علمی و پزشکی

چه عادت‌هایی باعث بزرگ شدن شکم می‌شود؟

ب‌نیوزاب‌ینونیوز:

چربی شکم خطرناک ترین نوع چربی است زیرا خطر بیماری های قلبی ، دیابت و برخی مشکلات جدی سلامتی را افزایش می دهد. برخی از عادت های بد در زندگی انسان باعث شکم بزرگ می شود و ادامه این موارد می تواند احتمال تشدید این مشکل را در بدن افزایش دهد.

خواب ناکافی

به گفته محققان ، افرادی که در طول روز حدود پنج ساعت یا کمتر استراحت می کنند ، دو و نیم برابر بیشتر در معرض چربی شکم قرار دارند.

2- غذا خوردن در جمع های بزرگ خانوادگی

وقتی در کنار افراد دیگر یا خانواده های پرجمعیت هستیم ، به طور متوسط ​​44٪ می خوریم ، اما تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه نشان می دهد که یک وعده ، اگر با وعده دیگری خورده شود ، 33٪ بیشتر از یک وعده غذایی است. شما.

3- غذا را در یک کاسه بزرگ بخورید

مطالعات نشان می دهد که 6/98 درصد افراد چاق بشقاب بزرگی می خورند ، به عنوان مثال کالری زیاد و چربی شکم.

آرام بجوید

با دقت غذا خوردن یک رژیم نیست بلکه یک روش موفقیت آمیز برای کاهش وزن است ، بنابراین آن را به آرامی بجوید تا رایحه و پیچیدگی طعم آن احساس شود و پس از جویدن آن را کامل ببلعید ، اما سعی کنید یک لیوان آب بنوشید. بعد از تمام این مراحل.

5 هنگام حواس پرتی غذا نخورید

وقتی پشت میز یا جلوی تلویزیون غذا می خورید و تمرکزتان روی چیز دیگری است ، نمی دانید غذا خورده اید یا غذا خوشمزه است یا نه ، اما متأسفانه منجر به پرخوری می شود ، بنابراین سعی کنید غذا بخورید. با آرامش و پر از قلب. .

6 فست فود نخورید

اشباع مغز برای معده 20 دقیقه طول می کشد ، بنابراین افراد فست فود همزمان 66 کالری اضافی جذب می کنند و از بین بردن این رقم معادل با کاهش 9 کیلوگرم در سال است.

آب کافی بنوشید

نوشیدن آب کافی برای کلیه عملکردهای بدن ضروری است و هرچه آب بیشتری بنوشید ، کاهش چربی شکم برای شما آسان تر خواهد بود. مطالعات نشان می دهد افرادی که قبل از هر وعده غذایی دو فنجان آب می نوشند ، 30 درصد از وزن خود را از دست می دهند.

8- خواب زیاد

اگرچه کمبود خواب با افزایش وزن در ارتباط است ، محققان Woof دریافته اند که افرادی که بیش از هشت ساعت در شب می خوابند چربی های شکمی آنها نیز بیشتر است.

9- شام را دیر بخورید

تحقیقات نشان می دهد که خوردن شام می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند ، بنابراین افراد باید سعی کنند با خوردن فست فود زمان بیشتری برای سوزاندن کالری داشته باشند.

دکمه بازگشت به بالا