر و صمیمیت با دیگران می شود. حتی یک تماس تلفنی 10 دقیقه ای با اقوام و دوستان می تواند در غلبه بر تنهایی بسیار موثر باشد.

5. بهبود کیفیت تعاملات

مطالعات نشان می دهد که بودن با گروه بزرگی از افراد احساس تنهایی را از بین نمی برد، حتی در محیط های شلوغ نیز احساس تنهایی را افزایش می دهد. در واقع کیفیت تعامل شما مهمتر از کمیت آن است. برای مثال، ممکن است در میان گروه بزرگی از افراد احساس تنهایی کنید، اما از گذراندن وقت با بهترین دوست خود احساس راحتی کنید. پس باید بیشتر به کیفیت تعامل خود توجه کنید تا کمیت آن.

6. زمانی را بیرون از خانه بگذرانید

تغییر محیط شما را از درد تنهایی دور می کند. بیرون رفتن باعث می شود با افراد دیگری آشنا شوید و به شما یادآوری می کند که در این دنیا تنها نیستید. نه تنها این، گذراندن زمان در طبیعت باعث می شود احساس آرامش کنید و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.

7. بیان احساسات

هنگامی که احساسات واقعی خود را به رسمیت نمی شناسید و نمی پذیرید، آنها بیشتر تحت فشار قرار می گیرند و غیر قابل کنترل می شوند. پس آن احساسات را بیان کنید تا انرژی کمتری داشته باشند. به عنوان مثال، وقتی به بهترین دوست خود می گویید که احساس تنهایی می کنید، بهتر می توانید از حمایت عاطفی او و غلبه بر تنهایی بهره مند شوید.

8. روی جنبه خلاقانه خود تمرکز کنید.

انجام کاری خلاقانه، مانند هنر، موسیقی یا نوشتن، سلامت روان را بهبود می بخشد. اگر انجام یکی از این کارها حال شما را خوب می کند، این هنر خلاقانه را ادامه دهید تا از تنهایی خود خلاص شوید. این نوع فعالیت ها به شما احساس رضایت و البته چالش به پایان رساندن یک اثر هنری می دهد و احساس تنهایی و غم ناشی از آن را از بین می برد.

9. وقت خود را با حیوانات بگذرانید

حیوانات ممکن است نتوانند صحبت کنند، اما آنها همراهان خوبی هستند. وجود حیوان دیگری در خانه به شما آرامش می دهد و اضطراب و کسالت را از بین می برد. مطالعات نشان داده است که افرادی که حیوانات خانگی دارند، از نظر روحی و جسمی احساس خوبی دارند.

10. محدودیت در شبکه های اجتماعی

اگرچه رسانه های اجتماعی یک راه سرگرم کننده برای حفظ ارتباط با دوستان و عزیزان است، اما همیشه باعث می شود مردم احساس تنهایی کنند. وقتی در خانه تنها هستید و در شبکه های اجتماعی افراد دیگری را می بینید که با همسر یا سایر اعضای خانواده تان وقت می گذرانند، ممکن است احساس تنهایی کنید. مردم معمولاً تصاویر کاملی از زندگی خود ارسال نمی کنند و فقط لحظات شاد خود را با دیگران به اشتراک می گذارند و این به احساس تنهایی شما می افزاید. بنابراین مرور در این شبکه ها را محدود کنید.

11. به فعالیت های مورد علاقه توجه کنید

گاهی اوقات آنقدر احساس تنهایی در ذهن شما باقی می ماند که نمی توانید به چیز دیگری فکر کنید، حتی به چیزهایی که شما را خوشحال می کند. مراقب باشید سرگرمی ها و فعالیت هایی را که باعث شادی و نشاط شما می شود را فراموش نکنید. این بازی ها می تواند شامل ورزش یا تماشای برنامه های مورد علاقه شما یا رفتن به طبیعت یا یادگیری مهارت هایی باشد که همیشه دوست داشته اید یاد بگیرید.

12. خودت را راحت کن

هر زمان که احساس تنهایی کردید به خود یادآوری کنید که این احساس موقتی است و قصد ندارید برای همیشه غمگین باشید. در عین حال به خود بگویید که ممکن است دیگران احساس تنهایی کنند و شما در این شرایط تنها نباشید. می توانید با این گفتگوی درونی خود را آرام کنید.

13. با مشاور آشنا شوید

تنهایی مداوم باعث یأس و ناامیدی افراد می شود. اگر نمی توانید این احساس مخرب را کنترل کنید، از یک مشاور کمک بگیرید.

منبع: Healthline»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا