اجتماعی

چه مراکز و افرادی مجاز به ارایه خدمات پرستاری در منزل هستند؟

سالهاست که ارائه خدمات مراقبت در منزل ، به ویژه برای بیماریهای مزمن ، موضوعی رو به رشد است. مقوله ای که مانند سایر خدمات جدید در بخش بهداشت با مشکلاتی روبرو است و اگر و …

به گزارش سلام آنلاین ، تعرفه ها ، تبلیغات ، کمبود بیمه و … از جمله مشکلاتی است که بیماران از ابتدای برنامه ریزی مراقبت از نوزاد تا پایان با پرداخت مالیات مراقبت در منزل با آن روبرو هستند. توسط وزارت بهداشت. با این حال ، اداره مراقبت در منزل ادعا می کند که مالیات این خدمات بسیار کم است. مسئله ای که ممکن است سو theاستفاده را هنگام دریافت پول از خانواده بیمار توجیه کند.

از طرف دیگر تبلیغات این دفاتر مراقبت در منزل را بارها در روزنامه ها ، روزنامه های آنلاین و … مشاهده کرده ایم ، اما آیا همه این مراکز دارای مجوز و صلاحیت حرفه ای برای ارائه خدمات هستند؟ این سوال در شرایطی مطرح می شود که طبق گفته وزارت بهداشت و سازمانهای پرستاری ، یکی از راههای شناسایی مراکز دارای مجوز برای ارائه خدمات مراقبت در منزل وب سایت وزارت بهداشت است ، اما هیچ راهنمایی در مورد نحوه ارتقا how این مراکز وجود ندارد.

طبق گفته های شرکت بیمه و وزارت بهداشت ، ارائه خدمات مراقبت در منزل فواید زیادی از جمله کاهش هزینه های بیمار ، کاهش هزینه های جیبی بیمه ، جلوگیری از اشغال و کاهش خطرات بیمارستانی دارد. از عفونت های بیمارستانی و غیره بر. باز کن. قوانین بیمه علی رغم به رسمیت شناخته شدن ، به آرامی در شورای عالی بیمه سلامت در حال اجرا هستند و به عنوان آزمایشی در برخی از استان ها در حال اجرا هستند اما هنوز در سطح کشور اجرا نشده اند.

مشکلات دفتر مراقبت غیر مجاز

بدین ترتیب دکتر شمس الدین شمسی_ رئیس شورای عالی نظام مراقبت در مصاحبه با سلام آنلاینوی با بیان اینکه دفاتر مراقبت در منزل و پرستاری توسط پرستاران راه اندازی شده اند ، گفت: این دفاتر باید دارای مجوز از وزارت بهداشت باشند ، اما متأسفانه برخی از آنها فاقد مجوز و فاقد صلاحیت هستند. در حال حاضر مطب مجاز به ارائه خدمات مجاز وزارت بهداشت است.

وی افزود: “تعداد این مراکز گاه به گاه متفاوت است ، اما کسانی که می خواهند خدمات مراقبت از کودک را دریافت کنند می توانند برای کسب اطلاعات در مورد تعداد و نام مراکز مجاز مراقبت در منزل به وب سایت وزارت بهداشت مراجعه کنند.” افراد باید از قبل با این دفاتر تماس بگیرند تا از داشتن مجوزهای ذکر شده اطمینان حاصل کنند.

شرایط ارائه دهنده خدمات مراقبت در منزل چگونه است؟

شمسی در مورد روش صدور گواهینامه از پرستاران شاغل در مراکز مراقبت در منزل ، گفت: “اولین قدم این است که این افراد فارغ التحصیل دانشگاهی باشند و وقتی مجوز کار برای آنها صادر می شود ، آنها حداقل باید لیسانس داشته باشند. نگهداری. “در مرحله دوم ، این پرستاران باید امتیاز بگیرند. امسال به اصطلاح آزمون مهارت برگزار می شود و از این پس حتی کسانی که دارای پروانه کار هستند این امتحانات و دوره های مشابه را پشت سر می گذارند. برای داشتن مدارک لازم برای خانه

الزامات اصلاح گمرک و بیمه مراقبت در منزل

وی با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان در منزل مالیات خدمات است ، توضیح داد: “تعرفه تعیین شده برای خدمات وزارت بهداشت بسیار پایین است ، اولین شرط ما افزایش این تعرفه ها است.” از طرف دیگر ، این تعرفه ها تحت پوشش بیمه نیستند و مردم مجبور به پرداخت تمام هزینه های خارج از جیب خود می شوند و تصمیم نهایی در این مورد با شورای عالی بیمه باقی مانده و درخواست جدی ما تسریع در تصمیم گیری است برای شروع بیمه باید برداشته شود تا بار آن بر دوش مردم باشد و مردم مجبور به پرداخت همه این هزینه ها نباشند.

وی گفت: “نکته جالب این است که ، به عنوان مثال ، بیمار سکته مغزی باید با هزینه بالا به مدت یک ماه در بیمارستان بستری شود و هزینه های وی نیز تأمین شود.” بیمه ، اما وقتی که قرار داده شد. دریافت مراقبت در منزل که می تواند مانع از اشغال در تختخواب شود شامل بیمه خدمات نیست. چرا بیمه باید مایل باشد هزینه خدمات گران بیمارستان را بپردازد اما به بیمه درمانی در خانه توجه نکند؟ پوشش بیمه خانه نه تنها هزینه های جیبی بیماران را کاهش می دهد ، بلکه هزینه بیمه را نیز کاهش می دهد. در حال حاضر هیچ پوشش مراقبت از خانه تحت پوشش بیمه وجود ندارد.

عدم کنترل تبلیغات ، دفتر خدمات مراقبت در منزل

وی گفت: “متأسفانه ما هیچ رهنمود خاصی در این زمینه نداریم و این موضوعی است كه باید مورد توجه قرار گیرد.” یکی از پیشنهادات ما این است که نظارت بر این خدمات باید توسط سازمان سیستم تعمیر و نگهداری انجام شود تا خدمات از نظر کیفی و کمی مناسب باشند و البته بر اساس این تبلیغات این دفاتر آمادگی بیشتری دارند. تنها چیزی که من می دانم این است که خدمات مراقبت در منزل ، مانند همه خدمات پزشکی ، می توانند تبلیغاتی و همچنین آموزنده باشند.

آقای شمسی با تأکید بر اینکه نبود نهادهای مستقل برای نظارت بر ارتقا services خدمات مراقبت در منزل می تواند منجر به سو abاستفاده در خانه شود ، گفت: “متأسفانه ، با مشاهده تبلیغات در روزنامه و شنیدن این می بینیم که بسیاری از مراکز مجوز لازم را ندارند و وقتی هیچ بازرسی وجود ندارد سوuse استفاده نیز واضح است. ما از مردم می خواهیم برای اطلاع از مجوز بودن این مرکز خدمات ، به وب سایت وزارت بهداشت مراجعه کنند.

وی با تأکید بر صلاحیت رسیدگی به تخلفات خدمات مراقبت در منزل خاطرنشان کرد: هر دو سیستم مراقبت و وزارت بهداشت ممکن است مرجع رسیدگی به تخلفات باشند ، مرجع واحد فعلی شناسایی نشده است و باید این مورد وجود داشته باشد. . . به نظر ما ، بهترین مرجع برای مقابله با این مسئله ممکن است راه اندازی یک سیستم مراقبت باشد ، اگرچه اکنون بیشتر تخلفات و شکایات به وزارت بهداشت ارجاع می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا