اجتماعی

چه مواقعی باید در مصرف هندوانه احتیاط کرد؟

هندوانه یک میوه قرمز خوشمزه، شیرین و ترش، نماد تابستان است و در ابتدا ممکن است فکر کنید که بیشتر شکر و آب است، اما وقتی بدانید چه مقدار مواد مغذی در آن وجود دارد، از این پتانسیل شگفت زده خواهید شد. مزایای سلامتی هندوانه را دریافت خواهید کرد

به گزارش سلام آنلاین به نقل از ایندیپندنت، اگرچه هندوانه فاقد پروتئین و آهن است، اما ارزش غذایی آن را نباید دست کم گرفت.

هندوانه همچنین چربی، سدیم و کلسترول کمی دارد و برای سلامت قلب توسط انجمن قلب آمریکا تایید شده است. دانه‌های هندوانه حاوی مواد معدنی و مواد مغذی مانند منیزیم، آهن، روی و چربی‌های سالم هستند.

لارا ویتسون، متخصص تغذیه در کلینیک کلیولند، می گوید: هندوانه کم کالری شما را هیدراته نگه می دارد و مواد مغذی زیادی را فراهم می کند که می تواند به شما کمک کند سالم بمانید.

این میوه سرشار از پتاسیم است که یک ماده معدنی مهم است و به عملکرد اعصاب و ماهیچه ها و تعادل مایعات در بدن کمک می کند. هندوانه علاوه بر ویتامین C، مقدار مناسبی ویتامین A نیز دارد.

آنتی اکسیدان های موجود در هندوانه مانند لیکوپن و کوکوربیتاسین E که برای مبارزه با بیماری ها مفید هستند، می توانند از شما در برابر بیماری هایی مانند سرطان یا دیابت محافظت کنند. لیکوپن نیز هندوانه قرمز می دهد.

9 فواید هندوانه برای سلامتی

1. به حفظ هیدراتاسیون کمک می کند.

2. این به شما کمک می کند وزن سالمی داشته باشید.

3. از شما در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند

4. به سلامت چشم کمک می کند

5. باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود

6. درد عضلانی را تسکین دهید

7. برای سلامت پوست مفید است.

8. هضم غذا را بهبود می بخشد

9. قند خون را کنترل کنید

عوارض احتمالی خوردن هندوانه

در بیشتر موارد می‌توان هندوانه را بدون عوارض مصرف کرد، اما ممکن است در مواردی مانند:

مستعد ابتلا به میگرن: هندوانه حاوی سطوح بالایی از اسید آمینه تیرامین است که می تواند باعث میگرن شود.

حساسیت به برخی از گرده ها، مانند علف یا علف های هرز: این عوارض جانبی ممکن است شامل مشکل در تنفس، آبریزش بینی یا تورم باشد.

افراد مبتلا به دیابت: افراد مبتلا به دیابت ممکن است بخواهند مقدار هندوانه را به دلیل محتوای قند طبیعی آن کاهش دهند.

اختلالات گوارشی: هندوانه همچنین یک میوه با FODMAP بالا در نظر گرفته می شود، به این معنی که حاوی قند است که هضم آن برای برخی از افراد مبتلا به بیماری هایی مانند بیماری التهابی روده (IBS) دشوار است. این عوارض جانبی ممکن است شامل نفخ، یبوست یا اسهال باشد.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا